Sähkölasit ja sulake paukkuu
Sähkölasit ja sulake paukkuu
Moro!
ostin tuossa ittelle tonnarin ja siinä on semmonen ongelma että tahtoo tuo etuikkunoiden sulake palaa kovin herkästi. Etenkin jos ovia aukastaan ikkunoita liikuteltaessa tai jos ovet on kokonaan auki. Mikähän siinä on vappuaatto-iltana ajellessa taisin viisi kertaa sinne sulakkeen vaihtaa...
Myyjä mainitsi että moottorit vois tarvita puhdistusta, että sen takia polttais aina sen sulakkeen. Mitenkähän tuo puhdistushomma oikeen tapahtuu käytännössä?
Sitten toinen juttu, pitäs saada pari virtakaapeloa takaronttiin. 33mm2 ja 25mm2. Mistäs kautta noita saa kiskottua konehuoneesta kabiinin puolelle, vai pitääkö vaan porata tulipeltiin reiät?
ostin tuossa ittelle tonnarin ja siinä on semmonen ongelma että tahtoo tuo etuikkunoiden sulake palaa kovin herkästi. Etenkin jos ovia aukastaan ikkunoita liikuteltaessa tai jos ovet on kokonaan auki. Mikähän siinä on vappuaatto-iltana ajellessa taisin viisi kertaa sinne sulakkeen vaihtaa...
Myyjä mainitsi että moottorit vois tarvita puhdistusta, että sen takia polttais aina sen sulakkeen. Mitenkähän tuo puhdistushomma oikeen tapahtuu käytännössä?
Sitten toinen juttu, pitäs saada pari virtakaapeloa takaronttiin. 33mm2 ja 25mm2. Mistäs kautta noita saa kiskottua konehuoneesta kabiinin puolelle, vai pitääkö vaan porata tulipeltiin reiät?
Viimeksi muokannut Jorppe, Ma Heinä 03, 2006 02:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Kannattaa varmaan tutkia ne ovien saranoiden välissä haitarikumin sisällä menevät johdot, lienee jostain johdosta nirhautunut eriste rikki. Tuskin on moottorissa tai lasinnostinmekanismissa vika.
Haku auttaa löytämään vastauksen moneen kysymykseen, kannattaa hakea ennen kuin kysyy:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11665
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3183
Haku auttaa löytämään vastauksen moneen kysymykseen, kannattaa hakea ennen kuin kysyy:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11665
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3183
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
En tiedä onko apua, mutta mulla teki k-lukko samanlaista...
Vikana oli bensatankin luukun moottorin sähköliitännässä oli hapettumaa yms skeidaa ja korjaantui kun ruippasin rostoffia liittimeen ja tumppasin takasin yhteen...
Tässäkin tapauksessa voi ihan hyvin olla, että keskikonsolille on kaatunut soodat (ts. kaljat) ja kytkimet tai liittimet hapettuneet
Vikana oli bensatankin luukun moottorin sähköliitännässä oli hapettumaa yms skeidaa ja korjaantui kun ruippasin rostoffia liittimeen ja tumppasin takasin yhteen...
Tässäkin tapauksessa voi ihan hyvin olla, että keskikonsolille on kaatunut soodat (ts. kaljat) ja kytkimet tai liittimet hapettuneet
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Jahas, takas aiheeseen. Purin kytkimet keskikonsolista ja kuskinovesta ovipahvin kiskoin pois. Kokeilin liittää katkaisijaan apukuskin lasin ja katkaisijassa ei näyttäisi vikaa olevan. Onko normaalia että johdot menee sinne nostimen moottorille ristiin (punanen mustassa ja toistepäin)? Sellaisen huomion tein myös, että apukuskin ikkunan katkaisijalle näyttäis tulevan kahteen nastaan 12volttia, kuskin puolella vaan yhteen. Epänormaali ilmiökö?
Ja se vielä, voiko johdossa oleva nirhauma ja sitä kautta mahdollinen jännitehäviö estää laitosta toimimasta?
Ja se vielä, voiko johdossa oleva nirhauma ja sitä kautta mahdollinen jännitehäviö estää laitosta toimimasta?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Minulla kaatui edellisessä autossa tuon lasinnostimen
nappulaston päälle vettä, ja sen jälkeen poltti aina sulaketta
kun apukuskin lasia yritti liikutella. Ei alkanut toimia kuivaamisenkaan
jälkeen.
Mittailin minäkin niitä piikkejä sieltä alta, ja mielestäni
12v tuli vähän toispuolisesti.
Johannes
nappulaston päälle vettä, ja sen jälkeen poltti aina sulaketta
kun apukuskin lasia yritti liikutella. Ei alkanut toimia kuivaamisenkaan
jälkeen.
Mittailin minäkin niitä piikkejä sieltä alta, ja mielestäni
12v tuli vähän toispuolisesti.
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Jotain colajuomaa sinne on kaatunut, senverran tahmeannäköistä mössöä sieltä vielä löytyi. ja ongelma nyt ei olisi niin paha jos se ikkuna toimis oven kiinniollessa, mutta nyt ei aukea mitenkään.. Kannattaako ne haitarikumit nyt kiskasta pois sieltä vai miten sen sisällön voisi tutkia? Tietysti voisi varmaan yleismittarilla testata jännitehäviöitä ja ylipäätän virran kulkevuuden.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Sähkölasit ja sulake paukkuu
Ota konehuoneesta se muoviläpyskä pois tuulilasin edestä ja kojelauta pois niin saat vietyä akulta sen muovin alta apukuskin puoleisen kaiuttimen alle ja siellä olevasta läpiviennistä ja siitä alas ja kynnyslistojen alle... Näin minä tein. Tosin jos sulla on sirot tassut niin kai sen kaapelin saa ihan vaan ottamalla kaiuttimen pois, tosin mä oon kojelaudan irrotukses jo niin mestari, että siihen menee about 3minJorppe kirjoitti:Sitten toinen juttu, pitäs saada pari virtakaapeloa takaronttiin. 33mm2 ja 25mm2. Mistäs kautta noita saa kiskottua konehuoneesta kabiinin puolelle, vai pitääkö vaan porata tulipeltiin reiät?
Sähkölaseihin sen verran kantaa, että mulla toimii sähköt mut hajos hissi... Pistehitsauksista repes ja pari päivää tuli vesi tupaan kun ei ollut aikaa korjata
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähkölasit ja sulake paukkuu
AjatuskatkosMimmi kirjoitti: Tarkoitat varmaan kojelaudan kantta etkä koko kojelautaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Sähkölasit ja sulake paukkuu
Noin toimnkin jo niiden kaapeleiden kanssa, kiitos silti vastauksista!JP_Vette kirjoitti: Ota konehuoneesta se muoviläpyskä pois tuulilasin edestä ja kojelauta pois niin saat vietyä akulta sen muovin alta apukuskin puoleisen kaiuttimen alle ja siellä olevasta läpiviennistä ja siitä alas ja kynnyslistojen alle... Näin minä tein.
Sähkölaseihin sen verran kantaa, että mulla toimii sähköt mut hajos hissi... Pistehitsauksista repes ja pari päivää tuli vesi tupaan kun ei ollut aikaa korjata
Sen lasin kanssa olis kiva keksiä joku ratkasu kyllä.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91