Minkäkokoisilla moottoreilla 90 saabeja on valmistettu?
Minkäkokoisilla moottoreilla 90 saabeja on valmistettu?
Otsikosta selvenee kysymys
Re: Minkäkokoisilla moottoreilla 90 saabeja on valmistettu?
Kaikki ovat 2 litraisia(itseasiassa hivenen alle) ja yhdellä juuttuvakurkkuisella kaasarilla varustettuja 100hv mopoja.soppis kirjoitti:Otsikosta selvenee kysymys
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ja jotka
vuodesta toiseen pelaavat nikottelematta minimaalisella huollolla eli jölyn vaihdolla ja muutamalla muulla pikku askareella.
Huolto ja korjauskustannukset vuotta kohten ovat hieman eri kategoriassa kuin esim naapuri volvonsa kanssa: Kaveri asensi itse vetokoukun ja koska on varashälytintä ja muuta vermetta ei uskaltanut kytkeä vetokoukun sähköjä vaan ajatteli että pojat volvolla tökkää äkkiä johdot siinä öljynvaihdon yhteydessä, no öljynvaihto maksoi 90€ ja johtojen tökkäsy äkkiä 70€, siinä hinnassa on minun autoni 2 vuoden huollot jo.
Huolto ja korjauskustannukset vuotta kohten ovat hieman eri kategoriassa kuin esim naapuri volvonsa kanssa: Kaveri asensi itse vetokoukun ja koska on varashälytintä ja muuta vermetta ei uskaltanut kytkeä vetokoukun sähköjä vaan ajatteli että pojat volvolla tökkää äkkiä johdot siinä öljynvaihdon yhteydessä, no öljynvaihto maksoi 90€ ja johtojen tökkäsy äkkiä 70€, siinä hinnassa on minun autoni 2 vuoden huollot jo.
Voidaan olla, mutta ainakin meillä 90 on ollut ehkä kaikkien aikojen ongelmattomin auto. 7:n vuoden aikana tuli vaihdettua lähinnä vain öljyjä, suodattimia ja tulppia. Kerran akku ja kerran sytkän pääteaste, nuo olivatkin ainoat kerrat kun auto ei ollut palvelusvalmiina.J-ani kirjoitti:Näistä 90:n korjauskuluistahan voi olla montaa erimieltä
Itse olen sitä mieltä, että kärjettömällä sytytyksellä ja yhdellä kaasarilla varustetut Saabit (eli 99,90,900 vm. 83 - 89) ovat olleet käyttövarmempia ja huolettomampia kuin mitkään aikaisemmat tai myöhemmät viritelmät.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Karvalakki tonnari (CD 2.0 vm89.) on ollut tähän asti ongelmattomin ..ysikymppi hyvänä kakkosena. Tahtoi vaan ruostua niin pirusti nuo kympit, varsinkin kun oli sanomalehtiä ängetty "äänieristeeksi".Juha96 kirjoitti:Voidaan olla, mutta ainakin meillä 90 on ollut ehkä kaikkien aikojen ongelmattomin auto. 7:n vuoden aikana tuli vaihdettua lähinnä vain öljyjä, suodattimia ja tulppia. Kerran akku ja kerran sytkän pääteaste, nuo olivatkin ainoat kerrat kun auto ei ollut palvelusvalmiina.J-ani kirjoitti:Näistä 90:n korjauskuluistahan voi olla montaa erimieltä
Itse olen sitä mieltä, että kärjettömällä sytytyksellä ja yhdellä kaasarilla varustetut Saabit (eli 99,90,900 vm. 83 - 89) ovat olleet käyttövarmempia ja huolettomampia kuin mitkään aikaisemmat tai myöhemmät viritelmät.
VW transporter 2.5tdi vm.99