Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

gls kirjoitti:
kuuluuko H-koneessa olla vakiona tuo trim55? kun tuossa mun 99:ssä on B-koneessa ilmeisesti uudempi ahdin ja kiinnostaisi tietää onko tuo sama trim55 kuin sulla.. :)
T8 trim40
T16 trim45

Väitettiin tuolla muuan ahdinkeskustelussa kun nopsaan haulla etsin.

Joskus mittailin ja laskekskelin tuollaisen t8:n ahtimen kompuraa ja ilmeisestikkin mittaustarkkuudesta tai siis sen puutteesta johtuen tulin laskuissani tulokseen Trim42, joten eiköhän nuo tiedot oikein liene.. luulisin ainakin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:
gls kirjoitti:
kuuluuko H-koneessa olla vakiona tuo trim55? kun tuossa mun 99:ssä on B-koneessa ilmeisesti uudempi ahdin ja kiinnostaisi tietää onko tuo sama trim55 kuin sulla.. :)
T8 trim40
T16 trim45

Väitettiin tuolla muuan ahdinkeskustelussa kun nopsaan haulla etsin.

Joskus mittailin ja laskekskelin tuollaisen t8:n ahtimen kompuraa ja ilmeisestikkin mittaustarkkuudesta tai siis sen puutteesta johtuen tulin laskuissani tulokseen Trim42, joten eiköhän nuo tiedot oikein liene.. luulisin ainakin.
Kyllä. Samaa tietoa löysin netin uumenista, mitä Myrkky tuohon kirjoitti. Eli T8 trim 40 ja T16 trim45(Garrett). Myöskin tonnareissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hmm... vaihdoin jakajan kannen, mutta silti käynnistyi vajailla. En oo katsonut, miltä 1-pytyn tulppa nyt näyttää... Puolan johto ja puolan napa on muutes ihan vihreessä hapettumassa. Outoa. Voiskohan olla sittenkin jotain hämärää tulpanjohdossa, vaikka sain siitä ihan normaalit lukemat viimeksi mitatessani. No, nuo Lucas-johdot vois kyllä heittää tunkiolle ja ostaa bougit tilalle. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:..nuo Lucas-johdot vois kyllä heittää tunkiolle ja ostaa bougit tilalle. :roll:
Jos haluat, niin saat tuosta seisonnassa olevasta turbostani bougit muutamaksi päiväksi kokeiltavaksi. Jokos APC-boxi on kiinni? Se nimittäin kyllä kertoilee huonoista tulpanjohdoista luullen koneen nakuttavan aina ja iänkaikkisesti.

Mites, se katon leikkely ja luukun asennus mistä oli puhetta, onnistuisko kesäkuun ekalla tai tokalla viikolla ja miel. vkl sijoittuen?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:..nuo Lucas-johdot vois kyllä heittää tunkiolle ja ostaa bougit tilalle. :roll:
Jos haluat, niin saat tuosta seisonnassa olevasta turbostani bougit muutamaksi päiväksi kokeiltavaksi. Jokos APC-boxi on kiinni? Se nimittäin kyllä kertoilee huonoista tulpanjohdoista luullen koneen nakuttavan aina ja iänkaikkisesti.

Mites, se katon leikkely ja luukun asennus mistä oli puhetta, onnistuisko kesäkuun ekalla tai tokalla viikolla ja miel. vkl sijoittuen?
Josko tuon tänäiltana sais laiteltua. Otin töistä lainaan pihdit, ja hommasin liittimiä tohon apc-purkin liittinkoteloon. Saan tehtyä alkuperäistä paremmat uudet liitokset johtoihin, kun oli nimittäin orggislitännätkin puristettu huonosti. Johtimien vaipat ei olleet edes tuossa liittimen vedonpoistossa. Eipähän ole yhtäkään jatkosta tehty niihin johtoihin sitten. :wink:

Täytyy vielä muistaa lisätä korjaamokirjoissa mainittu maadoitusjohto määräjakajasta moottoriin, jotta ilmavirtauksen luoma hankaussähkö ei sotke apc:tä. :roll:

Pitäähän se katto vaihtaa Myrkylle. :D Palataan siihen lähempänä. Luulisin homman järjestyvän tavalla tai toisella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

APC on kytketty! Kuskin ilme :arrow: 8O

Hitto, että nyt lähtee saba! Vääntöä tuli huimasti lisää. Nakuledi pelaa jne. Kyllä on huippua! :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Säädin tänään etupyörien aurauskulman. Oli arviolta 6mm aurausta. Nyt on noin 2-2,5mm. Ei havaittavaa eroa ajettavuudessa. Ehken kääntyy hieman nätimmin risteyksissä ja ohjaus keskittää voimakkaammin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihan kaheli vehje toi on nyt kulkemaan. Ei ole riemulla rajaa, kun 99turbolla ajaa! Pakko vaan hehkuttaa tätä juttua. Toi APC-purkki muutti moottorin täysin. Nyt nostaa paineet tosi nopsaan :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

nonnii. Katsastuksesta on mennyt noin viisi viikkoa ja mittariin on kertynyt sen jälkeen 4000km. Näin se 99 turbo saa liikuntaa ihan urakalla. 8O

