Hinnat vaihtelee niin että pää kolisee.
Hinnat vaihtelee niin että pää kolisee.
Asiasta löytyy haulla niin paljon tietoa (ja mahdollisesti vanhaa), että vaikea saada mitään tolkkua, joten laitanpa uuden kysymyksen.
KYTKINREMONTTI: Turussa Metro-Autossa 1100e töineen, mikä pitää sisällää luultavasti turbon vakiokalut. Jos taas tilaa itse Viggenin kytkimen (300e) ja teettää eräällä pienemmällä paikkakunnalla merkkihuollossa vaihtotyön (400e), tulee yhteishinnaksi 700e. Mikä nyt olisi kohtuullista ja mitä te hyvät kanssasaabistit olette ko. duunista maksaneet.
LAATIKKOREMONTTI: Kuinka paljon työtunteja ja mitäköhän maksaa suurinpiirtein ja missä kannattaa teettää. Ovatko merkkihuollot tehokkaampia kun pään rapsutukseen ei mene niin paljon aikaa. Kallista varmasti on, sen tiedän jo etukäteen. Ilmeisesti kannattaa teettää em. rempat samalla kertaa niin säästää edes jotain vai kuinka.
Tiedän että vastauksia tulee. Kiitoksia hirviästi jo näin etukäteen.
KYTKINREMONTTI: Turussa Metro-Autossa 1100e töineen, mikä pitää sisällää luultavasti turbon vakiokalut. Jos taas tilaa itse Viggenin kytkimen (300e) ja teettää eräällä pienemmällä paikkakunnalla merkkihuollossa vaihtotyön (400e), tulee yhteishinnaksi 700e. Mikä nyt olisi kohtuullista ja mitä te hyvät kanssasaabistit olette ko. duunista maksaneet.
LAATIKKOREMONTTI: Kuinka paljon työtunteja ja mitäköhän maksaa suurinpiirtein ja missä kannattaa teettää. Ovatko merkkihuollot tehokkaampia kun pään rapsutukseen ei mene niin paljon aikaa. Kallista varmasti on, sen tiedän jo etukäteen. Ilmeisesti kannattaa teettää em. rempat samalla kertaa niin säästää edes jotain vai kuinka.
Tiedän että vastauksia tulee. Kiitoksia hirviästi jo näin etukäteen.
Tänään hain Viggenin Torek-Autosta Espoosta.
Kytkin ja jarrulevyt sekä -palat kaikkiin nurkkiin asennettiin. Tohon lisättiin vielä käsijarrun jarrukengät, niiden vaihtotyö ja laatikkoöljyt. Loppusumma oli 759,-. Ja mulla oli siis itellä mukana kytkin ja jarrulevyt sekä -palat.
Mistä meinasit saada Viggen kytkimen 300,- ??
Länsiautosta ite sain ainakin seuraavat hinnat:
Kytkin 625.85
Työsylinteri 157.50
Mutta enivei tuolla Torekissa veloitettiin 375e tuosta kytkimen vaihtotyöstä joka ei mielestäni ollut paha. Etenkin kun tosiaan länsiautossa saman työn hinta on vissiin 700e..
Asentaja kun vielä on Saabeja ruuvannut 30v niin uskon että osasi tehdä homman siinä missä merkkikorjaamokin.
Itse sanoisin että osta edullisesti kytkin jostain ja vie se pienemmälle pajalle asennettavaksi !
Kytkin ja jarrulevyt sekä -palat kaikkiin nurkkiin asennettiin. Tohon lisättiin vielä käsijarrun jarrukengät, niiden vaihtotyö ja laatikkoöljyt. Loppusumma oli 759,-. Ja mulla oli siis itellä mukana kytkin ja jarrulevyt sekä -palat.
Mistä meinasit saada Viggen kytkimen 300,- ??
Länsiautosta ite sain ainakin seuraavat hinnat:
Kytkin 625.85
Työsylinteri 157.50
Mutta enivei tuolla Torekissa veloitettiin 375e tuosta kytkimen vaihtotyöstä joka ei mielestäni ollut paha. Etenkin kun tosiaan länsiautossa saman työn hinta on vissiin 700e..
Asentaja kun vielä on Saabeja ruuvannut 30v niin uskon että osasi tehdä homman siinä missä merkkikorjaamokin.
Itse sanoisin että osta edullisesti kytkin jostain ja vie se pienemmälle pajalle asennettavaksi !
Mä vaihdatin viime kesänä Viggen kytkinpaketin vm 2002 9-3 Aeroon PCS:llä Jyväskylässä. Hinnat seuraavat:
- Viggen kytkinpaketti 301,5 Eur
- Työsylinteri 112,5 Eur
- Vaihteensiirtoakselin stefa 11,7 Eur
- Manuaalilaatikno öljyt 21,6 Eur
(nämä siis saab-klubi alennuksella -10%)
Osat yhteensä 452,3 Eur + työt 313,5 Eur
Total 765,8 Eur.
Ja hyvin pitää.
- Viggen kytkinpaketti 301,5 Eur
- Työsylinteri 112,5 Eur
- Vaihteensiirtoakselin stefa 11,7 Eur
- Manuaalilaatikno öljyt 21,6 Eur
(nämä siis saab-klubi alennuksella -10%)
Osat yhteensä 452,3 Eur + työt 313,5 Eur
Total 765,8 Eur.
Ja hyvin pitää.
Mitä olette maksaneet pk-seudulla kytkinremontista? Ja onko lähialueella mitään järkevää korjaamoa?
Torek ei halua tehdä remonttia, ja Westerlundi ei vastannut puhelimeen.
Mäkelällä levyn, asetelman, painelaakerin ja kytkinletkun vaihtotyö osineen maksaisi 2000e
PCS:n kautta osille tulisi hintaa jotain 225e + painelaakeri 36e, kytkinletkun jousto-osan voi teettää (eikä siinä ole vikaa).
Vai pitääköhän koettaa saada auto jollain keinola jyskään, siellä ainakin osaisivat tehdä remontin kunnolla.
Torek ei halua tehdä remonttia, ja Westerlundi ei vastannut puhelimeen.
Mäkelällä levyn, asetelman, painelaakerin ja kytkinletkun vaihtotyö osineen maksaisi 2000e



