paljonko? on liikaa ahtoja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MSM
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 21:44
Paikkakunta: tornio

paljonko? on liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja MSM »

eli onkokellään kokemuksia konerikoista paineidentakia? ja paljonko oli ahtoja. :)
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Itellä 1.3bar 5000rpm:llä. On se vielä kestänyt...

Olisi hyvä myös speksata se rauta mihin ja millä ne baarit on tarkoitus ahtaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

1.3bar 900T8 -83, ei oo näkyvästi purkautunu mut ilmeisesti männänreinkaita poikki tajuttomasta huohotuksesta päätellen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

0,9-1,1 bar t8 alakerta ja t16 kansi, mitsu ahdin.
6-enska. On kestänyt todella! kovaa ajoa ainakin 17tkm.
kop kop. :wink:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Houbi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 09:03
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

T8 -83, 1 bar ahdoilla meni tänään kansipahvi. saattoi johtua myös tosta jumittuneesta termarista joka nosti lämmöt hetkeksi tappiin.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Houbi kirjoitti:T8 -83, 1 bar ahdoilla meni tänään kansipahvi. saattoi johtua myös tosta jumittuneesta termarista joka nosti lämmöt hetkeksi tappiin.
Veikkaan tuota lämmön nousua syyksi.. :?
VW transporter 2.5tdi vm.99
MSM
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 21:44
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja MSM »

minkälaisia polttoainelaitteiden virityksiä ? lastu p_paineensäädin suuttimet?
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

MSM kirjoitti:minkälaisia polttoainelaitteiden virityksiä ? lastu p_paineensäädin suuttimet?
Vakiosuuttimet, järjestelmäpainetta nostettu, ohjauspainetta laskettu, palotiloista terävät särmät poistettu, MB(malli?) cooleri asennettu, T03-trim40->Trim60super, 3" putkisto, Keskipakoennakon jousia muutettu/max. ennakkoa lisätty/ahtopainemyöhäistystä lisätty(lopputulos sama 1bar ahdoilla kuin ilman keskipakoennakon muutosta), ahtimen hukkaporttia avarrettu kun yli 1.1bar(6000rpm->) ahdot nousivat vaan vaikka nakutti, APC-boxi tinattu, hukkaportin aktuaattorin rinnalla kytkinpolkimen palautusjousi jäykistämässä 2cm esijännitettynä(peruspaine 0.6bar), kylmäkäynnistysrikastinsuuttimen tilalla GT-corollan suutin liitettynä suoraan järjestelmäpaineeseen.. joka aukesi 1bar paineella jos kaasu oli pohjassa..

Nämä siis K-jetin kanssa, eli T8:n vakioruiskun kanssa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
MSM
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 21:44
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja MSM »

itselläni on muutenvakio paitsi kylmäkäynnistyssuutin painekytkimellä,säädetty 0,5bar .mutta vaikuttais yli 1,0 ahdoilla menevän turhan laihalle. onko tieto tai kokemuksia säädettävistä lisärikastus järjestelmistä :?:
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Vastaa Viestiin