9000 ja 18" vanteet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Tri_lo kirjoitti:Pistäthän kuvallista sitten kun Ace:t ovat alla..? :wink:
Pitäähän se yrittää jonkinlaista kuvamateriaalia sitten laittaa esille kunhan se aika koittaa! :D Nyt tosin näyttää kyllä kestävän toimitus kohtuuttoman kauan, lauantaina tein tilauksen eikä vielä ole tullut edes tilausvahvistusta. :cry:

Näyttää pahasti siltä että joutuu kohta ottamaan japanilaisen käyttöön 8O ettei menis aeron nastat aivan vituralleen.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Näin muuten eilen naapuriparkilla 3 bemarissa noi Ace Aviatorit 18". Oli aivan mielettömän upeet ja omistaja oli ne selvästi juuri vahannut! Auto vaan pilasi kokonaisuuden..
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Make-82 kirjoitti:
Tri_lo kirjoitti:Pistäthän kuvallista sitten kun Ace:t ovat alla..? :wink:
Pitäähän se yrittää jonkinlaista kuvamateriaalia sitten laittaa esille kunhan se aika koittaa! :D Nyt tosin näyttää kyllä kestävän toimitus kohtuuttoman kauan, lauantaina tein tilauksen eikä vielä ole tullut edes tilausvahvistusta. :cry:

Näyttää pahasti siltä että joutuu kohta ottamaan japanilaisen käyttöön 8O ettei menis aeron nastat aivan vituralleen.
Mistä muuten tilasit, ja mistä muut ovat tilanneet?
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Tilasin sellasesta firmasta kun Star-rengas, niillä vissiin muutama toimipiste tuolla Etelä-Suomessa. Mut tosiaan viikko kohta vierähtänyt eikä mitään oo vielä kuulunu...saa nähä mitä tästä tulee. :?
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Jani O kirjoitti:
AP kirjoitti: Ja tuo ET25 tuntuu olevan sopiva. Itsellä siis vanteet 7,5x18, renkaat 225-40, autoa laskettu edestä 60mm takaa 30-40mm + Konin iskarit.
Onko nuo jouset joku valmis setti, vai onko etu- ja takajouset eri sarjaa? Ja jos on samaa sarjaa, niin mistähän tällaista sarjaa saisi?
Ei ole samaa sarjaa. Edessä on 60mm JR jouset jotka ostettu PCS:ltä. Takana Lesjöforsit, joista myyjä ei tiennyt tarkalleen paljonko laskee. Osoittautui kuitenkin juuri sopiviksi. Nämä ostin siis foorumin kautta.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Make-82 kirjoitti:Tilasin sellasesta firmasta kun Star-rengas, niillä vissiin muutama toimipiste tuolla Etelä-Suomessa. Mut tosiaan viikko kohta vierähtänyt eikä mitään oo vielä kuulunu...saa nähä mitä tästä tulee. :?
Keeesähän tästä vielä tulee.. Kuva :wink:
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Voihan helvata noi Velenot maksaa hulppeat 990€! Se siitä tilauksesta sitten.. Täytyy varmaan ruveta noita Monacoja sitten kattelemaan. Ei tässä muita 18" enää ole.

Kyllä nuo todella hienot ovat! Autokin sopivasti sama väri kuin itsellä.
Kuva

Tämä helmi 19":
Kuva

TAHTOO KANS!! :lol:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nuo Monacot on kyllä tosi siistit 8O

Itsellä "piti" tulla 9-5:seen tuollaiset 19" , mutta olin liian hidas ja myyjä kerkesi myymään ne toiselle :(

Täytyy vaan tyytyä tämä kesä ajelemaan 18" 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Frostgrey kirjoitti:Nuo Monacot on kyllä tosi siistit 8O

Itsellä "piti" tulla 9-5:seen tuollaiset 19" , mutta olin liian hidas ja myyjä kerkesi myymään ne toiselle :(

Täytyy vaan tyytyä tämä kesä ajelemaan 18" 8)
19" mahtaa olla jo aika huono ajettava. Ei varmaan enää minkäänlaista joustoa. Mutta niinhän se menee että nälkä kasvaa syödessä, mikään ei riitä.

Nimimerkillä Steg 1 (250hv) tulossa, mutta kesäksi haaveilen jo Steg 3:sta (270hv) :wink:
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

vanneaassiaa

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Pakko oli tuikata ketjuun omakohtaisia kokemuksia 17" vanteista ja ET-luvuista. Auto on -85 urpaattori-tonnari ja alla LesbianSjöforssien madallus-sarja :lol:

Tässä on tullut tuon punaisen rakkineen alla pyöräytettyä jos jonkinmoista vannetta muutaman vuoden aikana. Jotkut vanteet on räpsineet lokareihin kiinni, toiset ei, vaikka aina ei järjellistä syytä löydy specseistä.
Viime kesänä alla oli hetken aikaa 17" vanteet 225/45/17 kumeilla, ET=45. Raapi alvariinsa kiinni kaariin >>> kiertoon...
Sitten kokeilin 15" aluja 195/60/15 kumekseilla, ET=15 otti kanssa töyssyissä kiinni, mutta ei niin pahasti. Alastarolla kiertelin hetkosen rataa citikan 15" peltivanteilla ET=18, joissa päällä 195/65/15 rinkulat, ei naukunut lokarit.
Talven ajelin 15" sunbursteilla ET=33, mutta kumit oli 205/65/15, pahoissa pompuissa kuului rahinoita. Myöhemmin kevät-talvella vaihdoin parempikuntoisiin nastoihin, joissa oli myös 15" alut ET=37 ynnä päällä 195/65/15 kumet. Luonnollisesti ei ottanut loksuhin tuntumaa...

Pari viikkoa sitten vaihdoin alle ATP:n 17" alut, joissa ET=10 8O Päällä on 205/45/17 kesäkumit. Pyörät mahtuu juurikin nätisti pyörimään, painavalla lastilla saattaa kovemmissa pompuissa hiukan hipaista takalokasuojan reunaan.
No miten tää nyt on ees mahdollista ?
Vanne on sellaista mallia, jossa keskikohta tulee huomattavasti kanttia ulommas, joten salliikohan se pienemmän ET-luvun ilman että kumit sauhuaa lokareissa ?

Eli kokemani perusteella vanne-malleissa on suuria eroja autoon sopivuuden suhteen, vaikka ET-luku olisikin sama. Itse olen harrastanut tätä kantapäänkautta kokeilua aika paljon, joskus on menny ihan mettään, mutta ei se mitn, vanteet kiertoon ja uudet hakuun...

Renkaiden leveydellä ja profiililla on erittäin suuri merkitys tuohon "mahtuuko pyörimään-ilmiöön". Itse valitsen mieluummin kapeamman renkaan pienemmän ET=luvun ehdoilla, jotta renkaat eivät jää liian sisälle lokariin...samalla urissa vetely ei lisäänny mahottomasti.

Nyt pitäis suaha toi suappi vielä pelittämään, että pääsee noilla kiekoilla jossain kurvailemaankin. Jos menee liika vaikeeksi, ni vanteet lähtee myyntiin ( oon tapellu nytkyn-nytkyn-ongelmien kanssa jo joulukuusta asti...).
Viimeksi muokannut Punainen paroni, To Touko 04, 2006 23:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kjeh...paras stoori tähän asti! :lol:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

ET-luvun ei kyllä pitäis milläin tavoin liittyä vanteen muotoon, se kun mitataan vanteen keskikohdasta(missä kumi on) verrattuna tasoon joka tulee pyörännapaa vasten.

Renkaiden muodoissa toki on isojakin eroja vaikka koko olisikin sama.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

lainaus tetammi:"ET-luvun ei kyllä pitäis milläin tavoin liittyä vanteen muotoon, se kun mitataan vanteen keskikohdasta(missä kumi on) verrattuna tasoon joka tulee pyörännapaa vasten. "

Juu täytyy sanoa, että hiukan itteäkin tuo ihmetyttää, koska näin olen jostain kyllä aiemminkin lukenut.
Yks vaihtoehto tuohon ET=10 sopivuuteen tietysti vois olla se, jos edellinen omistaja olisi sorvannut keskiöstä jonkun verran tavaraa pois. Ei kyllä näyttänyt siltä, mutta mittaamallahan se toisaalta pitäisi sitten selvitä.
Jatkanpa itsekkin vielä opiskelua ja ihmettelyä. Edellinen teksti on enempi tarinaa käytännön tasolla vastaan tulleista ilmiöistä, kuin teoriassa tutkittua "faktatietoa".

Tuossa pari pimeässä otettua kuvaa vanteista auton alla.
http://xs300.xs.to/xs300/06184/ATPAlla1.jpg
http://xs300.xs.to/xs300/06184/ATPalla2.jpg

pelkät rinkulat
http://xs300.xs.to/xs300/06184/ATP2.jpg


Free Image Hosting [xs.to]
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

saapasi kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Nuo Monacot on kyllä tosi siistit 8O

Itsellä "piti" tulla 9-5:seen tuollaiset 19" , mutta olin liian hidas ja myyjä kerkesi myymään ne toiselle :(

Täytyy vaan tyytyä tämä kesä ajelemaan 18" 8)
19" mahtaa olla jo aika huono ajettava. Ei varmaan enää minkäänlaista joustoa. Mutta niinhän se menee että nälkä kasvaa syödessä, mikään ei riitä.
Niin, riippuu vähän autosta ja vanteiden ET:stä (ja myös vanteiden painosta) millainen auto on ajaa. Oma 9-5 Aero menee ihan mukavasti noilla Acen Monaco 19" kiekoilla (sori Frostgrey :oops: ) verrattuna entiseen ng900:seen 17" vanteilla. Tonnariin kyllä 19" tuntuu jo melkoisen rajulta koolta... Mutta ainakin toooodella hyvältä näyttää noissä ylemmissä kuvissa tuo sininen tonnari 8)
Viimeksi muokannut andelin, To Touko 04, 2006 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Pitäis nyt valita keskiviikkoon mennessä laitanko H&R -40mm alle Bilsteinien kanssa vai jättääkö vanhoille iskareille. Olivat Transhuollosta entisen Laakkosen vierestä sanoneet ettei iskareita tarttisi vaihtaa :!:

Mutta eikös madallusjousien kanssa ole pakko iskarit vaihtaa kun tavalliset eivät ole jotenkin progressiiviset :?:
Haulla sain myös tietoa että kivireki siitä tulee jos bilsteinit alle vaihtaa. Renkaat olivat 225/45/17".

Mitä ootte mieltä??
Vastaa Viestiin