Nakutusta kun lisäruisku aukeaa???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Tremolo kirjoitti:
Mikäs siinä muuten on kun lisäruisku sulkeutuu (esim. kun ei olla enää ahdoilla), niin seokset on aika pitkään n. 5-6 sekuntia melko rikkaalla. Mahtaako imukanavan seinämiin jäädä tota polttoainetta? Ruisku on kuitenkin aika kaukana pytyistä. Voisiko se aikeuttaa ongelmia, että ruisku on liian kaukana pytyistä?
Johtuu dumpista.


Nakutuksesta sen verran, että lähetän sen nakutusmittarin heti kun vain mahdollista.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Käännäs muuten kokeeksi sytkä reippaasti myöhäselle ja testaa vieläkö APC kuulee nakutusta. Ihan vain että eliminoi sen pienen mahdollisuuden että ongelma on palotapahtumassa eikä häiriöissä jne. :roll:
Aki Peltola #1132
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Käänsin sytkää myöhäsemmälle. Ilman lisäruiskua ajelussa nakuvalon vilahtelu väheni ehkä ihan hieman (mutta ei se valo vilku muutenkaan kovin usein). Lisäruiskulla ajeluun ei vaikuttanut lainkaan, vilkku edelleen niin maan perusteellisesti.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tremolo kirjoitti:Käänsin sytkää myöhäsemmälle. Ilman lisäruiskua ajelussa nakuvalon vilahtelu väheni ehkä ihan hieman (mutta ei se valo vilku muutenkaan kovin usein). Lisäruiskulla ajeluun ei vaikuttanut lainkaan, vilkku edelleen niin maan perusteellisesti.
Juu eli tosiaan lisäruiskun aiheuttamasta häiriöstä on kyse eikä oikeasta nakutuksesta. :)
Aki Peltola #1132
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Tänää laitoin sytkän niin myöhäiselle, että auto liikkui todella tahmeasti. Ahdot nousi hienosti tappiin, mutta kun lisäruisku aloitti toimintansa niin nakutusvalo piti aika vilkettä. Sääsin ruiskun aloittamaan rikastuksen myös hiukan aikaisemmin joskus 0,3 bar ahdoilla, mutta nakutus alkaa vasta 0,6-0,7 paineilla.

Kyllästyin moiseen ja nyhtäsin hukkikselle menevän paineletkun irti. Ajelin pintakaasulla 0,7 bar ahdoilla ja kone veti todella iloisesti. Koneen äänessä ei ollut mitään erikoista, mikä olisi viitannut nakutukseen. Kaikki viripajojen sällit ovat väittäneet että nakutuksen kuulee ihan paljaalla korvallakin.

Noh, nyt on letkut taas kiinni. Tuli ainakin testattua miten hienoa olisi ajaa autoa jossa paineet olisi oikeasti tasan 0,7 bar 8)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tremolo kirjoitti: Kyllästyin moiseen ja nyhtäsin hukkikselle menevän paineletkun irti. Ajelin pintakaasulla 0,7 bar ahdoilla ja kone veti todella iloisesti. Koneen äänessä ei ollut mitään erikoista, mikä olisi viitannut nakutukseen. Kaikki viripajojen sällit ovat väittäneet että nakutuksen kuulee ihan paljaalla korvallakin.
Ala-ja keskikierroksilla kuuleekin mutta yläkierroksilla valitettavasti ei. Tosin ei sitä yläkierroksilla tahdo kuulla APC:kään. :roll:

Sehän ois vaihtoehto säätää mekaanisesti ahtopaineet siihen kohtaan mitä suostuu ilman lisäruiskua menemään nakuttamatta, ois ainakin turvallisella puolella sitten rikastuksen kanssa. Toki ylikin uskaltaa mennä. ;)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin