Saabisti-76 kirjoitti:Kävin just Turussa Thermo huollossa ja testattiin typellä vuodot ja kivasti suhisee, voi kele! On hapertunut letku joka menee kennosta kompuralle. kävin jo Metro-autosta utelee hintaa ja saatavuutta, maksaa 105€ ja on tilaustavaraa. Onko muita hyviä ehdotuksia, tekeekö esim. joku Hiflex tms. tuollaisia letkuja vähän huokeemmalla ja nopeemmin?
Ja entäs kun järjestelmä on ollut ihan tyhjä jo jonkin aikaa, tuleeko muita murheita jatkossa, vaikka letkun vain vaihtaskin? Ainakaan muita vuotoja ei löytänyt ens hätään. Tietty kennosta korkaa kierteet, kun ottaa vanhan letkun irti...maalaa jo valmiiksi piruja seinälle, he!
Tyhjänä jo "jonkin aikaa"? Lisäksi tulee tietysti uusi kuivain n. 80e tarvikkeena Hellalta.
Nojoo, oon jo muutamaan kertaan kirjotellut, että mulle tuosta samasta oireesta tuli n. 650e remppa sisältäen alkuperäisen huollon, missä vuoto havaittiin sekä huollon missä järjestelmä täytettiin. Tuohon lisää vielä uusien osien asennuksen työn osuus, minkä tein itse. Ilmastointi kyllä taas toimii mukavasti.
Eli kokeilepas nyt ensimmäisenä saada se yläletku pois. Jos se lähtee, niin ole tyytyväinen tuohon 105e hintaan. Jos ei lähde, ja kenno (n.150e tarvike Hellalta) menee, niin kokeile lähteekö alaletku kennosta. Jos ei lähde niin uus alaletku. Orkkis n. saman hintainen kuin yläletku.
Jos kamat menee vaihtoon, niin kannattaa laittaa aikaavievät, mutta kotona laitettavat kenno ja kuivain valmiiksi paikalleen ja kaikki aukot umpeen. sitten huoltoon. Siellä oikeanlaiset tiivisteet ja öljyt päihin sekä letkut sitten kiinni.
onnea rojektiin...
EDIT: Noin helpolla pääsee, jos kompura sattuu olemaan ehjä, eikä muitakaan vikoja enää löydy