"...Ykkösvaihde tuntuu yllättävän lyhyeltä. Heti kakkoselle, eikä kulu pitkään, kun on jo haettava kolmosta. Kiihtyvyys on raju, mutta kellotettuihin aikoihin vaikuttaa ratkaisevasti vaihtojen onnistuminen. Vaihteensiirto toimii kuten muissakin Saabeissa: se on sutjakka normaaliajossa mutta sietää huonosti nopeita repäisyjä.
Normaalillakin ajotavalla, vain kaasua polkaisemalla, Saab antaa mukana oleville sellaisen kiihtyvyyden tunteen, että oikein alkaa naurattaa. Ja näin Saab sen on ilmeisesti tarkoittanutkin: tällaisessa suorituskyvyssä ei enää ole kyse järkiperusteista vaan viihteestä..."
No miten on 16-venttiilisiä OG 900 turboja kuskaavat, naurattaako? Voihan tietysti olla että ihmisten huumorintaju on muuttunut 20:n vuoden aikana... Ainakin uudemmissa malleissaan Saab on tuntunut panostavan niin turbopotkun kuin nauruefektinkin vähentämiseen. Ovat varmaan tehtaalla ajatelleet, että ratissa repeilevä kuski heikentää liikenneturvallisuutta!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)