Virittelystä yleensäkkin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Asiaa! 8)
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

93t sport kirjoitti:
Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Asiaa! 8)
Täysin samaa mieltä edellisten kanssa :wink: Saattais kaiken muun pahan lisäksi ylimääräistä bensaakin palaa ihan joutavan tähden :lol:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

walderama kirjoitti:Virittämistä tarvitaan tietysti siihen, että voin NÖYRYTTÄÄ joka ikistä Toyota kuskia,mielellään avensista,paikallisen kauppakeskuksen liikennevaloissa, kun kaksi kaistainen tie muuttuu 200metrin matkalla yhdeksi..
Keppasin tänään avensiksen ko. tilanteessa :twisted:

Viritys onnistunut!
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Tämä on totuus. Itsekin laitoin pitkälle viritetyn ( 477hp dynolapulla ja lisää olin suunnittelemassa ) entisen 9-5:eni täysin vakioksi ja möin pois. Viriosat kauppasin täällä ilman kuittia ja nopeasti menivät kaupaksi. Laittomuudet ( toistuvat ylinopeudet, kalliiden erikoisautojen väijymiset/nöyryyttämiset etc. ) jäivät elämästäni ja nyt on paljon parempi olo. Välillä tulee kyllä saapasta ikävä, mutta kierre oli saatava poikki. :evil:
#2172
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Minäkään en tuota virittelyä ymmärrä, ylinopeushan tappaa! (ja väitättekö, että joku virittäjä muka ajelisi rajoitusten mukaan?)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jope kirjoitti:Minäkään en tuota virittelyä ymmärrä, ylinopeushan tappaa! (ja väitättekö, että joku virittäjä muka ajelisi rajoitusten mukaan?)
Tosin esim 9-3t 2.0 ja steg 1 ei taida päästä 2.3T tonnarin/9-5:n tai aerojen/viggenin suorituskykyyn. Tai näin minulle on sanottu :wink: . Eli tuskin tuo steg 1 tekee minusta "hurjastelijaa" kun kanssasaabisti huitasee vakiolla ohi heittämällä :wink: . Tai ainakin näin minä sen koen. Ja sakkoja on toistaiseksi tullut vain vapareilla :oops: .
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

2,3T sport kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Asiaa! 8)
Täysin samaa mieltä edellisten kanssa :wink: Saattais kaiken muun pahan lisäksi ylimääräistä bensaakin palaa ihan joutavan tähden :lol:
...joo ja kortti lähteä :wink:
9-3.1972
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Kyllä virittely sinäänsä on ihan "tyhmää " ihan hyvin työmatkan ajaa vakio 175Hv autolla kuin viritetyllä 300Hv autolla.


Itse harvemmin tarvian viritykseni tuomaa pientä lisätehoa.
Yleinsä se on rampeista ajaminen väylälle tai ohittaminen moottoritiellä.
Itsellä ei olisi ongelmaa ajaa 500Hv autolla. Samalla tavalla ajaisin kuin 175Hv autolla.

Järki määrää tahdin :D

Ihmisillä on omat halut/harrastukset jos joku haluaa ajaa 15L/100km vievällä autolla niin mikäs siinä ittehän maksaa.

Jos toinen haluaa virittää autoansa 800€ ja toinen 20.000€ niin sama asia. Kukin tekee miten itse näkee parhaakseen ja mitä haluaa autoltaan.

Itse viritän autoani siihen pisteeseen että on 250-300Hv ja se saa riittää. Enemmän en tarvia enkä halua :!:
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

2,3T sport kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Asiaa! 8)
Täysin samaa mieltä edellisten kanssa :wink: Saattais kaiken muun pahan lisäksi ylimääräistä bensaakin palaa ihan joutavan tähden :lol:
Jatkuva epävarmuus auton toimimisesta edellä mainittujen seikkojen lisäksi sai minutkin toiselle kannalle. Vakio riittää oikein hyvin, kun lakikin sallii vain 120 Km/h.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

CC Aero kirjoitti:
2,3T sport kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Asiaa! 8)
Täysin samaa mieltä edellisten kanssa :wink: Saattais kaiken muun pahan lisäksi ylimääräistä bensaakin palaa ihan joutavan tähden :lol:
Jatkuva epävarmuus auton toimimisesta edellä mainittujen seikkojen lisäksi sai minutkin toiselle kannalle. Vakio riittää oikein hyvin, kun lakikin sallii vain 120 Km/h.
Juu ja mää kävelen avojalkasin kun kengät jalassa tulee muuten käveltyä liian kovaa. Ja näin säästän luontoakin kun jätän kengät ostamatta. :roll:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

georgahti kirjoitti:
V-M kirjoitti:
CC Aero kirjoitti: Jatkuva epävarmuus auton toimimisesta edellä mainittujen seikkojen lisäksi sai minutkin toiselle kannalle. Vakio riittää oikein hyvin, kun lakikin sallii vain 120 Km/h.
Juu ja mää kävelen avojalkasin kun kengät jalassa tulee muuten käveltyä liian kovaa. Ja näin säästän luontoakin kun jätän kengät ostamatta. :roll:

V-M
omalla kohdalla luonto säästyy kyllä parhaiten, ku pidän kengät jalassa... :mrgreen:
Joo virittäminen on homojen hommaa. :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

NG900T kirjoitti:
georgahti kirjoitti:
V-M kirjoitti: Juu ja mää kävelen avojalkasin kun kengät jalassa tulee muuten käveltyä liian kovaa. Ja näin säästän luontoakin kun jätän kengät ostamatta. :roll:

V-M
omalla kohdalla luonto säästyy kyllä parhaiten, ku pidän kengät jalassa... :mrgreen:
Joo virittäminen on homojen hommaa. :roll:
Ai niinkö?? :lol: Eiss !! :oops: (lainaus helevetti)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

NG900T kirjoitti: Joo virittäminen on homojen hommaa. :roll:
Onx kytätkin ruvenneet virittämään autojaan? :lol:
#2172
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

95power kirjoitti:Onx kytätkin ruvenneet virittämään autojaan? :lol:
Saamani tietojen mukaan ainoastaan autojen alustoihin ym. asioihin on koskettu, mutta moottoreita ei ole viritetty, koska sehän olisi laitonta :wink: No tiedäpä sitä sitten, vaikkapa autoja olisi viritelty "omaan käyttöön" :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Ja sitä paitsi ihan perseestä :wink: Voi vaikka joutua tutustumaan ilkeään "fuel cut" -efektiin, kuten tänä aamuna tapahtui :evil: :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin