Missä termostaatti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Missä termostaatti

Viesti Kirjoittaja saabeli »

ILMEISESTI OLISI AIKA UUSIA TERMOSTAATTI, mutta minne se on kätketty (onko akun puoleisessa päädyssä syylärille lähtevän letkun lähtökopan alla?).
Onko hankala vaihtaa itse... miten järjestelmä ilmataan ym.

Eilen syttyi CHECK ENGINE valo (kuuluukohan termostaattikin ko. valon tsekkauskohteisiin).
Huomasin, että moottorilämmöt ei pysy tielläajaessa normaalissa (on juuri ja juuri valkenviivan alueella... pari milliä näkyy viivasta viisarin alapuolelta)... kaupungissa ja paikallaan seisten viisari asettuu normaaliin, eli noin vaakatasoon.
Valon sain sammumaan käyttämällä akkukaapelia irti.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
l150040
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: La Syys 03, 2005 07:49
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja l150040 »

Termostaatti on ohjaamosta katsottuna moottorin vasemmassa yläkulmassa, moottorin takapuolella. Siihen menee sellainen olisiko 4 cm paksu vesiletku. Tieltä joutuu ottaan tavaraa pois ihan kohtuullisesti, ja vaihto ei ole vaikea. Noiden tiellä olevien tavaroiden poistamisen lisäksi jäähdytysnesteet on otettava ensin pois. Samalla voi sitten vaihtaa nekin tuoreisiin. Jäähdytysjärjestelmän tyhjennysproppu on syylärissä sieltä ohjaamosta katsottuna vasemmassa alanurkassa syylärin takapuolella. Jäähdytysnesteen määrä kannattaa vielä tarkastaa lyhyen ajon jälkeen, kun ilmat ovat tulleet pois.

Aikaa itseltä meni noin puoli tuntia.

Termostaatti voi aiheuttaa Check Engine -valon syttymisen.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

l150040 kirjoitti:Termostaatti on ohjaamosta katsottuna moottorin vasemmassa yläkulmassa, moottorin takapuolella. Siihen menee sellainen olisiko 4 cm paksu vesiletku. Tieltä joutuu ottaan tavaraa pois ihan kohtuullisesti, ja vaihto ei ole vaikea. Noiden tiellä olevien tavaroiden poistamisen lisäksi jäähdytysnesteet on otettava ensin pois. Samalla voi sitten vaihtaa nekin tuoreisiin. Jäähdytysjärjestelmän tyhjennysproppu on syylärissä sieltä ohjaamosta katsottuna vasemmassa alanurkassa syylärin takapuolella. Jäähdytysnesteen määrä kannattaa vielä tarkastaa lyhyen ajon jälkeen, kun ilmat ovat tulleet pois.

Aikaa itseltä meni noin puoli tuntia.

Termostaatti voi aiheuttaa Check Engine -valon syttymisen.
KIITOS TIEDOISTA.
Viimeksi muokannut saabeli, Ma Touko 15, 2006 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Vastaa Viestiin