2.2 TiD:iin reilumpaa tehonlisäystä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MacIIVC
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 14:36

2.2 TiD:iin reilumpaa tehonlisäystä

Viesti Kirjoittaja MacIIVC »

Onko kukaan koittanut saada tuosta vanhemman mallin 2.2 DiT:stä ulos jotain n. 170 heppaa ja 350+nm? Onnistuisikos moinen tempaus millään, niin, että menisi vielä leimastakin läpi? Katselin, että se vakioturbo on aika piskuinen, että siitä vissiin rupeaa ensimmäisenä ahistamaan tehoja nostettaessa, niin mahtaakohan jokin hieman järeämpi versio mennä suoraan vanhan paikalle? Mikähän kyseinen turbo muuten oikeen on, garretti ainakin malliltaan.
Vai onko koko idea täysin mahdoton toteutettava ja tyydyttävä pelkkään lastuviristykseen?
ex 9-3 2.2 TiD -99
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kuukletin tuossa niin ahtimen pitäsi olla : Garret GT15S.

Lastun kanssa ainakin menee katsastuksesta, tuon turbon kanssa ei oo kyllä tietoa, että meneekö, jos isontaa. Voihan sen aina vaihtaa pienemmän tilalle katsastukseen ;)
Joutuneeko coolerin vaihtamaan samaan syssyyn, jos turbon meinaa laittaa...
Jos jostain löydät tietoa, että mitä tuolle vois mahdollisesti tehdä niin kerrohan toki!
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

ens alkuun katti mäkeen ja lastu sillä pääsee max n. 160hp / ++350Nm. Käviskö suuttimet vaikka 2.5 Opelin pakusta ja fööni jostain muusta traktorista? :wink: Uudemmassa fööni on muuten muuttuvageom. 17V. Ja eikun kokeilemaan.
MacIIVC
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 14:36

Viesti Kirjoittaja MacIIVC »

snuggles kirjoitti:Kuukletin tuossa niin ahtimen pitäsi olla : Garret GT15S.

Lastun kanssa ainakin menee katsastuksesta, tuon turbon kanssa ei oo kyllä tietoa, että meneekö, jos isontaa. Voihan sen aina vaihtaa pienemmän tilalle katsastukseen ;)
Joutuneeko coolerin vaihtamaan samaan syssyyn, jos turbon meinaa laittaa...
Jos jostain löydät tietoa, että mitä tuolle vois mahdollisesti tehdä niin kerrohan toki!
No ainakin minunmielestä tuo vakiocoolerikin on aika riittävän kokoinen (verrattuna moneen muuhun), ettei sen nyt ihan heti pitäisi loppua kesken, kun tässä nyt ei mitään satoja heppoja kuiteskaan kaivata ja uuden turbonkaan ei olisi tarkoitus olla mitään ämpäriluokkaa, vaan pykälän pari isompi ja saada sopimaan alkuperäisiin kiinnikkeisiin, tai voi ruveta budjetti leviämään käsiin, kun uusia pakosarjoja ruvetaan teettämään..
ex 9-3 2.2 TiD -99
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Käyppä MacIIVC lukemassa tuolta: Obelixklubi
Siinä ehdotetaan ahtopuolen putkien tekemistä uusiksi, pakoputken raakaamista ja turbon vaihtoa.
Mersuklubilla virittelevät mahottomasti noita diisseleitä...
Vastaa Viestiin