900:n "raitisilmasuodatin kehyksellä" Motonetistä
900:n "raitisilmasuodatin kehyksellä" Motonetistä
Ostin siis satkuun vm. -90 tuommosen raitisilmasuodattimen kehyksellä Motonetistä. Mietnkäs tuon sinne paikalleen saa sotkettua, kun kehys on "yhtäpuuta" eikä sellainen haitari, kuin alkuperäinen?
Ruuvataanko ohjaustehostimen pumppu ja venttiilikoppa pois paikoiltaan, jotta raitisilmasuodatin saadaan uppoamaan paikalleen? Vaikuttaa melkoiselta duunilta yhden raitisilmasuodattimen takia..
Onko tämä kehyksellinen edes sopiva OG-satkuun? Mittojen puolesta kyllä näkyisi menevän ainakin lähelle..
Ruuvataanko ohjaustehostimen pumppu ja venttiilikoppa pois paikoiltaan, jotta raitisilmasuodatin saadaan uppoamaan paikalleen? Vaikuttaa melkoiselta duunilta yhden raitisilmasuodattimen takia..
Onko tämä kehyksellinen edes sopiva OG-satkuun? Mittojen puolesta kyllä näkyisi menevän ainakin lähelle..
90-lukulaisissa on ainaskin -92:ssa vakiona vain sellainen kansi ja suodatin on pahvikuoressa. Vaihdoin siihen vanhemman mallisen muovihäkin tilalle, koska mie oon ostanu ilmastointi/lvi kaupasta pari metriä sellaista suodatinharsoa, josta tein suodattimet jo toisena vuotena kahteen og-satkuun. Vielä on yhdeksi vuodeksi jäljelle sitä mattoa. 11egeä tais mennä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Eli siis 16-venasessa mahtuu ohjaustehostimillisessa suoraan paikkaan, 8-venaseen ei.900 I 16 Kat kirjoitti:91:ssämahtuupi suorin vartaloin paikoilleen...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
8 venaisessa jossa tehostimen pumppu on tiellä niin muuten mahtuu !
Pumppu nätisti löysälle ja painaa venttiilikoppaa vasten , lisätilaa saa kun ottaa vielä korkin pois säiliöstä. Kaksi kertaa vuodessa vaihdan ja aina on mahtunut jäykkä muovkehyksillä oleva menemään pumpun ja korin jousenpaikan välistä.
Pumppu nätisti löysälle ja painaa venttiilikoppaa vasten , lisätilaa saa kun ottaa vielä korkin pois säiliöstä. Kaksi kertaa vuodessa vaihdan ja aina on mahtunut jäykkä muovkehyksillä oleva menemään pumpun ja korin jousenpaikan välistä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Viimeksi kun Motonetista ostin omaan -92:eeni (16V) suodatinhässäkän, huomasin, että kehys oli hieman liian pitkä. Muovikansi niitteineen ei mennytkään paikoilleen. Asia korjaantui poraamalla filtterin kehykseen reiät muoviniittien kohdille. Osan merkki oli Proparts. Aiemmin toimitettujen, erimerkkisten filttereiden kanssa ei ole ollut minkäänlaisia sopivuusongelmia. Itse suodatusteho tuntuu olevan tosin myös nyt kunnossa, eikä ilmantulo myöskään ahdista.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Siis mitä helvettiä. Pumppua irti raitsarin takia.. En ole ikinä kohdannut moista. Ite olen käyttänyt orggis kasetti malli suodatinta 92-93 mallien . Ja en kyllä tajua miksi pitäis pumppu purkaa pois.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Itse huomasin saman kun vaihdoin omaan autoon raitisilmansuodattimen että on ihan säpäleinä se kehikko. Ajattelin ensin että tarvii varmaan ostaa uusi kehikko mutta takasin laittaessa huomasin että eipä mene ehjä sisään ilman että ohjaustehostimen säiliötä siirtää. Niin ja autonahan on 8 venanen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Mie ainaskin käytin hyväksi sitä muovikehikon joustavuutta. Suodatin kun on leikattu siitä suodatinharsosta, niin se sallii kehikon vääntämisen asennuksessa, eikä tarvitse tehdä ohjaustehostimelle mitään tossa 8-tappisessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sen säiliön kun siirsi kiinni venttiilikoppaan, niin suodatin meni paikalleen oikein nätisti ilman väkivaltaa. Pikkuruisen kapeampi taitaa olla tuo kehyksellinen suodatin verratuna alkuperäiseen kehykseen, että menee kivuttomammin paikallaan.
Vaan kyllä aion jatkossakin käyttää tämmöstä kehyksellistä suodatinta, se alkuperäinen kehikko on ihan susi..
Vaan kyllä aion jatkossakin käyttää tämmöstä kehyksellistä suodatinta, se alkuperäinen kehikko on ihan susi..

Re: 900:n "raitisilmasuodatin kehyksellä" Motonetistä
tästä aiheesta löytyy näköjään ainakin kolme kattavaa ketjua, siis haulla löysin lisäksi nämä kaksi:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=51479
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=42624
oma kokemukseni: Ostin motonetista "aktiivihiilisuodatin kehyksellä" (19-2036), eli se kalliimpi malli. otin konehuoneen puolelta siitä muovisen ilmanottoaukon kyljestä sen neljällä valkoisella muovinastalla olevan kannen irti.
Kannen sisäpinnalla oli muutaman sentin pituinen muovikehys johon ilmeisesti tuo kehyksinen suotadinpanos tulee istuttaa. Asennuksen tein siinä järjestyksessä että ensin työnsin suodatinkehyshässäkän sinne minne se kuuluu, jolloin se mahtui ihan hienosti ohjaustehostimen pumpun vierestä kulkemaan. Lopuksi muovikansi takaisin kiinni ja siinä samassa ohjasin suodatinkehyksen menemään muovikannen sisäpinnassa olevaan lyhyeen kehyksenpätkään.
epäselväksi jäi ainoastaan se, että suodatinpanos kehyksineen ei ole mitenkään tiiviisti siellä kotelon sisällä, eihän sitä mikään paina eikä lukitse sitä seinämää vasten, vaan sehän liikkuu itseasiassa vapaasti sivusuunnassa pienen matkan, ja se perimmäinen pääty kanssa liikkuu vapaasti hieman edestakaisin tilan sallimissa rajoissa, joten eihän tuo ilmanottoaukko ole nyt 100% suodatettu vaan ehkä 90%-95%.
ei tuo suodatin näköjään ihan autuuaaksi tee auton sisäilmaa, esim. jos edessä ajaa joku saastuttavampi auto, niin sen edelleen haistaa hengitysilmassa, ehkei niin paljon kun ennen.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=51479
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=42624
oma kokemukseni: Ostin motonetista "aktiivihiilisuodatin kehyksellä" (19-2036), eli se kalliimpi malli. otin konehuoneen puolelta siitä muovisen ilmanottoaukon kyljestä sen neljällä valkoisella muovinastalla olevan kannen irti.
Kannen sisäpinnalla oli muutaman sentin pituinen muovikehys johon ilmeisesti tuo kehyksinen suotadinpanos tulee istuttaa. Asennuksen tein siinä järjestyksessä että ensin työnsin suodatinkehyshässäkän sinne minne se kuuluu, jolloin se mahtui ihan hienosti ohjaustehostimen pumpun vierestä kulkemaan. Lopuksi muovikansi takaisin kiinni ja siinä samassa ohjasin suodatinkehyksen menemään muovikannen sisäpinnassa olevaan lyhyeen kehyksenpätkään.
epäselväksi jäi ainoastaan se, että suodatinpanos kehyksineen ei ole mitenkään tiiviisti siellä kotelon sisällä, eihän sitä mikään paina eikä lukitse sitä seinämää vasten, vaan sehän liikkuu itseasiassa vapaasti sivusuunnassa pienen matkan, ja se perimmäinen pääty kanssa liikkuu vapaasti hieman edestakaisin tilan sallimissa rajoissa, joten eihän tuo ilmanottoaukko ole nyt 100% suodatettu vaan ehkä 90%-95%.
ei tuo suodatin näköjään ihan autuuaaksi tee auton sisäilmaa, esim. jos edessä ajaa joku saastuttavampi auto, niin sen edelleen haistaa hengitysilmassa, ehkei niin paljon kun ennen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)