
Kansipahvin vaihtajaa? *Tällä viikolla työn alle*
Aaltopahvi ihan ok... No vakio pahvilla pääset aika pitkälle. Vai miksi aattelit että pahvi olis jotenkin ahtojen noston esteenä? Sitten kun on suunnitelmissa ne +2bar niin kysy sitten uusiksi. Toisaalta kun pääset paineiden ja tehojen kanssa tuonne +1.5bar osastoon niin viimeistään sitten olet jo oppinut mitä kaikkea tuohon on pitänyt ja pitää vielä tehdä ihan lukemalla näitä foorumin "viri" topiikkeja (eikä ole tarvinnut kirjaakaan avata siihen tietoon).Vali kirjoitti:Minkäslaista pahvia kannattais harkita kun noita ahtoja ois kiva olla enemmän ku .85
Anteeksi! Tuppaa vaan ihmetyttään kun kaikki tieto on siinä samalla ruudulla ja muutaman näppäyksen takana... niin ei sen vertaa... äh no mä oon sen verran tietty jo kalkkis että oon tottunut näkemään vaivaa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Noo aaltopahvia hommasin jo muttakun en saa saksia puremaan siihen...
Lähinnä minkämerkkistä pahvia siihen kannattais hakea. Minkälainen pahvi palvelee viritetyssä koneessa parhaiten ja mitä ne maksaa. Kokemuksia eri pahveista ja eroista haen niinkuin varmaan ymmärsit
.
Lähinnä minkämerkkistä pahvia siihen kannattais hakea. Minkälainen pahvi palvelee viritetyssä koneessa parhaiten ja mitä ne maksaa. Kokemuksia eri pahveista ja eroista haen niinkuin varmaan ymmärsit
.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Ai niin tähän unohtunut vastata että mahdollisesti olisi apua tarjolla. En suorilta uskalla luvata että "voin tulla vaihtamaan pahvin", mutta apua olen valmis tarjoamaan varauksella. Ja vielä pienempi kynnys on tulla henkiseksi tueksi huutelemaan "hyviä ohjeita" selän taakse
Mutta yleisesti, kyllähän tuo auttaminen on ihan mukavaa on aina ollut.
Työkalujakin on mahdollisuus tuoda lainaan (biltsun momenttiavain ja E16-hylsy).
Itseasiassa Jopen kanssa puhuttiin että "koskas mennään vaihtaamaan Valin kansipahvi", mutta jäi silloin vielä puheasteelle
Vali, alkaa kuitenkin varmasti poltella päästä ajelemaan kovasti? Tuleeko se kaveri auttamaan? ...hmm, pitäisikö sitä tulla jopa viikonloppuna ihmettelemään, Jope?
Pahviksi vaikka Elring. Tarvikeliikkeet myyvät Scantechin paketoimaa yläpäänsarjaa jossa on melko usein tavattu Elringin pahvi. Samalla on suotavaa ehkä jopa ostaa ja vaihtaa venakopan, imarin ja pakosarjan tiivisteet. Kaksi jälkimmäistä on pakollisia vaihtaa jos sarjat ottaa irti, vaan sarjojen irti ottaminen ei ole taas pakollista... Itse ostaisin kuitenkin kaikki em. tiivarit ja vielä Metro-autosta hakisi uuden virranjakajan O-renkaan. Myös mahdollisia banjopulttien kanssa tarvittavia kuparitiivisteitä on hyvä olla varalla jne jne...
EDIT: myös nuo V-M:n mainitsemat oikeat merkit ovat oikein hyviä (saa luultavasti esim. Turun autotarvikkeesta linkka-aseman lähettyviltä). Glasier ei taida olla niin hyvässä maineessa?

Työkalujakin on mahdollisuus tuoda lainaan (biltsun momenttiavain ja E16-hylsy).
Itseasiassa Jopen kanssa puhuttiin että "koskas mennään vaihtaamaan Valin kansipahvi", mutta jäi silloin vielä puheasteelle

Vali, alkaa kuitenkin varmasti poltella päästä ajelemaan kovasti? Tuleeko se kaveri auttamaan? ...hmm, pitäisikö sitä tulla jopa viikonloppuna ihmettelemään, Jope?

Pahviksi vaikka Elring. Tarvikeliikkeet myyvät Scantechin paketoimaa yläpäänsarjaa jossa on melko usein tavattu Elringin pahvi. Samalla on suotavaa ehkä jopa ostaa ja vaihtaa venakopan, imarin ja pakosarjan tiivisteet. Kaksi jälkimmäistä on pakollisia vaihtaa jos sarjat ottaa irti, vaan sarjojen irti ottaminen ei ole taas pakollista... Itse ostaisin kuitenkin kaikki em. tiivarit ja vielä Metro-autosta hakisi uuden virranjakajan O-renkaan. Myös mahdollisia banjopulttien kanssa tarvittavia kuparitiivisteitä on hyvä olla varalla jne jne...
EDIT: myös nuo V-M:n mainitsemat oikeat merkit ovat oikein hyviä (saa luultavasti esim. Turun autotarvikkeesta linkka-aseman lähettyviltä). Glasier ei taida olla niin hyvässä maineessa?
Viimeksi muokannut f-19, Pe Touko 19, 2006 12:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Siihen Kultamuna laatikon pahviin ainakin peltisaksilla sai tehtyä hyvät reijät!Vali kirjoitti:Noo aaltopahvia hommasin jo muttakun en saa saksia puremaan siihen...
Lähinnä minkämerkkistä pahvia siihen kannattais hakea. Minkälainen pahvi palvelee viritetyssä koneessa parhaiten ja mitä ne maksaa.
No vakio pahvin saa sieltä saabin tiskiltä. Ja motonetistä/tms sitten Reinz tai Payen esim. Nämäkin tiedot löytyy jo kirjoitetuista teksteistä!
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
(ja ne tulisi perille koska? tulisiko halvemmaksi kun paikallista liikettä tuettuna suoraan hyllystä heti haettuna?)Eski kirjoitti:Orggispahvilla pärjää ja lisäksi kansiremontissa vaihdetaan yleensä myös imu- ja pakosarjan sekä venakopan tiivisteet. Procarservicestä löytyy oikeat tuotteet sopuhintaan...
Perhana, ketjun paras kirjoitus!f-19 kirjoitti:Ai niin tähän unohtunut vastata että mahdollisesti olisi apua tarjolla. En suorilta uskalla luvata että "voin tulla vaihtamaan pahvin", mutta apua olen valmis tarjoamaan varauksella. Ja vielä pienempi kynnys on tulla henkiseksi tueksi huutelemaan "hyviä ohjeita" selän taakseMutta yleisesti, kyllähän tuo auttaminen on ihan mukavaa on aina ollut.
Työkalujakin on mahdollisuus tuoda lainaan (biltsun momenttiavain ja E16-hylsy).
Itseasiassa Jopen kanssa puhuttiin että "koskas mennään vaihtaamaan Valin kansipahvi", mutta jäi silloin vielä puheasteelle
Vali, alkaa kuitenkin varmasti poltella päästä ajelemaan kovasti? Tuleeko se kaveri auttamaan? ...hmm, pitäisikö sitä tulla ihmettelemään, Jope?

Joo tuota naantalin suuntaan ensi viikolla ois tarkotus mennä vaihtoa suorittamaan. Hemmo on Nissan kuski ja pikkasen jänskättää mitä tulee kun nissan tietous yhdistetään saabiin


Pääasia tietty et sais ton pommin ajoon ku kauhee ajokuume pääl.
Ja jos joku lähtee talkoisiin mukaan ni kylhän mä ostan projektin ajaks olutta, pizzaa, limua ym. epäterveellistä mielenterveyden säilyttämiseks muttereita väännellessä

Ja työkalulujen lainaamisessa säästäisin työkalujen ostamisen hinnan. Kun ei oo tuota massia rasittamassa kukkarossa muutenkaan nyt liikaa niin kaikki mikä on kotiinpäin ois hieno homma.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Elring on hyvä merkki (useat merkit ostaa orkkis pahvinsa sieltä), Glasierilla on muutamiin merkkeihin ihan ok pahveja (toimii vapareissa kyllä ihan kohtuudella mutta tekevät (tai tekivät ainakkin) vielä myös vanhan tyylisiä "lyijymassa" tiivisteitä (museo autoilijat tykkää näist).f-19 kirjoitti:EDIT: myös nuo V-M:n mainitsemat oikeat merkit ovat oikein hyviä (saa luultavasti esim. Turun autotarvikkeesta linkka-aseman lähettyviltä). Glasier ei taida olla niin hyvässä maineessa?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Sunnuntaina oon takas Turussa, että silloin illalla mäkin voin lähteä.f-19 kirjoitti:Vali, alkaa kuitenkin varmasti poltella päästä ajelemaan kovasti? Tuleeko se kaveri auttamaan? ...hmm, pitäisikö sitä tulla jopa viikonloppuna ihmettelemään, Jope? :D
Ens viikolla käy paremmin, ellei se tiivari oo jo siihen mennessä vaihtunut Naantalissa. :-)
Tietty jos se plaanataan se kansi, niin ei voi yhden illan projektista enää puhua.. Vai onko Vali sulla vaihtokansi, jonka ajattelit kunnostaa?
Sinänsä suosittelen kyllä plaanaamaan, mikäli se kansi irtoaa nyt ekaa kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
1mm lasku taitaa kyllä turboautossa olla aika epäsuotava temppu, puristukset nousee aika kivasti ja ahtopainekestoa menetetään. Eikä tuossa kannessa tainnut paljon sitä milliä enempää koneistusvaraa speksien mukaan ollakaan? Kantta koneistetaan vain sen verran kuin tarve vaati, eli että on suora, jos tarvetta ollenkaan edes plaanata. Tosin tässä tapauksessa taitaa olla tarvetta koska on käynyt ilmeisen lämpimänä.
Missäpäin auto nyt on? Missä remppa tehtäisiin?
Vali laitappa puhelinnumeroa yv:llä...
Missäpäin auto nyt on? Missä remppa tehtäisiin?
Vali laitappa puhelinnumeroa yv:llä...
Mulle sopisi tuo ensiviikko myös parhaitenJope kirjoitti:Sunnuntaina oon takas Turussa, että silloin illalla mäkin voin lähteä.f-19 kirjoitti:Vali, alkaa kuitenkin varmasti poltella päästä ajelemaan kovasti? Tuleeko se kaveri auttamaan? ...hmm, pitäisikö sitä tulla jopa viikonloppuna ihmettelemään, Jope?
Ens viikolla käy paremmin, ellei se tiivari oo jo siihen mennessä vaihtunut Naantalissa.
Tietty jos se plaanataan se kansi, niin ei voi yhden illan projektista enää puhua.. Vai onko Vali sulla vaihtokansi, jonka ajattelit kunnostaa?
Sinänsä suosittelen kyllä plaanaamaan, mikäli se kansi irtoaa nyt ekaa kertaa.

Mul ei oo vaihtokanttta... pitäs soittaa koneistamol ajoissa että ehtii varata ajan.
Auton historiasta on suht vähän tietoa kun se on mulla ollu tuommoisen kuukauden ajan suunnilleen. Mutta kilometrejä kun on maltilliset 435 tkm niin luulen et ei ois pahitteeks


Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Myös jos on pahvi falskannut jo pidemmän aikaa, voi kannessa olla syöpymiä..
Mut joo en lähtisi puristuksiin itsekään puuttumaan ihan ensimmäisenä turposaappia virittäessä. Virtausten parantamista kannattaa jo harkitakin.
Hommahan menee sitten helpoiten niin, että otetaan irti se kansi jonain iltana ja käyt viemässä sen koneistamoon. Palataan asiaan kun saat sen takaisin.
Ja .. no, onhan se saapin kone kestävä, mutta ihan rehellisesti sanon nyt, että jos meinaat oikeasti lähteä hakemaan yhtään enempää tehoja, niin alakerta täytyy käydä myös läpi. Nimim. "vaan" 260tkm ajettu finkun koneella ja kampuran laakerit oli jo ihan punaiset..
.. tietysti oma valintahan se on, saa ne koneet loppuunkin ajaa, jos ei haittaa matkan äkillinen katkeaminen myöhemmin. :-D
Mut joo en lähtisi puristuksiin itsekään puuttumaan ihan ensimmäisenä turposaappia virittäessä. Virtausten parantamista kannattaa jo harkitakin.
Hommahan menee sitten helpoiten niin, että otetaan irti se kansi jonain iltana ja käyt viemässä sen koneistamoon. Palataan asiaan kun saat sen takaisin.
Ja .. no, onhan se saapin kone kestävä, mutta ihan rehellisesti sanon nyt, että jos meinaat oikeasti lähteä hakemaan yhtään enempää tehoja, niin alakerta täytyy käydä myös läpi. Nimim. "vaan" 260tkm ajettu finkun koneella ja kampuran laakerit oli jo ihan punaiset..
.. tietysti oma valintahan se on, saa ne koneet loppuunkin ajaa, jos ei haittaa matkan äkillinen katkeaminen myöhemmin. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)