9-3 sisälämpötila

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Suappi9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:07
Paikkakunta: Joensuu

9-3 sisälämpötila

Viesti Kirjoittaja Suappi9-3 »

Jonkin aikaa autossa on ollut sellainen ilmiö, että kun esim. 23 astetta (autom. ilmastointi) alkaa tuntua liian lämpimältä ja pudottaa sitä ensin asteen ja odottaa muutaman minuutin, ei viilene. Sitten taas pienemmälle ja odotusta, eikä vaan viilene. Yleensä pudotus 21 > 20 asteeseen saa aikaan sen, että ilmastointi alkaakin jäähdyttää urakalla ja tulee vilu!

Eli sopivaa asetusta ei tunnu löytyvän. On joko kuuma tai kylmä. Kylmää ilmastointi tekee hyvin ja myös kuumaa, kun vaan tarpeeksi nostaa lämpölukemaa.

Sisälämpötilan anturi alkoi sirisemään heikosti noin viikko sitten. Se on vielä putsaamatta ja voitelematta. Voihan sekin aiheuttaa tuota lämpöpulmaa mutta luulisi, että anturin likaisuus vain pudottaisi tai nostaisi lämpötilaa, eikä aiheuttaisi tuollaista hystereesiä lämpötilan säätöön. Lämpötilan asettelun hankaluus on jatkunut ehkä pari kuukautta.

Onkos kokemuksia, mitä anturin likaisuus aiheuttaa? Siis muuta, kuin ääntä?

Pitääpä viedä autoon lämpömittari, niin saa lämpötilasta muutakin tietoa, kuin mutua :)
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9-3 sisälämpötila

Viesti Kirjoittaja rr »

Suappi9-3 kirjoitti:Sisälämpötilan anturi alkoi sirisemään heikosti noin viikko sitten. Se on vielä putsaamatta ja voitelematta. Voihan sekin aiheuttaa tuota lämpöpulmaa mutta luulisi, että anturin likaisuus vain pudottaisi tai nostaisi lämpötilaa, eikä aiheuttaisi tuollaista hystereesiä lämpötilan säätöön. Lämpötilan asettelun hankaluus on jatkunut ehkä pari kuukautta.:)
Huonosti imevä/likainen anturi voisi hyvinkin saada aikaan sen, että ACC reagoi oudosti lämpötilan vaihteluun. Kokeile putsata anturi ja kalibroi sitten järjestelmä.

Myös ulkolämpöanturin sekoilu laittoi ACC:n sekaisin. Ei lämpö riittänyt hytissä talvella.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin