digitaalinen turbomittari?
digitaalinen turbomittari?
niin
kohta on BSR-softa asennettu, ja mietin jos hankkisin
turbomittarin... mutta mielestäni kaikki perinteiset
neulaviisarit eivät sovi muuten siistiin 9-5 kojetauluun ...
mistä voisi löytää pieni ja nätti digi- tai LED-näyttö
turpoa varten? Onko niitä?
thanx / r.
kohta on BSR-softa asennettu, ja mietin jos hankkisin
turbomittarin... mutta mielestäni kaikki perinteiset
neulaviisarit eivät sovi muuten siistiin 9-5 kojetauluun ...
mistä voisi löytää pieni ja nätti digi- tai LED-näyttö
turpoa varten? Onko niitä?
thanx / r.
Tällaisesta ahtopaine/EGT mittarista olen unelmoinut, MUTTA hinta on todella hirvittävä!!
http://www.spa-uk.co.uk/design/dualgauges.asp
Täällä myös digitaalisia, mutta jenkkiasteikolla
http://www.dynotunenitrous.com/store/Sc ... efault.asp
Audeihin myydään vastaavaan SID-näyttöön sopivia mittareita/softia. Milloinhan Saabiin saataisiin vastaava (kun joku on jo 9-5T:n mukaan asiaa suunnitellut).
http://www.spa-uk.co.uk/design/dualgauges.asp
Täällä myös digitaalisia, mutta jenkkiasteikolla
http://www.dynotunenitrous.com/store/Sc ... efault.asp
Audeihin myydään vastaavaan SID-näyttöön sopivia mittareita/softia. Milloinhan Saabiin saataisiin vastaava (kun joku on jo 9-5T:n mukaan asiaa suunnitellut).
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Minustahan tässä puhutaan... annetaan sen verran updatea, että olen tässä ihan viime päivinä saanut onnistumaan oman tekstin lähettämisen SID:n näytölle. Mutta tuo turbo-mittarin lukema vaatii käsittääkseni yhteyttä P-bus-väylään (kun halutaan näytteenottotaajuutta riittävästi), johon en vielä ole paneutunut.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Mikähän tämä näytteenottotaajuusjuttu on?
Tuollaiselle digitaalinäyttöiselle painemittarille riittää vaikka 0.5Hz näytteenottotaajuus. Kukaan ei halua katsella kun numerot heiluvat kokoajan, saati pysty niitä lukemaan... eikä siitä näytön informatiivisuus saati tarkkuuskaan parane. Ei tuollaiselta näytöltä kuitenkaan mitenkään pysty analysoimaan paineen dynaamista käyttäytymistä... ei vaikka numerot heiluisivat mihin tahtiin
Jos väylässä taajuus on matala ja pelätään sitä laskostuminen sotkee näyttämät niin miksi ihmeessä ei suodateta ennen väylää tai ennen tai ennen anturia. Analoginen alipäästösuodin ei ole kovin kummallinen palikka mitoittaa ja juotella kasaan ja ennen anturia tehty suodatus on vielä helpompaa = kuristin ja suhteellisen suuri tilavuuksinen letkun pätkä. Kaikki kikathan, joilla rauhoitellaan viisarimittarien täriseviä neuloja ovat itseasiassa pneumaattisella R-C-piirillä toteutettuja alipäästösuodattimia.
Tuollaiselle digitaalinäyttöiselle painemittarille riittää vaikka 0.5Hz näytteenottotaajuus. Kukaan ei halua katsella kun numerot heiluvat kokoajan, saati pysty niitä lukemaan... eikä siitä näytön informatiivisuus saati tarkkuuskaan parane. Ei tuollaiselta näytöltä kuitenkaan mitenkään pysty analysoimaan paineen dynaamista käyttäytymistä... ei vaikka numerot heiluisivat mihin tahtiin

Jos väylässä taajuus on matala ja pelätään sitä laskostuminen sotkee näyttämät niin miksi ihmeessä ei suodateta ennen väylää tai ennen tai ennen anturia. Analoginen alipäästösuodin ei ole kovin kummallinen palikka mitoittaa ja juotella kasaan ja ennen anturia tehty suodatus on vielä helpompaa = kuristin ja suhteellisen suuri tilavuuksinen letkun pätkä. Kaikki kikathan, joilla rauhoitellaan viisarimittarien täriseviä neuloja ovat itseasiassa pneumaattisella R-C-piirillä toteutettuja alipäästösuodattimia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
jos niinpaljon meinaa ruveta rakentelemaan että kontrolleria koodataan, niin eikö olisi samantien kätevä hommata digitaalinen paineanturi ja lyödä se samaan paikkaan mistä noi analogisetkin roikkuu?
Sais just semmoiset näytteenottotaajuudet kuin huvittais. Ja kyllähän sitä pitää olla taajuutta jos haluaa tarkastella piikkaako ahdot miten pahasti missäkin vaiheessa, tosin sitten pitäis olla mahdollisuus pudottaa tiedot koneelle vaikka rs-232 kautta.
Sais just semmoiset näytteenottotaajuudet kuin huvittais. Ja kyllähän sitä pitää olla taajuutta jos haluaa tarkastella piikkaako ahdot miten pahasti missäkin vaiheessa, tosin sitten pitäis olla mahdollisuus pudottaa tiedot koneelle vaikka rs-232 kautta.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40