Moottorin häiriövalo
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
Moottorin häiriövalo
Palaa jatkuvasti Autossa ei ole kuitenkaan ilmennyt minkäänlaista ainakaan havaittavaa vikaa, joka aiheuttaisi vikavalon palamisen Mikä ihme häiriö kyseeessä voi olla
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Eilen syttyi minunkin saabelissa SHECK ENGINE valo.
Otin akkukaapelin varttitunniksi irti ja kas kummaa, kun laitoin kaapelin paikoilleen, niin valo ei enää palanut (oli luultavasti tilapäinen häiriö ja kun käytin virrat pois, niin joutui tsekkaamaan uudelleen eikä löytänyt vikaa uudelleen).
Saabissani on kyllä ilmeisesti termostaatti heikossa kunnossa, koska tielläajaessa ei lämmöt pysy normaalissa (viisari juuri ja juuri valken viivan alueella...kaupungissa ja pysähdyksissä nousee puoleenväliin)
... en tiedä ymmärtääkö CHECK ENGINE valo tämänkin vian?
Otin akkukaapelin varttitunniksi irti ja kas kummaa, kun laitoin kaapelin paikoilleen, niin valo ei enää palanut (oli luultavasti tilapäinen häiriö ja kun käytin virrat pois, niin joutui tsekkaamaan uudelleen eikä löytänyt vikaa uudelleen).
Saabissani on kyllä ilmeisesti termostaatti heikossa kunnossa, koska tielläajaessa ei lämmöt pysy normaalissa (viisari juuri ja juuri valken viivan alueella...kaupungissa ja pysähdyksissä nousee puoleenväliin)
... en tiedä ymmärtääkö CHECK ENGINE valo tämänkin vian?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Ymmärtää, vaikkei oman sabelin kohdalta tullut varmennusta tehtyä. Sen verran vatutti tuo valo, että tuli katkottua sähköä
Termari vaihtoon vaan heti, kun vähänkin jää tuosta klo 9 asennosta. Lämpiää kone ja kabiini ihan toiseen tyyliin uudella termarilla.
Termari vaihtoon vaan heti, kun vähänkin jää tuosta klo 9 asennosta. Lämpiää kone ja kabiini ihan toiseen tyyliin uudella termarilla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Mun tonnari on jo pitkään poltellut liian runsaan soppa-annoksen tähden CE-valoa, mut se vähän niinkuin kuuluukin asiaan. Kun sitten mamman 9-3:kin alkoi valoa vilkuttamaan niin ei enää tuntunut hauskalta että perheen molemmat saappaat moista valoa hehkuttivat. Oltiin menossa luetuttamaan tech:llä vikakoodeja, mut alhainen jäähdytysnesteen lämpö kiinnitti huomiota. Ostettiin Motonetistä uusi termari ja päätettiin vaihtaa se viikonloppuna ja mennä vast seuraavana maanantaina Tech:in narun päähän.saabeli kirjoitti: Saabissani on kyllä ilmeisesti termostaatti heikossa kunnossa, koska tielläajaessa ei lämmöt pysy normaalissa (viisari juuri ja juuri valken viivan alueella...kaupungissa ja pysähdyksissä nousee puoleenväliin)
... en tiedä ymmärtääkö CHECK ENGINE valo tämänkin vian?
Eipä sit tarvinnutkaan mennä En ees meinannu uskoa että toi -check engine- reagoisi vialliseen termariin mutta on se viksu systeemi ja niin se vaan tekee. Pohjautuu varmaan siihen että nesteen lämpötila ei pysy suunniteltujan astelukemien välissä, eli jos viallisellakin termarilla lämmöt nousee normaaliin vaikka ruuhkassa kökkimisen tähden niin sammuu myös CE-valo siksi aikaa.
Re: Moottorin häiriövalo
Minun vastaavassa jubileenissa paloi n. kuukausisitten ja oli samat oireet. Silloin SAAB huollossa käytin Oulun aineella ja vaihtoivat BY-PASS venttiilin. Venttiili maksoi 30E ja lisäksi 1/2 h työt. Jäi kyllä vaivaamaan, että oliko vika sittenkään siinä by-pass venttiilissä, koska erehtyivät sanomaan laskuamaksaessani, että olivat uusineet jonkin letkun samalla (letkusta ei ollut mitään mainintaa laskussa... taisi olla letkussa se vika).Turbojubilee kirjoitti:Palaa jatkuvasti :( Autossa ei ole kuitenkaan ilmennyt minkäänlaista ainakaan havaittavaa vikaa, joka aiheuttaisi vikavalon palamisen :oops: Mikä ihme häiriö kyseeessä voi olla :?: 8O
Myöhemmin taas ko. valo tillahti palamaan ja huomasin, että tiellä ajettaessa moottorilämpö ei pysy normaalissa. Ostin termostaatin, jolla vika korjaantui (vaihto maksoi 20E pikkukorjaamossa).
JOS LÄMMÖT ON NORMAALIT EIKÄ MUUTAKAAN HUOMAA, NIIN KOKEILISIN KYLLÄ ENNEN KORJAAMOLLE MENOA AKKUKAAPELI IRTI VARTTITUNNIKSI (joudut toimenpiteen jälkeen kellon ja päiväyksen laittamaan kohdalleen... on helppohomma).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: Moottorin häiriövalo
Ei tarvitse asettaa edes kellonaikaakaan, kun RDS RE-TIME hoitaa homman. Eli Ylen radiokanava päälle ja ajotietokoneen kaksi vasemmanpuoleista pikkunappulaa pohjaan muutaman sekunnin ajaksi kunnes RDS RE-TIME teksti tulee ruutuun. Hetken päästä radio on asettanut oikean ajan.saabeli kirjoitti:AKKUKAAPELI IRTI VARTTITUNNIKSI (joudut toimenpiteen jälkeen kellon ja päiväyksen laittamaan kohdalleen... on helppohomma).
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Moottorin häiriövalo
Ahaapeinu kirjoitti:...Eli Ylen radiokanava päälle ja ajotietokoneen kaksi vasemmanpuoleista pikkunappulaa pohjaan muutaman sekunnin ajaksi kunnes RDS RE-TIME teksti tulee ruutuun. Hetken päästä radio on asettanut oikean ajan.
Enpä olekkaan sitten hetkeen kuunnellut ylenantamia-kanavia
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Mulla paukahti 9-3:ssa moottorin vikavalo palamaan. Soitin huoltoon ja ottivat auton sisään. Oli kuulemma mennyt joku massailmamittari. No onnex meni uuden ostoksen piikkiin. Nyt auto pölläyttelee käynnistettäessä öljysavuja, joten taitaa mennä turbo samaan laskuun???
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC