Elikäs ideana olisi rajata ahtopaineet rajapainesäätimellä, joka pitää hukkaportin kiinni täsmälleen säädettyyn paineeseen asti. Eli ei mitään paineiden nousua hidastavaa bleed-systeemiä. Rakenteeltaan sellainen venttiili on varmaan jotain kuula+jousi-tyyppiä. Kaupallisia thyynin-vehkeitä löytyy ainakin TurboXS:ltä. Mut noita varmaan sais myös halvemmalla jostais pneumatiikkatarvikeita myyvistä firmoista?
Kertokaa kokemuksia vastaavista laitteista. APC-ei oikeen kiehdo enää kun ei muuta kun v*ttuilee Mistä olette ite ostaneet tällaisia vehkeitä ja miten on toiminut? Entäs hinta?
3-suuntaisen scemmin magneetti vanttiilin kävin hakemassa, 15e maksoi. painekytkimen satkun ylipaine kytkimestä.
kannaattaa muuten se sitten kytkeä sillain että kun haluttu paine saavutetaan niin sähköt katkeaa, ettei niin että vetää mankkua auki sitten kun paineet saavutetaan, tuossa jos vaikka sen sulake palaa niin ahdot karkaavat tappiin...
Tavoitteena olisi sellainen 0,9-1,1 bar. Riippuen vähän mikä on sitten turvallista porttaamattomalla kannella olevassa t8:ssa. Rahaa en haluaisi laittaa kyllä ihan hirveästi kiinni. Ihan muutaman kymppiä vain.
Mistäs muuten sait tollasen venttiilin? Miten ahdot käyttäytyy tollasella asetelmalla? Miten toi venttiili sitten käyttäytyy kun se rajaa painetta? Onko se sellaista jatkuvasti rajalla naksutusta?
Tremolo kirjoitti:
Mistäs muuten sait tollasen venttiilin? Miten ahdot käyttäytyy tollasella asetelmalla? Miten toi venttiili sitten käyttäytyy kun se rajaa painetta? Onko se sellaista jatkuvasti rajalla naksutusta?
porin AVS:sältä hain.
vajaan kilon paineilla ainakin tuntuu ihan suht hyvin paineet pitävän tasaisena, isommilla en ole vielä päässyt kokeilemaan kun hukkaportin kello antaa periksi...
Tremolo kirjoitti:Toi Wilkersonin varoventtiili kuulostaa oikein hienolta ratkaisulta! Mistäs kannattais metsästää? Mites niiden letkuliitäntöjen teko tuohon onnistuu?
f-19 ja Tema voisivat tietää, Temalla tuollainen taisi jo ollakin, jos en väärin muista. Kysäise vaikka irkissä joskus.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Hukkaportin puoleiseen letkuun tarvii varmaan tehdä reikä? Muuten ne paineet ei pääse sieltä pois ja portti jää auki. Minkäs kokoista reikää pitäis tehdä?
Kiitos kaikille tiedoista! Varoventtiili on hankittu ja tulee maanantaina. Sitten tiedetään taas vähän enemmän. Letkukiinnitys hoituu kätevästi 1/4 kierteisiin sopivilla 0,6mm letkukaroilla. Kaikki tavarat sai samasta liikkestä Tampereella, joka nimeä en millään enää muista Kuoppamäentien itäpäässä kuitenkin.
Koko setti n. 55 euroa. Aika kallista, eli toivottavasti toimii. Harmi kun ei ole tullut suoranaista kommenttia siitä miten tollaset systeemit on toiminut. Pitänee sitten ite kirjoitella jotain kokemuksista. Ei astu muut sitten enää vastaavaan ansaan
Venttiili oli sitten Wilkerson X11-C2-L00, eli malli oli uusiutunut. Säätöalue 0-3,4 bar. Toiminta on toteutettu kalvolla, mikä reagoi nopeammin paineen muuttumiseen.