Flekti pyörii koko ajan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Flekti pyörii koko ajan

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Kun ilmastointi on päällä flekti pyörii jatkuvasti, jos laittaa econin päälle niin sammuu hetken päästä...

Taitaa olla joku antura rikki???

Vaikka ajoin motarilla ja pysähty niin pyöri vielä silloinkin.. Luulis ajoviiman riittävän motarilla jäähdyttämiseen..??
auto on 9-3 -02
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Enpä usko että mitään on rikki, tonnari käyttäytyy aivan samanlailla.
flekti voi käydä ajon jälkeen jopa 10 minuuttia ( taitaa olla muuten rajoitettu
tähän 10minuuttiin )
Olenpa jopa kuullut että jollain flekti lähti päälle auton ollessa roikan päässä.
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Su Touko 07, 2006 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Viime kesänä liikennevaloissa, kun oli niin kierrokset laski vähänväliä, kun flekti lähti pyörimään nyt käy koko ajan... oiskohan toi vanhemmiten viisastunu ettei kannata sammutella turhaan sitä ku koht pitää kummiski käynnistää uudelleen...?
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Mullakin flekti pyörii liikennevaloissa koko ajan vaikka ei ilmastointi ole edes päällä...
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Kun econ nappulaa pitää pohjas niin voi valita lo/normal toiminnan niin kumpaa kannattaa käyttää ja mitä eroo niillä on??? Käyttiksessä ei mainita missä tilanteessa ja millo kannattaa niitä käyttää??
kc2104
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: La Loka 01, 2005 21:33
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja kc2104 »

Mut mitä niillä kahella vaihtoehdolla tekee, kun pitää econ nappulaa pohjas???
vaikuttaako ne jotenkin ilmastoinnin toimintaan vai mihin???
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

kc2104 kirjoitti:Kun econ nappulaa pitää pohjas niin voi valita lo/normal toiminnan niin kumpaa kannattaa käyttää ja mitä eroo niillä on??? Käyttiksessä ei mainita missä tilanteessa ja millo kannattaa niitä käyttää??
Lukee käyttiksessä:

LO tarkoittaa, että kompura ei lähde auton käynnistyksen yhteydessä päälle jos ulkolämpötila on alle +15 vai oliko se +16. Näin muistelelisin.

Kannattaa käyttää Normalia ja aina AUTO-asennolla, kuten "Mimmi" jo sanoikin.
karote
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 14:34
Paikkakunta: Tampere

huomasin omassani

Viesti Kirjoittaja karote »

Että nyt ilmastointihuollon jälkeen kuumalla kelillä flekti tosiaan pyörii jatkuvasti. Taitaa laite siirtää jäähdytetyn ilman lämmön niin tehokkaasti lauhduttajalle, että flektin pitää auton paikalla ollessa pyöriä jatkuvasti.

On tuo saabbaan ACC muuten hyvä. Vanhemmillani on -04 Golf FSI ja kun auto on ollut auringonpaisteessa niin sen jäähdyttäminen "kestää" ACC:llä. Mutta kun tuossa viikonloppuna oma saappaani oli seissyt paisteessa ja hohkasi kuumuutta, niin ei mennyt kauaakaan liikkeellelähdöstä kun cabiini oli jo viileänä. Jotenkin tuntuu, että puhallustehossa sekä jäähdytystehossa on eroja...
Vastaa Viestiin