Turbo tuli taloon (ja vieläkin pientä säätöä kaipaa)
gls kirjoitti:nyt menee off-topic.. hsst!Sami kirjoitti:noi paskalaatikot alkaa....


Mitäköhän turboja Samille on oikein sattunut? T8 kulkee parin markan tienoille aika helposti ja täyspaine T16 vielä helpommin. Oman "paskalaatikoni" huiput tällä hetkellä tosin ehkä 150 km/h "puuttuvasta" 5. vaihteesta johtuen..
Autotalli.comin lupaamia huippunopeuksia turbosatkuille:
-Saab 900 T16 3d 210 km/h
-Saab 900 Turbo 8 5d 200 km/h
-Saab 900 S 2.0 5d 190 km/h
Loppuun vielä pakko mainita, että enpä ole vielä tähän mennessä päässyt japanilaisen perheauton kyytiin, joka kunnossa olevan turbosaabin pieksisi.
Enkä missään nimessä ota herneitä nenään satkun haukkumisesta. Puuttuvat perustelut vain silloin tällöin kummastuttavat..
Autotalli.comin lupaamia huippunopeuksia turbosatkuille:
-Saab 900 T16 3d 210 km/h
-Saab 900 Turbo 8 5d 200 km/h
-Saab 900 S 2.0 5d 190 km/h
Loppuun vielä pakko mainita, että enpä ole vielä tähän mennessä päässyt japanilaisen perheauton kyytiin, joka kunnossa olevan turbosaabin pieksisi.
Enkä missään nimessä ota herneitä nenään satkun haukkumisesta. Puuttuvat perustelut vain silloin tällöin kummastuttavat..
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Mitenkäs helvetissä saan pakosarjan irroitettua tuosta ahtimesta, kun pultit ovan niin jumalattomat jumissa, menee rikki sekä työkalut, etttä korjaaja. Mielelläni kun laittaisin tuon ehjän pakosarjan tuon hitsaillun ja halkeilleen tilalle (vanha oli hitsattu kasaan päältä ja alta monesta paikasta, ja oli halkeillut vielä lisää, joten ei innosta takaisin laittaa moista). 

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Sulla on sentään tuo kaiketi irti?lefa42 kirjoitti:Mitenkäs helvetissä saan pakosarjan irroitettua tuosta ahtimesta, kun pultit ovan niin jumalattomat jumissa, menee rikki sekä työkalut, etttä korjaaja. Mielelläni kun laittaisin tuon ehjän pakosarjan tuon hitsaillun ja halkeilleen tilalle (vanha oli hitsattu kasaan päältä ja alta monesta paikasta, ja oli halkeillut vielä lisää, joten ei innosta takaisin laittaa moista).
Pakosarja olis hyvä saada esim. ruuvipenkkiin kiinni ja sitten vaan laadukkaalla lenkkiavaimella mutterin päähän ja lekaa perään.
Tietty jos toi pakosarja on ihan entinen niin laikkakoneella vaan pulttit poikki pakosarjan puolelta.
Jos onnistut saamaan sen ryssänmutkan ensiks pakosarjasta auki niin on aika paljon helpompi pyöritellä tuota.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Viggen"
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Tuo 8v on ainakin hauska, kun se "loikkaa" ikäänkuin jänis.Puistokemisti kirjoitti:Nytten se turbokuume sitten iski...(koe)ajoin eilen erään turbo satkun,ja enää en vapari saappia enää edes halua.....turbo se olla pitää....
Se ahtimen soundi ja "kevyt" kulku sai ihastumaan![]()
ps. kohta se tulee turbo tähänkin taloon.....

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jep. Kyllä tuollainen täytyy vielä hommata. Nuorena kollina isän T8 apc -83 kepittäneenä täytyy sanoa, että tuossa on sitä munaa, kun ampuu ahdot päälle. Ei näistä nykyajan turboista mitään kiksejä saalefa42 kirjoitti:Tuo 8v on ainakin hauska, kun se "loikkaa" ikäänkuin jänis.

195km/h tais ottaa suht hyvin, mutta pitkällä tasaisella suoralla sai 200 mittariin.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
huh huh kyllä ihmettelen väitteitä saabin lusmuisuudesta. On itsellä noita autoja ollu vaikkei kortti ollu taskussa kuin pari vuotta. (Honda civic doch 1.6-16 89, bmw 325 24v -92, saab 900 t16 -90) ja lukemattomia muiden autoja ajanut. Sen enempää hehkuttamatta omaa autoa, voin sanoa että ei tuo T16 ole laiskaa autoa nähnykkään, varsinkin ikä ja hinta huomioiden. Itselläkun ahtoja tuossa nostettiin niin kolmosvaihteella löytyy asfaltilla pitoa. Pelkällä kaasupolkimen painamisella jätti raidat kuivaan asfalttiin nastarenkailla 1 ja 2 vaihteella. Voimaa oli isolla kädellä. Ja mitä noita kisoja on otettu niin kertaakaan sillä ei takavaloja olla jääty katsomaan (tosin auto ollu n. 1 kk mulla). 

Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Kertokaa mullekin pitäisikö jättää motonetin tiiviste kaupanhyllyyn? Haluaisin ajaa täysillä ahdoilla mut en tie palaako taas pahvi ( uskoisin että se palo silloin kun vesipumppu kajaht ja sen jälkeen ei kestäny kovia ahtoja).lefa42 kirjoitti:
Käskin koneistamolta tilata jonkun "laadukkaamman" tiivisteen kansipahviksi, kun en motonetin pahviin uskalla ahdetussa luottaa. Vesipumppu ja kaikki muu helposti käsillä oleva menee nyt uusiksi samalla vaivalla.
Mistä sais paremman pahvin ja mihin hintaan?
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Tuossa jos viitataan meikäläisen lausuntoihin, niin en väitä vaan totean omalta kohdaltani, että OG900 turbo satkut on vakiona melko rauhallisen miehen ajopelejä ja kiire ei saa minnekään olla, koska autolla ei pääse kiireellä liikkumaan. Toki aiheesta voitte todistella ja jatkaa mietintää loputtomiin, mutta ko. havainto on minun oma havainto neljästä omistamastani OG900 turbosta ja se käsitys ei muutu vaikka foorumilla oltaisiin mitä tahansa mieltä. Toki teidän mielestä ko. autot voivat olla melkoisia menijöitä, mutta ei minun mielestäni. Tätä asiaa ei siis kannata käsitellä minään faktana vaan ihan mielipide kysymyksenä.Vali kirjoitti:huh huh kyllä ihmettelen väitteitä saabin lusmuisuudesta.
Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi OG900 turboista. Itseasiassa meidän perheellä käyttöautona on juuri yksi tuommoinen ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Se on halpa ylläpitää ja sen hankintahinta oli pieni. Olen niitä ihmisiä, jotka ei viitsi autoa lainalla ostaa tai satsata autoon hirveästi rahaa, joten yksi parhaista vaihtoehdoista minulle. Vapaastihengittävällä saabilla en yksinkertaisesti enään pysty ajamaan, joten semmoisia ei meikäläisen talouteen enään tule. (15 vuoden saabismin aikana niitäkin on useampi ollut)
Lopuksi:
Useampi vakion OG900 Turbon vauhtiin mieltyneistä näyttäisi olevan maaseudulta kotoisin. Saman ilmiön olen myös huomannut, että maaseudulla ajellaan aivan kaikessa rauhassa ja OG900 Turbo tuntuu raketilta, kun ohittelee valoissa rauhallisesti kiihdyttäviä autoja.
Täällä pääkaupunkiseudulla ihmisillä on tapana oikeasti lähteä noista liikennevaloista ja jo 7 vuoden aikana olen huomannut, että T8:lla ja T16:sta täyskaasukiihdytyksessä jää useammalle muulle automerkille (japanilaisille yms.) Viimeksi tänään Motonetin liikennevaloissa kiihdytettiin rinnakkain työkaverin 9-3:n kanssa, eikä kumpainenkaan mahdettu mitään +40 vuotiaalle mammalle, joka veti meistä kummastakin ohi jollain 90-luvun alun farmari sitikalla (vapaastihengittävä). Jos olisin jaksanut kiihdyttää yli 120km/h ja siitäkin yli, olisin voinut saavuttaa 100km/h vauhtiin kiihdyttäneen mamman, mutta se olisi 80km/h rajoituksella ollut melko typerää.
Jos joskus tulette pääkaupunkiseudulle ajelemaan niillä OG turboillanne, niin pitäkää vaikka kirjaa liikenteessä, että kuinka moni autoilija teistä veti ohi kiihdytyksessä tai muussa tilanteessa kehä- tai moottoriteillä.
Mukava ja kunnossa ollessaan kaikin puolin hyvä auto, mutta ei mikään raketti verrattuna muihin ikäisiinsä autoihin (mun auto on vuodelta 91). Eli kuka tykkää mistäkin. _Minun mielestäni_ OG900 turbot ovat hitaita, mutta mukavia ajaa ja vääntävät hyvin maatienopeuksilla.