ng900aero kirjoitti:
Ettei olisi venakopan huohottimesta tukossa ne kaksi putkea joita pitkin kuuluisi huohotusilman mukana tulevaa öljyä valua takaisin venttiilikoneistolle? Omassani ne olivat täysin tukossa ja vaativat liottelemista ja muutaman tunnin rassauksen? 
Ei ne oo tukossa, tuon yläpään oon kyllä putsaillu venakoppa irti(oli muuten ihanan puhdasta, ei karstaa eikä töhnää8)) kuten myös kaikki yläpuolelta näkysällä olevat putket ja letkut. Ja venakopassa olevan muovinipan vaihoin myös parempaan eli isompireikäseen. 
Ihan toimivaksi hommaksi on todettu huohotinpöntön putsaus, ja sen turbolle lähtevän reiän poraus 6.5mm:seksi, ja sitten kaikki letkut kunnollista tavaraa, eli alkuperäisiä reilusti isommat ja jäykemmät, ja sen venakopan takaiskuvenalle menevän pikkureiän poraaminen 3mm:seksi. Vedin ne hörhötinputket imusarjan vierestä eli en lähtenyt tunkemaan niitä sieltä imusarjan välistä. 
Joo ihan maalaisjärkeen käypiä juttuja, jotain tommosta täytyy toteuttaa. Suurin vika nyt kuitenki on se paluuöljyn tukkeutuminen ajoittain joka luonnollisesti aiheuttaa jos jonkinlaista häiriötä. 

 Sen saa vähäksi aikaa auki aina puhaltelemalla yms. mutta pari kuukautta ja ollaan samassa jamassa. Ei tosiaan mikään maailman homma ku vaan sais aikaseksi.  
 
Mielessä on käyny kyllä että toteuttais kokonaan ite tuon systeemin, omalla kerääjäpöntöllä racetyyliin. Mutta kyllä tuo orkkiski tuntuu toimivan aina sillon ku on röörit auki. 
