Minkäkokoisilla moottoreilla 90 saabeja on valmistettu?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
soppis
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 23:59

Minkäkokoisilla moottoreilla 90 saabeja on valmistettu?

Viesti Kirjoittaja soppis »

Otsikosta selvenee kysymys
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Eiköhän ne kaikki ole 2 litraisia, 1985 ccm.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Minkäkokoisilla moottoreilla 90 saabeja on valmistettu?

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

soppis kirjoitti:Otsikosta selvenee kysymys
Kaikki ovat 2 litraisia(itseasiassa hivenen alle) ja yhdellä juuttuvakurkkuisella kaasarilla varustettuja 100hv mopoja.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8122
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja jotka

Viesti Kirjoittaja mestari »

vuodesta toiseen pelaavat nikottelematta minimaalisella huollolla eli jölyn vaihdolla ja muutamalla muulla pikku askareella.
Huolto ja korjauskustannukset vuotta kohten ovat hieman eri kategoriassa kuin esim naapuri volvonsa kanssa: Kaveri asensi itse vetokoukun ja koska on varashälytintä ja muuta vermetta ei uskaltanut kytkeä vetokoukun sähköjä vaan ajatteli että pojat volvolla tökkää äkkiä johdot siinä öljynvaihdon yhteydessä, no öljynvaihto maksoi 90€ ja johtojen tökkäsy äkkiä 70€, siinä hinnassa on minun autoni 2 vuoden huollot jo.
soppis
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 23:59

Viesti Kirjoittaja soppis »

volkkarimiehen kanssa oli asiasta saunakaljaveto. Siis siitä moottorikoosta
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

soppis kirjoitti:volkkarimiehen kanssa oli asiasta saunakaljaveto. Siis siitä moottorikoosta
Jees, toivottavasti voitit vedon.. :D
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Näistä 90:n korjauskuluistahan voi olla montaa erimieltä :)
#1890
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

J-ani kirjoitti:Näistä 90:n korjauskuluistahan voi olla montaa erimieltä :)
Voidaan olla, mutta ainakin meillä 90 on ollut ehkä kaikkien aikojen ongelmattomin auto. 7:n vuoden aikana tuli vaihdettua lähinnä vain öljyjä, suodattimia ja tulppia. Kerran akku ja kerran sytkän pääteaste, nuo olivatkin ainoat kerrat kun auto ei ollut palvelusvalmiina.

Itse olen sitä mieltä, että kärjettömällä sytytyksellä ja yhdellä kaasarilla varustetut Saabit (eli 99,90,900 vm. 83 - 89) ovat olleet käyttövarmempia ja huolettomampia kuin mitkään aikaisemmat tai myöhemmät viritelmät.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Juha96 kirjoitti:
J-ani kirjoitti:Näistä 90:n korjauskuluistahan voi olla montaa erimieltä :)
Voidaan olla, mutta ainakin meillä 90 on ollut ehkä kaikkien aikojen ongelmattomin auto. 7:n vuoden aikana tuli vaihdettua lähinnä vain öljyjä, suodattimia ja tulppia. Kerran akku ja kerran sytkän pääteaste, nuo olivatkin ainoat kerrat kun auto ei ollut palvelusvalmiina.

Itse olen sitä mieltä, että kärjettömällä sytytyksellä ja yhdellä kaasarilla varustetut Saabit (eli 99,90,900 vm. 83 - 89) ovat olleet käyttövarmempia ja huolettomampia kuin mitkään aikaisemmat tai myöhemmät viritelmät.
Karvalakki tonnari (CD 2.0 vm89.) on ollut tähän asti ongelmattomin ..ysikymppi hyvänä kakkosena. Tahtoi vaan ruostua niin pirusti nuo kympit, varsinkin kun oli sanomalehtiä ängetty "äänieristeeksi".
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin