veden lämpötila-anturi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

veden lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

autona vm.92 2.3T eli siis pitkälohko johon vaihoin nytten lyhytlohkon kannen. Pitkän kannen anturi on pienemmällä kierteellä kuin T5 kannen anturi ja vastus arvo tuntus olevan aikalailla erillainen. Onko itse mittari sitten erillainen uudemmassa tonnarissa vai miten tuo tuota anturia lukee?

eli itse kysymys: voiko uuden tonnarin (olikohan vm96) lämpötila anturia käyttää vanhan mittariston kanssa ilman suurempia ongelmia? Oletettavastihan tuo näyttää ainakin väärin koska vastusarvo suurempi lyhytlohkon anturissa.

Olikohan tarpeeks vaikeasti selitetty.. :?
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Uudempien tonnareiden lämpömittari näyttää sitten aika usein pieleen, joten ei kantsi yllättyä ;)
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Mimmi kirjoitti:Et voi käyttää.
no oisko ideoita miten mahollisesti voisin käyttää koska tuon alkuperäsen anturin sovittaminen ei oikeen helppoa tuohon ole
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Hane_81 kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Et voi käyttää.
no oisko ideoita miten mahollisesti voisin käyttää koska tuon alkuperäsen anturin sovittaminen ei oikeen helppoa tuohon ole
Lyö anturin samanlämpöiseen kuppiin ja mittää oomi mittarilla. Sitten juottelet vastuksia sitä mukaa jatkoksi kun tarvii, siis siihen T5 anturin jatkoksi... tulleekohan tuosta mitään :oops: :lol:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Toimivuuden saat testattua sillä että juotat 9000cst:n ohjeiden mukaan ja mittaat tämän jälkeen vaikka +10, +40 ja +90 asteisessa kupissa ja vertaa vanhaan anturiin.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vähän asian ohi, mutta tuo 96-98 lämpömittariongelma korjaantui ainakin mulla, kun purin mittariston ja kiristin kaikki ruuvit (oli muuten aikasen löysässä), sekä revin viisarin irti, jonka jälkeen käytin koneen 91C asteeseen ja tumppasin viisarin vaakatasoon. Ja on hyvä, näkee eron 80/102C ja tulee alueelle noin 50C joka on L. Ja virta-avain taskussa näyttää ihan yhtä alas kuin ennenkin. :D :D
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Epäilisin ettei vastusarvon ranettaminen jossain tietyssä lämpötilassa auta, jos ominaiskäyrä on erilainen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

kuhan tuon saisi silleen etes toimimaan että huomaa jos lämmöt nousee hälyttävän korkeiks. eli ei oo ihan niin justiinsa
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

entäpä jos laittasin tuon anturin termarikoteloon...vaikuttaneeko pahasti näyttämään kun eihän se vesi tuolla puolen termaria koko ajan liiku..

Mimmi, mitä meinasit sovitekierteillä? Erillaisia muunnospaloja olen metästänyt huonolla menestyksellä.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

tarkotin tuolla termarikotelolla sitä kantta minkä sisällä termari on..eli sen pois ottamalla voi vaihtaa termarin. Ja siihen tuon anturin nyt ranetanki..reikä vaan ja jenkakone laulamaan
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Vastaa Viestiin