Tämähän johtuu ihan siitä meikäläisen työmatkasta, 59km/sivu, ja lisäksi muut ajot. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ostin lauantaina toveri Andrenoligelta lähes uudet kesäkiekot 5,5" leveillä peltivalsseilla. Pitänee pyöräyttää ne autoon alle ehkä jopa tänään. Kyllä kelpaa taas rengasta kuluttaa. Nykyiset etupyörät onkin jo melkein sakkorajalla. Olen kuluttanut katsastuksen jälkeen melkein 3mm kuviota pois etupyöristä. Sutiikohan tämä tai jotain? ;)

Murhettakin meinas pukata puseroon, kun Myrkky pääsi koettamaan meikun 99:n kulkemista. Hyvin 99 kulki koelenkin ja ihmeteltiin lenkin päätteeksi, mitäs höyryä tulee konepellin alta? Sieltähän repesi yksi vesiletku testilenkin aikana. Onneksi oltiin kivenheiton päässä Myrkyn pajalta ja kävästiin sitten rutiininomaisesti vaihtamassa tuo 16mm reiällä oleva termarikotelosta turbolle menevä jäähdytysletku. Pukkasi aika miehekkäästi höyryä, kun vettä valui suoraan kuumalla turbolle. Oli aikas tehokkaasti revennyt, kun se meni puoliksi poikki! Onneksi ei sattunut työmatkalla tai muilla reissuilla. Olis voinut vaikka ruveta keljuttamaan, kun lähtee etsimään vettä moottoriin. Korjauksesta olisi selvinnyt tienposkessakin letkun lyhennyksellä, mutta nyt tietenkin vaihdettiin parempi letku tilalle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Toivottavasti ei karkaissu töböä tuo ves... :?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Uutta projektirintamalla. Sain etu- ja takaniskatyynyjen uudet pussukat verhoilijalta. Yksi etutyyny ja yksi takatyyny oli mallina. No harmikseni tietysti maanantaina nostin vanhempien talliin ne kaks ylimääräistä pyörimästä autosta ja nyt sainkin jo ne pussukat. Kovasti polttelisi käydä hakemassa tyynyt, jotta saa laittaa ne autoon. Kuviakin meinasin näpsiä. Huomasin tuossa, ettei auton nykyasusta ole sellaista "esittelykuvasarjaa" ollenkaan. Se olisi hyvä olla tietysti teille viihteeksi ja toisaalta itelle todisteeksi auton kunnosta, jos sattuisi jotain ikävää autolle.

Miten muuten kotikutoisesti saisi penkit puhtaaksi?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mertmi kirjoitti:Se olisi hyvä olla tietysti teille viihteeksi
Aivan, kansa kaipaa sirkushuveja! Turbotuplis on aina näkemisen arvoinen ilmestys :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mertmi kirjoitti:Miten muuten kotikutoisesti saisi penkit puhtaaksi?
Riippuu vähän kuinka likaset ovat ja kuinka paljon on aikaa kuivatella.

Parhaimman tuloksen saanee kun purkaa päälliset ja heittää pesukoneeseen.

Peruspesuun oon itte käyttäny ihan mattojen vaahtopesuu joka hierotaan ja imuroidaan pois.

Yksiin melko mustiin beigeihin penkkeihin käytin painepesurii ja juuriharjaa.
Hyvät tuli mutta piti useampi päivä kuivattaa saunan lauteilla. :D

Hyörypesuria ovat monet kanssa kehuneet, niitä saa ilmeisesti ihan vuokratakkin tai sitten vie johonkin ehostusfirmaan.
Myös autojobbareilta voi noita löytyy.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

tetammi kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Miten muuten kotikutoisesti saisi penkit puhtaaksi?
Riippuu vähän kuinka likaset ovat ja kuinka paljon on aikaa kuivatella.

Parhaimman tuloksen saanee kun purkaa päälliset ja heittää pesukoneeseen.

Peruspesuun oon itte käyttäny ihan mattojen vaahtopesuu joka hierotaan ja imuroidaan pois.

Yksiin melko mustiin beigeihin penkkeihin käytin painepesurii ja juuriharjaa.
Hyvät tuli mutta piti useampi päivä kuivattaa saunan lauteilla. :D

Hyörypesuria ovat monet kanssa kehuneet, niitä saa ilmeisesti ihan vuokratakkin tai sitten vie johonkin ehostusfirmaan.
Myös autojobbareilta voi noita löytyy.
Tuo mainitsemasi vaahtopesu taitaa olla ihan supermarketti kamaa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin