
Mihin pykäliin vedotaan jos 90->90Tbo?
tästä nyt sitten tuli mieleen kun tuota datsunia, pick-up -84, olen ajatellut turbottaa, tuolla pick-up nimellä kun valmistetaan vieläkin ja tehot ovat parissa kymmenessä vuodessa tulpaantuneet... vai vedotaanko siinä tuohon pick-up 720 alanimeen? nykyään kun tuo loppu numero on jotain ihan muuta, olisiko d22..
edit:
hätä ohi, eipä ole sitten aiemmin tullut mieleen että sitä on myös bensa koneella, saan siis reilut 40hv (72-->116) turbottaa tuota kiisseliä, mikä on jo aika kova sana, ehkä liiankin...
edit:
hätä ohi, eipä ole sitten aiemmin tullut mieleen että sitä on myös bensa koneella, saan siis reilut 40hv (72-->116) turbottaa tuota kiisseliä, mikä on jo aika kova sana, ehkä liiankin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kyllä minun mielestä on pitänyt maksaa niin kielteiset kuin myönteiset ainakin sen aikaa mitä olen autoillut.. eli yli 10 vuotta.. vai?Mertmi kirjoitti:Erikoislupa on melko hanurista nykyään muutenkin. Ensinnäkin se on moninkertaisesti kalliimpi, kuin takavuosina ja nykyään maksu on maksettava, meni hakemus läpi, tai ei. Ennen ei kuulemma tarvinnut maksaa, kuin läpimenneet.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Ei koske.Myrkky kirjoitti:Mites, koskeeko tuota vääntöäkin se +20% sääntö kuten tehoa?
Tehothan pysyvät kurissa kun ei anna koneen kiertää liikaa. Esimerkiksi B-turbolla 120 hv:n maaginen raja menee rikki 3600 rpm:n kohdalla. Nopeutta tuolloin on suurimmalla vaihteella n. 135 km/h.
Pienenä nippelitietona kerrottakoon, että Pohjois-Amerikkaan viedyt B-turbot antoivat 135 hv/5500 rpm ja 216 Nm/3500rpm 0,5 baarin ahdoilla kun meikäläisten vastaavat arvot ovat 145 hv/5000 rpm, 235 Nm/3000 rpm ja 0,7 bar.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03