Downpipen hyödyt/haitat?
Downpipen hyödyt/haitat?
Valaiskaa tietämätöntä ja kertokaa mitä hyötyä on downpipestä lastutetussa autossa, jossa on jo parempi cat-back?
-Miten päivitetty downpipe vaikuttaa normaaliin ajoon/vauhdikkaampaan ajoon?
-Lisääntyykö ajomelu?
-Parantaako koneen kestävyyttä?
-Alkaako katsastusmies nipottamaan?
Eli miten käytännössä saadaan lastutetun auton moottori toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla putkiston suhteen?
Kiitän ja kumarran.
-Miten päivitetty downpipe vaikuttaa normaaliin ajoon/vauhdikkaampaan ajoon?
-Lisääntyykö ajomelu?
-Parantaako koneen kestävyyttä?
-Alkaako katsastusmies nipottamaan?
Eli miten käytännössä saadaan lastutetun auton moottori toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla putkiston suhteen?
Kiitän ja kumarran.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Turbo herää aikaisemmin ja pakopaineet pienenevät hieman. Suurempi muutos varmaankin, kuin tuo putkiston loppuosan korvaaminen paremmalla. Tietysti kannattaa vaihtaa orkkiskatti paremmin virtaavaan 3" malliin. Näillä eväillä alkaa jo muutokset tuntua. Katsastuksessa tuskin sanovat mitään, eli eikun putkea paikoilleen ja testaamaan.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että on vaan mennyt parempaan suuntaan, ensin tuli 3" DP high flow-katin kanssa, sitten cuuleri. Kulutus on tippunut mukavasti ja koneessa on hönkää myös ilmastointi päällä.
Matti
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että on vaan mennyt parempaan suuntaan, ensin tuli 3" DP high flow-katin kanssa, sitten cuuleri. Kulutus on tippunut mukavasti ja koneessa on hönkää myös ilmastointi päällä.
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Ke Touko 03, 2006 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Yleensä putkisarjoissa cat-back tarkoittaa katista taaksepäin, eli kannattaa ihmeessä vaihtaa myös katti ajan tasalle muun putkiston kanssa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ok, ihmettelin vain kun enemmän vaikutusta olis ollut tehdä tuo toisinpäin.HMK kirjoitti:Tässä tapauksessa BSR:n pakoputkisto katalysaattorista taaksepäin. Kokoa on varmaan jotain 2.75".V-M kirjoitti:Mikä on parempi cat-pack? Tarkoitatko kenties paremmin virtaavaa katalysaattoria? Jotain muuta?
V-M
eli alkupätkä ja katti ensin uusiksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Varmaan olisikin järkevämpää, mutta downpipen asentaminen vaatii lastun softan päivityksen eli käytännössä silloin puhutaan steg3:sta. Pelkkä lastu on steg1 ja steg2:n voisi ajatella olevan steg1 lastu ja catback.
eli rahallisesti on aloitettava lastusta ja catbackista ja sittenkuin on varaa voi siirtyä parempaan
eli rahallisesti on aloitettava lastusta ja catbackista ja sittenkuin on varaa voi siirtyä parempaan

Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
aa juu... T7:han tuossa olikin... Johan mä ihmettelin. Sorry.HMK kirjoitti:Varmaan olisikin järkevämpää, mutta downpipen asentaminen vaatii lastun softan päivityksen eli käytännössä silloin puhutaan steg3:sta. Pelkkä lastu on steg1 ja steg2:n voisi ajatella olevan steg1 lastu ja catback.
eli rahallisesti on aloitettava lastusta ja catbackista ja sittenkuin on varaa voi siirtyä parempaan
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Minä oon eläny ainakin tähän päivään sellaisessa käsityksessä, että Trionicci osaa sopeuttaa itsensä pieniin rautamuutoksiin ja tarkoitan nyt lähinnä tuota DP:tä. Eihän se käytännössä vaikuta muuten, kuin turbo spoolaa nopeammin ja alempaa ja pakokaasut poistuvat "paremman" katin ansiosta nopeampaa. Miulla ei ainakaan tehty softamuutosta noihin rautoihin(ihan orkkisboksilla mentiin). Toki nuo rautamuutokset hyödynnetään sitte kunnolla, kun vaihdetaan softaa koneessa.
Eli mielestäni softaa ei tarvitse välttämättä uusia, jos laitat koneen kaveriksi kunnon DP:n ja kissan.
Oikaiskaa, jos olen väärässä.
Matti
Eli mielestäni softaa ei tarvitse välttämättä uusia, jos laitat koneen kaveriksi kunnon DP:n ja kissan.
Oikaiskaa, jos olen väärässä.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
T7 osaa olla aikamoisen kranttu rautamuutosten suhteen jos ei softa ole raudan kanssa yhteisymmärryksessä.G-mies kirjoitti:Minä oon eläny ainakin tähän päivään sellaisessa käsityksessä, että Trionicci osaa sopeuttaa itsensä pieniin rautamuutoksiin ja tarkoitan nyt lähinnä tuota DP:tä. Eihän se käytännössä vaikuta muuten, kuin turbo spoolaa nopeammin ja alempaa ja pakokaasut poistuvat "paremman" katin ansiosta nopeampaa. Miulla ei ainakaan tehty softamuutosta noihin rautoihin(ihan orkkisboksilla mentiin). Toki nuo rautamuutokset hyödynnetään sitte kunnolla, kun vaihdetaan softaa koneessa.
Eli mielestäni softaa ei tarvitse välttämättä uusia, jos laitat koneen kaveriksi kunnon DP:n ja kissan.
Oikaiskaa, jos olen väärässä.
Matti
Eli kyllä se softa kannattaa todellakin päivittää DP:n asennuksen yhteydessä.
Vigge osaakin kertoa asiasta huomattavasti enemmän mutta näin olen asian ymmärtänyt !
Näin on ainakin T5:n kohdalla (no mulla on kyllä vain DP isompi ja vakio katti). Mutta tais olla jossain T7 ketjussa juttua tuosta että se on herkempi noiden muutosten suhteen... vaikka hieman oudolta se kuulostaa. Jahka tulee joskus hommattua tommonen T7 laitos niin pitää kokeilla.G-mies kirjoitti:Minä oon eläny ainakin tähän päivään sellaisessa käsityksessä, että Trionicci osaa sopeuttaa itsensä pieniin rautamuutoksiin ja tarkoitan nyt lähinnä tuota DP:tä. Eihän se käytännössä vaikuta muuten, kuin turbo spoolaa nopeammin ja alempaa ja pakokaasut poistuvat "paremman" katin ansiosta nopeampaa. Miulla ei ainakaan tehty softamuutosta noihin rautoihin(ihan orkkisboksilla mentiin). Toki nuo rautamuutokset hyödynnetään sitte kunnolla, kun vaihdetaan softaa koneessa.
Eli mielestäni softaa ei tarvitse välttämättä uusia, jos laitat koneen kaveriksi kunnon DP:n ja kissan.
Oikaiskaa, jos olen väärässä.
Matti
Mutta mielestäni jos pistää minkä tahansa stagen niin sen pitäisi niellä tuo DP ja katti muutos stage tasosta riippumatta?
Mitään noista stageista ymmärtämättä mutta noita tarjokkaiden sivuja selanneena ja muutamaa settiä kyseltyäni. Jäi vähän sellainen kuva että se softa on sama stage 1-3 välillä (tietysti toimittajasta riippuen) ja vain nuo oheis kamat muuttuu jotka sitten nostaa tuota ulos saatua tehoa (kyselin tommosta stage 3 pakettia ilman oheis romua).
Stage keskustelu olis mielenkiintoinen mutta eipä sellaista uskalla edes aloittaa (saan vielä bannia iäksi)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kysyin BSR:ltä Ruotsista suoraan asiaa ja kielsivät jyrkästi laittamasta heidän dp:tä ja steg1-softaa yhteen Viggenissä. Perusteluina olivat juuri nuo Paden mainitsemat asiat.
Nyt siis omassa autossa on BSR:n PPC steg1 ja catback. Normaalikin ajettavuus parani erityisesti väännön osalta. Tallaa ei uskalla (eikä tarvitse) painaa pohjaan sen verran lentävää meno silloin on kun kokeilin
Jotakin kuitenkin tuntuu puuttuvan niin siksi ajattelin tuota downpipeä ym.
Kummallista on, että BSR:n putki on hiljaisempi kuin vakio. Toivottavasti se on vain väliaikaista. Olisi nyt edes vähän saaneet äänet parantua.
Nyt siis omassa autossa on BSR:n PPC steg1 ja catback. Normaalikin ajettavuus parani erityisesti väännön osalta. Tallaa ei uskalla (eikä tarvitse) painaa pohjaan sen verran lentävää meno silloin on kun kokeilin

Jotakin kuitenkin tuntuu puuttuvan niin siksi ajattelin tuota downpipeä ym.
Kummallista on, että BSR:n putki on hiljaisempi kuin vakio. Toivottavasti se on vain väliaikaista. Olisi nyt edes vähän saaneet äänet parantua.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Itse on tarkoitus tehdä tuo DB itse 3" hapokkaasta Catcon sport katilla, sitten katotaan miten tämä 9-5 lpt toimii Aeron boksilla ja tuolla putkella
Myös cuuleri vaihtuu kesällä, mutta sen jälkeen on tarkoitus lähteä kylläkin purkki kauppaan, kun saa tuon koneremontinkin tehtyä

Myös cuuleri vaihtuu kesällä, mutta sen jälkeen on tarkoitus lähteä kylläkin purkki kauppaan, kun saa tuon koneremontinkin tehtyä

Saab 9-3 TTID Vector 2008