Maalasin tänään ne mustiksi...tuli todella tyylikkäät Maali oli ns. kaksi komponetti maalia, eli maali oli eri purkissa ja kovetin toisessa. Toivottavasti jarrujen osat pysyvät mustina pitkäääään...
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Uudet jarrulevyt maalasin harmaalla Hammerite-vasaralakalla. Satulat spreijasin jollain CRC:n sinkki-alumiini maalilla.
- Kyllä näyttää paljon paremmilta näin kuin ruosteisina.
Ite ainakin maalasin kaikki näkyvät ruosteiset osat, jopa vanteen kiinnitys alustankin ! En siis jättänyt ulospäin näkymään yhtään ruosteen väristä osaa, joka olisi ikävästi erottunut viis puolaisten vanteideni väleistä
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
itse hiekkapuhalsin jarrusatulat, etuiskaritolpat ja muita alustan osia.
sen jälkeen puhdistin osat rasvanpoistoaineella ja iskarintolppien pintaan
laitoin temalac -kirkas musta- maalia. satuloissa käytin yksikomponenttista Easy Work's -Molotows original, jarrusatulamaalia. lisäksi laitoin pintaan kuumakesto kirkaslakkaa (+600) levyjen keskiöt taas maalasin kuumakestomaalilla (hopea) ja pintaan kuumakestolakka. (etulevyjen keskiöt ovat maalattu kuvan oton jälkeen)
vuoden ajon jälkeen mistään ei ole tullut ruostetta esille, eikä maalikaan ole lohkeillut
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SSTiDS -08Ex-ng900SE T
Itselläkin tuo olisi edessä, entiedä vaan mikä olisi hieno harmaassa autossa. Musta varmaankin sopisi nyt ainakin, mutta jotain muuta olisi kiva koittaa.
Meillä ollaan maalattu satuloita ja levyn ruostuvia osia Teknodur 0190 kakskomponenttisella polyuretaanimaalilla. Hyvin on kestänyt ja tulee siisti kaunismusta pinta. Osat tietenkin hiekkapuhallettu ensin.
Takajarrusatulat on kahdella pultilla kiinni, näkyy kun kurkkii tuonne takapuolelle. Jäykkä jarrunesteputki menee satulaan, joten pelkkää ihmettelyä varten ei vielä tarvi jarruja ruveta jälkeenpäin ilmaamaan. (Kunhan ei taivuta jarrunesteputkea katki asti.) Jos irrottaa kokonaan (jarrunesteputki lähtee pienellä kiintoavaimella), niin sitten ilmaus on aina paikallaan.
Tosin tuon kuvan perusteella jarrut ovat sen verran ruosteessa, että vaihtoon menee todennäköisesti ainakin palat ja levyt; satulatkin joutunee kunnostamaan/uusimaan, joten onhan siinä puuhastelua. Jostain olin saanut sellaisen kuva, että Biltema myisi uusia satuloita ihan kohtuuhintaan, (69 eur tai jotain) eli ei edes mitään kunnostettuja (?).
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314