Hammastanko 900->99/90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Hammastanko 900->99/90

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Noniin, 99:n tehostettu alkaa olla hieman keräilytavaraa ja hinnoissaan. Mites tämä 900:n tehostettu istuisi 90:n originaalin paikalle? Käsittääkseni joutuisi ainakin rintapeltiä muokkaamaan hieman rattiakselin kohdilta?

Lakisäädösten mukaanhan ei olisi estettä hammastangon kiinnityksen muutoksen suhteen, kiinnityksen muutoshan on katsastusmiesten järjen mukaan kuulemma varmasta idioottivarmaan joten enempiä ei edes kysellä kun lakitekstikään ei velvoita.


Kysymys kuuluukin lähinnä: Saako sen edes kenkälusikalla ja vaseliinillä lipevä & perverssi ilme naamalla survottua paikalleen nostamatta moottoria pois?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hammastanko 900->99/90

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:Noniin, 99:n tehostettu alkaa olla hieman keräilytavaraa ja hinnoissaan. Mites tämä 900:n tehostettu istuisi 90:n originaalin paikalle? Käsittääkseni joutuisi ainakin rintapeltiä muokkaamaan hieman rattiakselin kohdilta?

Lakisäädösten mukaanhan ei olisi estettä hammastangon kiinnityksen muutoksen suhteen, kiinnityksen muutoshan on katsastusmiesten järjen mukaan kuulemma varmasta idioottivarmaan joten enempiä ei edes kysellä kun lakitekstikään ei velvoita.


Kysymys kuuluukin lähinnä: Saako sen edes kenkälusikalla ja vaseliinillä lipevä & perverssi ilme naamalla survottua paikalleen nostamatta moottoria pois?
Kuhan enskerran tuut käymään pajalla, niin katotaan sitä WRC petroa. Siihenhän tungettiin 900:n tehostettu hammastanko. Ei kytketty vaan sitä tehostusta toimintaan, koska koko homman juju oli vaan saada edullisesti nopea ohjaus siihen.

Moottorin joudut ihan väkisten ottamaan pois. Kun tulipeltiä pitää muokata aika rajusti. Et saa sitä sopimaan konetilaan, jos mosa+aski on paikallaan. Onko tuo koneen irroitus muka joku ongelma meille? 45minsaan serkun kanssa nostettiin kone pois. Jos työkalut olisivat hollilla valmiiksi valkattuina, vois mennä varmana jopa 35minsassakin.

tässä kuvalinkki WRC petron hammastankoon. kuvia
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: Hammastanko 900->99/90

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Mertmi kirjoitti:
Myrkky kirjoitti:Noniin, 99:n tehostettu alkaa olla hieman keräilytavaraa ja hinnoissaan. Mites tämä 900:n tehostettu istuisi 90:n originaalin paikalle? Käsittääkseni joutuisi ainakin rintapeltiä muokkaamaan hieman rattiakselin kohdilta?

Lakisäädösten mukaanhan ei olisi estettä hammastangon kiinnityksen muutoksen suhteen, kiinnityksen muutoshan on katsastusmiesten järjen mukaan kuulemma varmasta idioottivarmaan joten enempiä ei edes kysellä kun lakitekstikään ei velvoita.


Kysymys kuuluukin lähinnä: Saako sen edes kenkälusikalla ja vaseliinillä lipevä & perverssi ilme naamalla survottua paikalleen nostamatta moottoria pois?
Kuhan enskerran tuut käymään pajalla, niin katotaan sitä WRC petroa. Siihenhän tungettiin 900:n tehostettu hammastanko. Ei kytketty vaan sitä tehostusta toimintaan, koska koko homman juju oli vaan saada edullisesti nopea ohjaus siihen.

Moottorin joudut ihan väkisten ottamaan pois. Kun tulipeltiä pitää muokata aika rajusti. Et saa sitä sopimaan konetilaan, jos mosa+aski on paikallaan. Onko tuo koneen irroitus muka joku ongelma meille? 45minsaan serkun kanssa nostettiin kone pois. Jos työkalut olisivat hollilla valmiiksi valkattuina, vois mennä varmana jopa 35minsassakin.

tässä kuvalinkki WRC petron hammastankoon. kuvia
tuliko ohjauksesta miten jäykkä verrattuna tehostamattomaan? 900 projektiini laittaisin tehostetun hammastangon paikalleen (tehostamattoman tilalle) nyt kun mosa on irti mutta muita osia en ehdi viritellä paikalleen ennen katsastusta.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hammastanko 900->99/90

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

saabastelija kirjoitti: tuliko ohjauksesta miten jäykkä verrattuna tehostamattomaan? 900 projektiini laittaisin tehostetun hammastangon paikalleen (tehostamattoman tilalle) nyt kun mosa on irti mutta muita osia en ehdi viritellä paikalleen ennen katsastusta.
Tottakai se on jäykkä, mutta kyllä sillä pystyy ajamaan. Siihen kun laitettiin ralliratti ja vieläpä tasauspyörästössä kemppilukko. Jäykkyyttä siis riittää. Uudet talvirenkaat ja liukas rata toisaalta helpottaa. Ajetaanhan tolla vempeleellä jäärataa piikkipyörilläkin ja saa sen vauhdissa kääntymään tollakin setupilla. Tohon vehkeeseenhän ei tietenkään jätetty pisaraakaan tehostin öljyä. Jos sulla on tehostinsysteemi täysin asennettuna autossa öljyineen, niin onhan se älyttömän paljon jäykempi kääntää niiden öljyjen takia. Eli jos joudut ajamaan tehostetulla tangolla ilman pumppua, niin älä laita öljyä ollenkaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin