Turbon laippa
Turbon laippa
Mikähän tuo valkoinen on tuossa turbon laipan kohdalla. Juuri tuossa kohta kun on kiinni pakosarjassa http://water.pp.fi/saab/1.JPG .Onkohan jotakin josta pitäisi olla huolissaan.
Auto on saab 900i S -90 Kat
Auto on saab 900i S -90 Kat
Ja useimmiten kun glygoli ja öljy sekoittuu keskenään, niin tulee sellasta kermanväristä mömmöä..
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
siis paisunta säiliöön tai öljykorkkiin...Suabisti kirjoitti:Ja useimmiten kun glygoli ja öljy sekoittuu keskenään, niin tulee sellasta kermanväristä mömmöä..
eli ei mitään syytä vielä huoleen, sitten vasta kun vettä alkaa enemmän katoamaan tai sekoittumaan öljyyn tai ei lähde kaikilla käyntiin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Niin...aamusin tahtoo kolmella käydä jonkin aikaa ja sitten tulee neljäs mukaan. Katsoin tänään eka pytyn tulpan reiästä ja siellä oli jäähdytys nestettä jonkin verran. Tarkistin vielä puutikulla ja sitä siihen jäi. Öljyt ja vedet ei sekoituneet. Aloitin purkaamisen ja vaihdan pahvin. Pakosarja ja turbo on poistettu vielä on imusarja irrotettava , sitten kannenpultit mutta jää huomiseen . Tovottavasti ei kansi halki.
Tiedustelen huomista kannen irrotusta varten, miten kansi saa pois kun on nuo kaksi ratasta jossa ne jakoketjut on. Rattaat saa kyllä irti nokista mutta pitääkö molemmista rattaista poistaa se ketju vai pitääkö se mennä rattaine päivineen siitä kannen reiästä läpi?
8v oli helppo kun siinä meni se ratas ja ketju yhdessä läpi. Nyt tuli pikkuisen "tänka på" miten tehdä.
8v oli helppo kun siinä meni se ratas ja ketju yhdessä läpi. Nyt tuli pikkuisen "tänka på" miten tehdä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 283#150283hiphop kirjoitti:Tiedustelen huomista kannen irrotusta varten
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
siis juuri sillain että akselipukin ja nokan merkit ja sytyn nolla kohta ovat merkeissään..
18mm lenkki-avaimen tarvit nokasta kiinni pitämiseen, ovat olleet aina helvetin tiukassa niin nykyään irrotan aina suosiolla koko nokat ja otan ketjun pois hampaalta, näkee sitten laakeripukkienkin kunnon ja painimien
18mm lenkki-avaimen tarvit nokasta kiinni pitämiseen, ovat olleet aina helvetin tiukassa niin nykyään irrotan aina suosiolla koko nokat ja otan ketjun pois hampaalta, näkee sitten laakeripukkienkin kunnon ja painimien
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Näin ne on tällä hetkellä http://water.pp.fi/kansi/ onko oikein 

Saattaahan ne olla hyvinkin oikein, varsinkin jos nokkapyörien merkit on kohtisuoraan kannen tasoa vastaan. Nokkapukkien merkkiin kohdistumisen tarkkuus riippunee siitä, miten paljon ketju on venynyt.hiphop kirjoitti:onko oikein
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Saattaahan ne olla hyvinkin oikein, varsinkin jos nokkapyörien merkit on kohtisuoraan kannen tasoa vastaan. Nokkapukkien merkkiin kohdistumisen tarkkuus riippunee siitä, miten paljon ketju on venynyt.hiphop kirjoitti:onko oikein
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/
No sitten on omassa OK huomista irrotusta varten.