Turinoita virittämisestä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

93t sport kirjoitti:Kyseessä ei oo nyt mikään huohotin systeemin toimimattomuus tms, vaan kyse on että toi uus kone ei kestä kovinkaan paljoa virittämistä.
Esim. 9000: seen saa Maptun: lta paketin jossa Stage 7 - 470 Hp, 580 Nm, taitaa jäädä haaveeksi ko. lukemat uuden koneen kohdalla :)
Jep - tarkoitin kommentillani vain, että uudempien SS/SJ:n kestämättömyydestä tunnutaan puhuvan, mutta itse haluaisin tietää faktaa noista "hajonneista" koneista.

Tuo viittaus vanhempiin moottorikonstruktioihin oli vain siksi, kun uudempien mistään moottoriongelmista ei ole tullut juttua vastaan - varmaan oman koslani kone poksahtaa nyt kun näin kehua retostelen... :lol: :lol: .
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Bob kirjoitti: Mihinkäköhän tuo väite SportSedaneiden koneiden heikkoudesta perustuu - olisi kiva saada jo vaihteeksi jotakin faktaa, siis muutakin kuin se yksi kuva, joka on joskus pyörinyt tälläkin foorumilla? Jos ne on heikkoja kuin väität, niin luulisi maailmaltakin kantautuvan jotakin uutisia - mutta käsittääkseni uutiset moottoriongelmista ovat päinvastoin tähän mennessä kohdistuneet pelkästään wanhempiin moottorikonstruktioihin. Olen aktiivisesti seurannut tilannetta ja jos löytyy löytyy faktaa, niin mielenkiinnolla ottaisin tietoa vastaan.
Jenkkipojat ainakin ajaa kilpaa tuommosella ekotekkikoneella ja ongelmana on se että sylinteriputket ei pysy paikoillaan kun tehoja aletaan ottamaan kunnolla. Ratkaisuksi on keksitty vahvike putkien alapäihin(ja tietenkin samalla muut perinteiset alukoneiden vahvikkeet), näillä onkin sitten menty yli 600hp ilman kestävyysongelmia. Pointti on vaan siinä että Saabin omaa tekoa olevat moottorilohkot kestää tuon ja ylikin ilman muutoksia.
Aki Peltola #1132
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Aksu900 kirjoitti:
Bob kirjoitti: Mihinkäköhän tuo väite SportSedaneiden koneiden heikkoudesta perustuu - olisi kiva saada jo vaihteeksi jotakin faktaa, siis muutakin kuin se yksi kuva, joka on joskus pyörinyt tälläkin foorumilla? Jos ne on heikkoja kuin väität, niin luulisi maailmaltakin kantautuvan jotakin uutisia - mutta käsittääkseni uutiset moottoriongelmista ovat päinvastoin tähän mennessä kohdistuneet pelkästään wanhempiin moottorikonstruktioihin. Olen aktiivisesti seurannut tilannetta ja jos löytyy löytyy faktaa, niin mielenkiinnolla ottaisin tietoa vastaan.
Jenkkipojat ainakin ajaa kilpaa tuommosella ekotekkikoneella ja ongelmana on se että sylinteriputket ei pysy paikoillaan kun tehoja aletaan ottamaan kunnolla. Ratkaisuksi on keksitty vahvike putkien alapäihin(ja tietenkin samalla muut perinteiset alukoneiden vahvikkeet), näillä onkin sitten menty yli 600hp ilman kestävyysongelmia. Pointti on vaan siinä että Saabin omaa tekoa olevat moottorilohkot kestää tuon ja ylikin ilman muutoksia.
tosta SS koneen virittämisestä kisakäyttöön on olemassa PDF docu. Postaan jahka löydän.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä, kannattaa tutustua
250-400-600
http://www.gm.com/company/gmtunersource ... -600hp.pdf
josta löytyy 400 spekki
PARTS LIST
DESCRIPTION PART NUMBER SOURCE
Stock Head Gasket 24444091 GM
Stock Head Bolts 11518066 GM
Stock Piston Rings 21018813 (4 req) GM
LSJ Connecting Rods (less than 300 hp only) 12755162 GM
Piston set for LSJ Rods (less than 300 hp only) 88958634 GM Performance Parts
Performance Connecting Rod various Eagle/Manley
Performance Forged Pistons various Wiseco/JE/Diamond
Street Performance Wrist Pin various Manley/JE/Wiseco
Adjustable Cam Gears 88958613 GM Performance Parts
Nitrous Express Nitrous Kit various Nitrous Express
2.2L Supercharger Kit 17800003 GM Performance Parts
Hahn Racecraft Turbocharger Kit — Hahn Racecraft
Bates Engineering Valve Springs ESGV0001 Bates Engineering
LSJ Piston Pin 12791503 GM
LSJ Piston Pin Retaining Clip 12755171 GM

600-1000
http://www.gm.com/company/gmtunersource ... _specs.pdf
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Jep - tarkoitin kommentillani vain, että uudempien SS/SJ:n kestämättömyydestä tunnutaan puhuvan, mutta itse haluaisin tietää faktaa noista "hajonneista" koneista.

Tuo viittaus vanhempiin moottorikonstruktioihin oli vain siksi, kun uudempien mistään moottoriongelmista ei ole tullut juttua vastaan - varmaan oman koslani kone poksahtaa nyt kun näin kehua retostelen... :lol: :lol: .
PCS:n pojat ovat asentaneet eräälle asiakkaalleen 9-3 Sport Sedan 1.8t:hen BSR:n steg 4:n:

http://www.bsrab.se/products/n354/t793/

On kuulemma toistaiseksi toiminut/kestänyt ihan hyvin. Autolla on ajettu noin vuosi asennuksen jälkeen. Kuskin ajotavasta en sitten tiedä...

P.S. Ja löytyishän tuolta vielä tuo steg 5:kin, 300 hv, 400 Nm.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Tossa viel kuva miten käy kun aikansa ajelee stekeillä + pikku-ahtimella

http://mypage.1g.fi/kuvat/Yleiset/Talli ... g.jpg/full
joo tasauspyörästö...

Nyt on vaparin loota ja steg 3 tuntuu aivan turhalta.
kierrokset laskee nyt sen verran vähän että vakioahtimesta loppuu tuotto aina vaihdettaessa...
http://img462.imageshack.us/img462/2460/dsc000498ro.jpg
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

SonmH kirjoitti:
Tossa viel kuva miten käy kun aikansa ajelee stekeillä + pikku-ahtimella

http://mypage.1g.fi/kuvat/Yleiset/Talli ... g.jpg/full
joo tasauspyörästö...

Nyt on vaparin loota ja steg 3 tuntuu aivan turhalta.
kierrokset laskee nyt sen verran vähän että vakioahtimesta loppuu tuotto aina vaihdettaessa...
http://img462.imageshack.us/img462/2460/dsc000498ro.jpg
Vaparin loota on mullakin :) ei ollu muuta saatavilla siin tilanteessa.
Tosin mulle passaa että vaihdossa on 4500 rpm ;)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lauantaina on taloyhtiön pihatalkoot ja illalla vapaata ohjelmaa (= vapari). Pitäisikö virittää siis viikonlopuksi kitara, vaikka vakiona kielet kestävät kuulemma paremmin? Onko virityksestä todellista hyötyä? Pitääkö tankata korkeaoktaanista vai kiihtyykö emäntä?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Pitäisikö virittää siis viikonlopuksi kitara, vaikka vakiona kielet kestävät kuulemma paremmin?
Viritä puoli sävelkorkeutta matalammalle, niin kuulostaa raskaammalta :twisted:
peinu kirjoitti:Onko virityksestä todellista hyötyä?
On, jos et halua, että muut ihmiset kiihtyvät soiton aikana :wink:
peinu kirjoitti:Pitääkö tankata korkeaoktaanista vai kiihtyykö emäntä?
Kiihtyy varmasti, jos tankkaat liikaa "korkeaoktaanista" etanolipohjaista tuotetta ja soitat virittämättömällä kitaralla :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti: Pitääkö tankata korkeaoktaanista vai kiihtyykö emäntä?
Ihan koska molemmat asiat on lähimuistissa niin vastaus on että kyllä pitää tankata ja kyllä kiihtyy niin maan p*******ti kun hinnan kuulee :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Lauantaina on taloyhtiön pihatalkoot ja illalla vapaata ohjelmaa (= vapari). Pitäisikö virittää siis viikonlopuksi kitara, vaikka vakiona kielet kestävät kuulemma paremmin? Onko virityksestä todellista hyötyä? Pitääkö tankata korkeaoktaanista vai kiihtyykö emäntä?

Tankkaamalla korkeaoktaanista tankin täyteen päästelet illan mittaa todennäköisesti huomattavasti suurinta sallittua desibelirajoitusta kovempaa ja saattaapa päälle kytkeytyä jopa overdrive. Aiheuttanee kiihtymistä sekä oikealla että vasemmalla. Viisarit vaan tappiin, siitä se ilo irtoaa. 8)
Saabiton
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Wanha
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Touko 17, 2006 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

ng900aero kirjoitti:Aivan turhaa on laittaa etuvetoiseen vessaan yli 250hv ;)
Wanha :roll:
Foxbody turbo
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Vigge kirjoitti:Tässä, kannattaa tutustua
250-400-600
http://www.gm.com/company/gmtunersource ... -600hp.pdf
josta löytyy 400 spekki
.
.
.
Ihan mielenkiintosta tietoa. Kovasti kiinnostas sitten tietää oisko vakio saabin moottoreihin iloa säädettävillä nokkapyörillä? Noissa PDF:issä moisetkin kun on mainuttu. Aikanaan kun testasin dyno2003:sella niin siirtyisi teho lähinnä enempi yläkierroksille.

En tosin iteroinut mitenkään eri kombinaatioita imu- ja pakopuolille.

T. Pasi
99T-museopeli
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Japso kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Aivan turhaa on laittaa etuvetoiseen vessaan yli 250hv ;)
Wanha :roll:
..Mutta legendat ne jatkaa vaan elämistä wanhuudesta huolimatta. :lol:

Ehdotan, että yli 200 hevosvoimaiset etuvetovessat kielletään lailla vedoten huonoon pitoon liikennevaloista lähdettäessä. :idea:
Vastaa Viestiin