Vikakoodit ! ? !

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Vikakoodit ! ? !

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Tietäisikö joku alla olevien vikakoodien selitteet :?:
Olen menossa merkkiliikkeen huoltoon, mutta kiinnostaisi etukäteen tietää...

( Vikakoodit luettu pienemmällä korjaamolla. )

P1460

P1444

P1300
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ja autohan oli T7 -01

http://www.troublecodes.net/OBD2/Pcodes.shtml

P1460 Wide open throttle A/C cutoff relay circuit
P1444 Purge Flow Sensor Circuit Low Input
P1300 Boost Calibration Fault

Se, että mitä nuo käytännössä tarkottaa ja mistä johtuu, onkin sitten toinen juttu...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

Melkoinen vikalista, onko boksi vaihdettu tms ?

WIS: 9-3 2001 sanoo

P1460:
Toim.esto aktiv. käynnist.yht. VIHJE. Uuden T7/TWICE/MIU ohj.yks.yht, ohjelmoi koodi TWICEEN

P1444:
Sulkuventtiili, hiilisuodatin. Katokos/Oikosulku maahan.

P1300:
Sytytyshäiriö. Useat sylinterit. Katalysaattorille haitallinen.

(kumma ettei p1312 ja p1334 näy koska ne ovat noitten palotilojen vikailmot)

edit: ainiin ja nuo yli p1000 on aika valmistajakohtaisia joten tuo geneerinen taulukko ei toimi minkä peinu pastesi.
-
Janne #2769 stcf #40
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Boxi on vaihdettu...


Auto on muuten 9-3 2.0t T7 -02

Lisäksi näkyy vielä koodi:


P0453
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mun tietääkseni OBDII:n ja Tech2:n vikakoodit eivät vastaa toisiaan.

Esim. kun mä sain Maptunilta ekan steg 4 boksin, niin OBDII -testeri antoi vikakoodia P1652, jota ei todellakaan löydy WISsistä. P1652 -vikakoodi vastaa OBDII -testerin vikakooditaulukossa moottorin ohjaisyksikön ROM -vikaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

säiliön paineanturi. oikosulku akkujännitteeseen (B+) / Katkos.

ettei ny ois huonosti se "scartti" kiinni siinä ja piuhat oikosellaan? näyttäis aika moni noista vioista syttyvän ku maadottaa noita trionicin nastoja.
-
Janne #2769 stcf #40
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Pitää tarkistaa "scartti" , mutta luulempa jotta ei auta...

Voiko olla DI-vika ?! 8O
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Tuli käytyä merkkiliikkeessä ottamassa "valo hoitoa" vajaalla 90€:lla.

Koodeista selvisi seuraavaa:
Pätkinyt ykkös sylinteriä ja lisäksi bensan syöttö häiriötä, no nollasivat vain virheet ja käskivät tankata... ( Koska tankki oli aika tyhjä, kun vein saban huoltoon. ) 8O Tuumasivat lisäksi, että vikaa ei löytynyt ja pitäisi ruveta seuraavaksi vaihtelemaan osia uusiin.

Aikani keskusteltuani ottivat huoltokirjasta kopion ja laittavat kyselyn maahantuojalle, että saavatko vaihtaa DI-kasetin takaisinkutsun piikkiin.

Nyt odotellaan taas.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TOPPAHOUSU kirjoitti:Tuli käytyä merkkiliikkeessä ottamassa "valo hoitoa" vajaalla 90€:lla.

Koodeista selvisi seuraavaa:
Pätkinyt ykkös sylinteriä ja lisäksi bensan syöttö häiriötä, no nollasivat vain virheet ja käskivät tankata... ( Koska tankki oli aika tyhjä, kun vein saban huoltoon. ) 8O Tuumasivat lisäksi, että vikaa ei löytynyt ja pitäisi ruveta seuraavaksi vaihtelemaan osia uusiin.

Aikani keskusteltuani ottivat huoltokirjasta kopion ja laittavat kyselyn maahantuojalle, että saavatko vaihtaa DI-kasetin takaisinkutsun piikkiin.

Nyt odotellaan taas.
Jep. Toi DI-kassu on mitä todennäköisimmin vian aiheuttaja. Mullakin DI-kassu pätki juuri ykköspytyn sytytystä. Ongelma ratkesi vaihtamalla kasettia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Toivottavasti ongelma ratkeaa tosiaankin kasetin vaihdolla. Sen jälkeen voi alkaa olemaankin hankalaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Jepsistä, homma alkaa selviämään... ("toivottavasti")
Maahantuoja korvaa sen DI-kasetin, jos vika on siinä! Joudun viemään auton huoltoon jossa huoltomies käy koeajolla, ja sen jälkeen vaihtavat kasetin ja kokeilevat häviääkö nykiminen.


Joutuvat näköjään kyselemään maahantuojan suostumuksen korvauksiin ennen DI-kasetin vaihtoa :?: :!: :?:
Vastaa Viestiin