meinas mennä hermo naapurin kanssa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

no pidäppä jussi ikkunoita ja parvekkeen ovea auki ni tuun kännissä kusemaan sun parvekkeen alle, lyödäänkö vetoa että siinä kusen hajussa alkaa tekee mieli valittamaan jopa sun.

ja kaikenlisäks...jos pitää jotain metelöintiä aiheuttavaa, esim tupareita ni ois niistä hyvä ilmottaa edes tuol ilmotustaululla ni tietää olla pois kotoa sit sen illan
BMW 525iA Touring Executive
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mäksä kirjoitti:no pidäppä jussi ikkunoita ja parvekkeen ovea auki ni tuun kännissä kusemaan sun parvekkeen alle, lyödäänkö vetoa että siinä kusen hajussa alkaa tekee mieli valittamaan jopa sun.
No enpä usko että kenelläkään ihan niin voimakkaan hajuista kusta on... toisaalta onhan se tietysti niinkin että ihmisten nenät eivät ole yhtä herkkiä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
anaconda
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja anaconda »

tappelu se tästäkin tulee... sanokaa mun sanoneen! :x
bmw e46 alias proteesi
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

anaconda kirjoitti:tappelu se tästäkin tulee... sanokaa mun sanoneen! :x
nääh :)

ei ihmisten kannattais aina ottaa niin todesta asioita, varsinkaan kun ei itse tiedä tarkalleen tilanteen kulkua, ja itse ainaki laitoin tän ennemminkin huumori mielessä tänne. ja ylipäätään tollasilla pojanklopeille kun valittaa niin menee ennemmin kiusanteon ja vittuilun puolelle...olivat jätkät puhuttelussa juuri kun menin koiran kanssa ulos, samaten oli alhaalla ilmotustaululla iso lappu poikien touhuista, joten ei oltu me muijan kanssa ainoat valittajat
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

On teillä kyllä rankkaa. Psykokauboin tarina kyllä kosketti, melkein meni jo huumorin puolelle. Sen verran tragikoomista. Onhan se joskus niin, että kun muuttaa unelmataloon, niin kohta sinne muuttaa joku toinenkin - not so unelma.

Valitettavasti alkoholistit ja korvaushoidossa olevat narkkarit on varmimpia vuokranmaksajia. Sossu kun maksaa vuokran suoraan vuokranantajan tilille.

Laput rappukäytävässä ja postiluukuissa on kyllä vihonviimeisiä sodanjulistuksia. Sama kuin rukkasella naamalle :)
Edelleen väittäisin, että kaikkein paras on kohdata rauhallisesti ongelman aiheuttaja kasvoista kasvoihin, keskustella ja perustella asiat. Kännisen kanssa ei tietenkään kannata alkaa henkeviä keskustelemaan.

Häätö on nimittäin hyvin hyvin pitkä prosessi, jos tulee edes koskaan tapahtumaan. Sitä ennen kerkee kunnon vanhan ajan kaunaa kertymään molemmille puolille koko taloyhtiön iloksi.
Viimeksi muokannut peinu, To Touko 18, 2006 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tasapaino akseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Itse nyt asun vielä olosuhteiden pakosta KT:ssa. Mun mielestä jos asuu kerrostalossa sinne ei kuulu metelöinti eikä remuaminen ja kuseksiminen toisten nurkkiin. Vaan siellä erityisesti pitää ottaa käytöksessään huomioon toisetkin asukkaat. Sitten jos pitää saada remuta ja kuseskella ja poltella tupakkaa missä haluaa niin muuttaa sinne kuusen perseeseen asumaan jossa lähin naapuri 10km säteellä sieltä ei ole häiriöksi kellekään..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
petteri75
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Yhdyn edellisiin puhujiin. Kaikki maininnat tyyliin "on normaalia nuorisoelämää", "kerrostaloelämiseen kuuluvat äänet", "mitä sitä kytätään" voimme rauhassa siirtää kategoriaan -> SELITTELYÄ. Onko tarkoitus hankkia jo etukäteen sitä "liikkumavaraa", kuuluuko tapoihin sitten muiden häirintä asunnoissaan ihan vakituisesti. Niinpä, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Vai mitä?

Minua ei kiinnosta tippaakaan naapurien elämä, kunhan siitä ei itse joudu kärsimään. Jos ko. olomaisteri ei kertakaikkiaan osaa asua ihmismäisesti omassa kanikopissaan, muuttakoon muualle. Ei ole mitään, siis yhtikäs mitään syytä kärsiä pohjasakan häirinnästä.

Psychocowboy - otan osaa todella paljon. Ei muuta kuin mahdollisimman paljon yhteydenottoa isännöitsijään, yhteishengen nostatusta rapun muissa asukkaissa ja vaikka häiriö-päiväkirjan pitämistä.

Joskus tuntuu siltä, että pitäisi avata kerrostaloalue jonne ei pääse kuin kertomalla omakohtaisia kauhukertomuksia edellisestä asuinpaikasta. Ja toinen sosiaalitapauksille, saisivat rajakäytöksiset juhlia yhdessä.

EDIT: Tämä oli pakko lainata:
Jussi kirjoitti:No enpä usko että kenelläkään ihan niin voimakkaan hajuista kusta on... toisaalta onhan se tietysti niinkin että ihmisten nenät eivät ole yhtä herkkiä.
BUAHAHAHAHAHAA.. :lol:
-"No eihän se paska nyt voi niin kovasti siellä talon nurkalla haista, luonnon lannoitetta ja eihän sitä nyt pikkuhuppelissa jaksanut kauemmaksi ryömiä. Mikäs kyttääjä sä oot, haluutsä oman osuuden ihan kotiovelle toimitettuna, heh heh."
-"No eihän se veri nyt niin väliksi betoniseinässä, -lattiassa ja katossa ole, luonnollista väriä vain elämään! Vai pitääkö mun vähän opettaa kyttääjää, otetaanko senkka nenusta jo nyt?"
-"No mitä viddua, olitsä kyttääjä korva seinässä kiinni silloin kahden-neljän aikaa viime yönä? Mitä viddua se sulle kuuluu ketä mä vähä läpsyttelin?"
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:On teillä kyllä rankkaa. Psykokauboin tarina kyllä kosketti, melkein meni jo huumorin puolelle. Sen verran tragikoomista. Onhan se joskus niin, että kun muuttaa unelmataloon, niin kohta sinne muuttaa joku toinenkin - not so unelma.
Valitettavasti tämä tarina on tosi. Eipä uskonut isännöitsijäkään ennenkuin huoltomies oli käynyt paikalla. Unelmakämpästä ei voida puhua :wink: . Ei sitä aina itsekkään tiedä miten tuon ottais; säälillä vai raivolla 8O . Vkl se on helppoa, sen kuin ottaa lisää olutta, mutta arkisin hieman riipii :?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tommij
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Heh, asustelin opiskeluaikana Virroilla Nallelassa, joka on sellainen rypäs kaupungin vuokrataloja. Sinne majoitettiin lähinnä opiskelijat, köyhät, juopot ja narkkarit...

Tuokiokuvia:
- Heti toisena päivänä muuton jälkeen tuli alakerran naapuri portaissa vastaan - parin ystävällisen poliisisedän kannatellessa niskaperse-otteessa.
- Sekä alakerrassa että seinänaapurina asusteli juoppoja, ja niiden kavereita tietysti.
- Ensimmäinen viikko meni kuunnellessa Jamppa Tuomista, öin päivin. Valitusta valituksen perään pari viikkoa, niin isännöitsijä vihdoin alkoi saada juopporemmiä kuriin.
- Olihan noi alkkikset joskus ihan huvittaviakin, kerrankin kuuntelin kun alakerrassa keskustelivat. Kaveri valitteli vähän tärinöissään, johon toinen totesi että "Samanlainen *aatanan narkkari oli isäskin. Tossa se makas lattialla ja huusi, että Ai Ai Ai Satuu!" :lol:
- Autostakin oli yhtenä yönä telottu kylki sisään, tekijä ei ilmoittautunut.
- Ja kännikuskeja sai varoa ihan tosissaan iltasella (valaisemattomat, kapeat tiet).
- Pahinta oli kyllä *elvetti se haju, että voi ihminen haista pahalle. Koko rappukäytävä kun haisee aamulla kouluun lähtiessä ulolle, niin ei ole hauskaa.

Mutta olihan kokemus, onneksi pääsin aika nopsaan muuttaman fiksumpaan asuntoon. Sääliksi kävi kyllä niitä muutamia seniorikansalaisia, jotka siinä samassa rapussa asui (todella miellyttäviä ihmisiä kaiken hyvän lisäksi). Eivät uskaltaneet edes nimeään laittaa valitukseen, kun listaa keräsin yhden kerran...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mä en valita jos naapureiden penskat metelöi, eikä naapurit valita jos kuuntelen musiikkia, vaikka saattais mennä joskus myöhäseenkin....

Kuseminen ei tietenkään kovin miellyttävää ole, mutta kun nyt sentään ulos jakso kusta, niin en varmaan jaksais kauheita pultteja vetää...Sitäkin on nähty monta kertaa kuinka ihmiset kuseksii käytäviin, ja kaverin perheen rapussa somalit jopa paskoo käytäviin...

Valituksilla ei yleensä saa aikaan mitään muuta kuin naapurisovun lopullisen menetyksen. Tottakai jos joku jatkuvaa harmia aiheuttaa, niin voi mieluummin henkilökohtasesti käydä juttelemassa, kuin tehdä suoraan valitus isännöitsijälle. Alkoholistit ja muut erikseen, niiden kanssa pääsee helpommalla kun lähtee ite pois :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

petteri75 kirjoitti:Yhdyn edellisiin puhujiin. Kaikki maininnat tyyliin "on normaalia nuorisoelämää", "kerrostaloelämiseen kuuluvat äänet", "mitä sitä kytätään" voimme rauhassa siirtää kategoriaan -> SELITTELYÄ. Onko tarkoitus hankkia jo etukäteen sitä "liikkumavaraa", kuuluuko tapoihin sitten muiden häirintä asunnoissaan ihan vakituisesti. Niinpä, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Vai mitä?

Minua ei kiinnosta tippaakaan naapurien elämä, kunhan siitä ei itse joudu kärsimään. Jos ko. olomaisteri ei kertakaikkiaan osaa asua ihmismäisesti omassa kanikopissaan, muuttakoon muualle. Ei ole mitään, siis yhtikäs mitään syytä kärsiä pohjasakan häirinnästä.
Kyllä nyt tulee sellaista sontaa että. Itse taidat olla juuri niitä epäihmisiä, jotka kyyläävät toisten tekemisiä illat myöden.

Itselläni ei ole ollut ongelmia koskaan kerrostaloasumisessa. Kahdessa asunnossa olen asunnut eikä kummastakaan valittamista. Öisin on kuulunut bassonjytke, mutta ei se haittaa. On ollut sen verran harvoin ja satunnaista viikonloppuisin, ettei hernettä viitsi vetää nenään. Nyt ikkunan alla on leikkikenttä, jossa muksuja päivisin (eli meteliä ja parkumista). Tähän suhtaudun rauhallisesti: kuuluu asiaan.

Jos ongelmia olisi humalaisista niin kannattaa mennä puhumaan vasta, kun tyypit ovat selvinpäin. Räyhääminen kännisille tai isännöitsijän kautta valittaminen eivät mielestäni ole ne ensimmäiset keinot. Eri asia, jos ongelma toistuu viikosta ja päivästä toiseen.

Ehkä olen saanut naapureiksi vain niitä hiljaisia ja huomaamattomia.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Raimo Miettinen kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Yhdyn edellisiin puhujiin. Kaikki maininnat tyyliin "on normaalia nuorisoelämää", "kerrostaloelämiseen kuuluvat äänet", "mitä sitä kytätään" voimme rauhassa siirtää kategoriaan -> SELITTELYÄ. Onko tarkoitus hankkia jo etukäteen sitä "liikkumavaraa", kuuluuko tapoihin sitten muiden häirintä asunnoissaan ihan vakituisesti. Niinpä, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Vai mitä?

Kyllä nyt tulee sellaista sontaa että. Itse taidat olla juuri niitä epäihmisiä, jotka kyyläävät toisten tekemisiä illat myöden.

Itselläni ei ole ollut ongelmia koskaan kerrostaloasumisessa. Kahdessa asunnossa olen asunnut eikä kummastakaan valittamista. Öisin on kuulunut bassonjytke, mutta ei se haittaa. On ollut sen verran harvoin ja satunnaista viikonloppuisin, ettei hernettä viitsi vetää nenään. Nyt ikkunan alla on leikkikenttä, jossa muksuja päivisin (eli meteliä ja parkumista). Tähän suhtaudun rauhallisesti: kuuluu asiaan.

Jos ongelmia olisi humalaisista niin kannattaa mennä puhumaan vasta, kun tyypit ovat selvinpäin. Räyhääminen kännisille tai isännöitsijän kautta valittaminen eivät mielestäni ole ne ensimmäiset keinot. Eri asia, jos ongelma toistuu viikosta ja päivästä toiseen.

Ehkä olen saanut naapureiksi vain niitä hiljaisia ja huomaamattomia.
noi on normaalia elämisestä syntyviä ääniä..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Nyyrikki
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Nyyrikki »

Kyllä, se on toisinaan rankkaa :/ Mutta herranjestas, kauhea meteli vaikka heti tottelivatkin sinua?
Pyschokauboin bootseissa ollessa Mäksä olisi varmaan koittanut vetää Saabinsa rekan alle =)

Asun minäkin nipottajan naapurissa, olen täysin tyytyväinen rauhalliseen asuntooni. Naapuri on ollut monesti hajoamispisteessä, aina kun satun näkemään jannua niin vouhkaa hirveästä metelöinnistä ja koittaa rekrytoida riveihinsä lisää valittajia. Minuakin, en ole valituksen kohde vielä ollut, eiköhän sekin päivä koita..
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tollaset laputhan auttaa AINA kummasti...nii-in. :roll: :lol:
Vastaa Viestiin