9-3:n kytkimestä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Ongelmat alkavat selvitä. Autoon laitettiin väärän auton työsylinteri(dieselin vm98-00, omani -01) joka ei irrottanut kytkintä tarpeeksi, vika ei siis ollut ilmauksessa. Uusi käypä sylinteri tulee luultavasti tiistaina ja auto seisoo ensi viikon tiistaihin pajalla. Eli loota menee aukaistavaksi uudelleen. Meikäläisen tuuri se ei näytä vielä kääntyvän... :cry: :cry: :cry: Arvatkaa vituttaako?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olen ilmaillut kytkimiä työntämällä nestesäiliään noin 2barin painetta, polkimen ollessa ylhäällä, mutta eikös kytkin kuuluisikin ilmata silloin kun pääsylinteri ei ole painuneena? Työn kohteena on sensonicilla varustettu ng900 joka pitäisi ilmata, mutta WIS:in ohje ilmauksen suorittamisesta pääsylkkä painettuna pohjaan kuulostaa hoopolta.
Ei viitsisi rikkoa juuri vaihdettuja pääsylkän tiivistekumeja, onko raadilla mielipiteitä asiasta, en jaksa uskoa noita WIS:in ohjeita muutenkaan sensonicin suhteen (esim. sopeutusajolla saisi melko varmasti kytkimen rikki jos noudattaisi ohjeita).
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

ng900aero kirjoitti:Olen ilmaillut kytkimiä työntämällä nestesäiliään noin 2barin painetta, polkimen ollessa ylhäällä, mutta eikös kytkin kuuluisikin ilmata silloin kun pääsylinteri ei ole painuneena? Työn kohteena on sensonicilla varustettu ng900 joka pitäisi ilmata, mutta WIS:in ohje ilmauksen suorittamisesta pääsylkkä painettuna pohjaan kuulostaa hoopolta.
Ei viitsisi rikkoa juuri vaihdettuja pääsylkän tiivistekumeja, onko raadilla mielipiteitä asiasta, en jaksa uskoa noita WIS:in ohjeita muutenkaan sensonicin suhteen (esim. sopeutusajolla saisi melko varmasti kytkimen rikki jos noudattaisi ohjeita).

Kytkinpoljin painettuna eli paineenalaisena pitäisi ilmata... Ainakin näin olen ilmannut ja onnistunut, samalla tavalla kuin jarrut.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

LR kirjoitti:

Kytkinpoljin painettuna eli paineenalaisena pitäisi ilmata...
Ok, tämä riittää tiedoksi, kiitoksia!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Eikös WISsin ohje riittänytkään? :lol:
EI riittänyt ja koska WIS:in ohjeet vaikuttivat olevan taas kerran päin honkia niin piti kysyä lisäneuvoja ;)
Homma meni juuri kuten itse ajattelinkin (eli kuten kaikissa muissakin Saabeissani) eli kytkimen tulee olla EI-painettuna (siis kytkinpolkimillisissa malleissa poljin ylhäällä), kytkin kuormitettuna ei saanut tulemaan mitään nestekiertoa vaikka paine oli kuinka kova tahansa, heti kun sensosta päästi "polkimen" ylös niin alkoi nestettä tulemaan hyvin.
Nyt on ainoa mietinnän kohde se että koskahan kaikki ilma on tullut ulos, senson työsylkän ilmausruuvi on sellainen 12-15cm pitkä putki josta on vaikea nähdä koska ottaa juurestaan ilmaa ja koska taas ilmaa tulee nestejärjestelmästä (siis ihan normaali nestekytkinjärjestelmä eli työsylkkä ja pääsylkkä sekä niiden välinen letku, ja pääsylkkä saa nesteen jarrunestesäiliöstä kuten kuuluukin).
Vastaa Viestiin