-Kylmänä käynnistyy normaalisti, kierrokset pomppaavat ensin ~1500 rpm ja laskevat siitä normaaleiksi. Tämän jälkeen kun polkaisee kaasua, kierrokset tippuvat 500 rpm pintaan, pomppaavat siitä hieman yli 1000 rpm ja jäävät seilaamaan tälle välille
 . Lyhyen ajon jälkeen tyhjäkäynti tasoittuu. Pienenpientä vaeltelua on lämpimänäkin, mutta se kai kuuluu asiaan.
 . Lyhyen ajon jälkeen tyhjäkäynti tasoittuu. Pienenpientä vaeltelua on lämpimänäkin, mutta se kai kuuluu asiaan.-Nykii kylmänä kiihdytyksissä ja välillä tasaisessakin ajossa. Lämpimänä pelaa paremmin, mutta satunnaista nypytystä esiintyy. Ainakin ykkösellä kiihdyttäessä auto tahmaa lämpimänäkin selvästi 4000 rpm kohdalla.
Tyhjäkäynnin vaeltelu kylmänä ja nykiminen alkoi tasatarkkaan siitä, kun auto viime perjantaina joutui seisomaan muutaman tunnin pihalla, joka oli täynnä Sitikoita
 . Ilmeisesti Saabit eivät sitten lainkaan tykkää ranskalaisesta seurasta
 . Ilmeisesti Saabit eivät sitten lainkaan tykkää ranskalaisesta seurasta  
   .  Tuohon tahmaamiseen ykkösellä 4000 rpm kohdalla olin kiinnittänyt huomiota pari kertaa aikaisemminkin, mutta ei ole haitannut mitään kun normaaliajossa nyt ei tule niin pitkälle yleensä konetta huudatettua.
 .  Tuohon tahmaamiseen ykkösellä 4000 rpm kohdalla olin kiinnittänyt huomiota pari kertaa aikaisemminkin, mutta ei ole haitannut mitään kun normaaliajossa nyt ei tule niin pitkälle yleensä konetta huudatettua.Toimenpiteet tähän mennessä:
-Tulpat, johdot, jakajan kansi, pyörijä ja puola vaihdettu. Vähensi nykimistä selvästi, mutta ei lopettanut sitä.
-Ruiskun lämpötila-anturi vaihdettu
-Tyhjäkäyntimoottori putsattu
Vanhoista tulpista kahden keskimmäisen juuressa oli öljyä ja johdotkin olivat huomattavan öljyiset, joten ne ovat mitä luultavimmin aiheuttaneet oman osansa käyntiongelmasta. Vielä tuntuis olevan jäljellä jotain häikkää, joka ei ilmeisesti liity sytkäpuoleen. Alipainevuotoa voisi epäillä muuten, mutta tuo tyhjäkäynnin seilaaminen kylmänä ja käynnin tasoittuminen hetken päästä ei oikein sovi kuvaan. Vanhat tulpat olivat kaikki tasaisen kauniin värisiä eli ainakaan näkyviä glykolipesun merkkejä niissä ei ollut. Vedet ja öljyt vaikuttaisivat pysyvän omalla puolellaan. Pitäiskö seuraavaksi alkaa epäilemään ilmamassamittaria vai onko jotain muita potentiaalisia mahdollisuuksia, jotka kannattaisi vielä käydä läpi ennen IMM:n vaihtoa?
 Tässä tapauksessa ihmetyttää vain ilmiön säännönmukaisuus. Yleismittarihan asian kertoisi, mutta sitä ei ollut aamulla mukana (ensi kerralla on).
  Tässä tapauksessa ihmetyttää vain ilmiön säännönmukaisuus. Yleismittarihan asian kertoisi, mutta sitä ei ollut aamulla mukana (ensi kerralla on).

...
... .
. . Kävin äsken koeajolla -011 loppuisen IMM:n kanssa ja auto toimi kuin unelma. Jopa pienillä vaihteilla hiljaa ajaessa vaivannut nykiminen, jonka oli luullut johtuvan huonoista moottorin alakumeista, katosi. Auto tosin kävi toimivalla IMM:lla melko korkeaa tyhjäkäyntiä, ~1300 rpm. Ilmeisesti IMM:ssa on ollut pikkuhäikkää jo aikaisemmin ja sitä on kompensoitu säätämällä kaasuläppää tai kaasuläpän ohituskanavaa. Melko pitkään pikkuviallisenkin IMM:n leviäminen sitten kestää, koska minä en ole em. säätöihin ikinä koskenut ja olen autolla jo yli 35tkm ajanut.
 . Kävin äsken koeajolla -011 loppuisen IMM:n kanssa ja auto toimi kuin unelma. Jopa pienillä vaihteilla hiljaa ajaessa vaivannut nykiminen, jonka oli luullut johtuvan huonoista moottorin alakumeista, katosi. Auto tosin kävi toimivalla IMM:lla melko korkeaa tyhjäkäyntiä, ~1300 rpm. Ilmeisesti IMM:ssa on ollut pikkuhäikkää jo aikaisemmin ja sitä on kompensoitu säätämällä kaasuläppää tai kaasuläpän ohituskanavaa. Melko pitkään pikkuviallisenkin IMM:n leviäminen sitten kestää, koska minä en ole em. säätöihin ikinä koskenut ja olen autolla jo yli 35tkm ajanut. .
 .