PCS:n kautta osille tulisi hintaa jotain 225e + painelaakeri 36e, kytkinletkun jousto-osan voi teettää (eikä siinä ole vikaa).
Vai pitääköhän koettaa saada auto jollain keinola jyskään, siellä ainakin osaisivat tehdä remontin kunnolla.
Perhana että on kallista, tolla menolla tulisi tavallinen kytkinremppa maksamaan melkein 30 % koko auton arvosta esim ng satkun kohdalla.
Mitäköhän olisi maksanut omassa autossa vaihdelaatikonvaihto ja moottorin tiivisteiden/stefojen vaihto jos olisin viennyt korjaamoon. Kuuluihan siihenkin hommaan kytkimen ilmausta ja vaihtoa..
Ei uskalla edes miettiä.

Mitäköhän olisi maksanut omassa autossa vaihdelaatikonvaihto ja moottorin tiivisteiden/stefojen vaihto jos olisin viennyt korjaamoon. Kuuluihan siihenkin hommaan kytkimen ilmausta ja vaihtoa..

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Joo sanopa muuta, cabbe kuitenkin on kovakattoja hinnakkampi mutta silti naurettava hinta ja iso osa auton arvoa kuitenkin naurettavan pienen remontin vuoksi.vjbremer kirjoitti:Perhana että on kallista, tolla menolla tulisi tavallinen kytkinremppa maksamaan melkein 30 % koko auton arvosta esim ng satkun kohdalla.![]()
Kitisevät siitä että tuossa on Sensonic, mutta homma ei liity millään tavalla Sensoon, aivan samanlainen aataminaikuinen kytkinsysteemi tuossa on kuin vaikka vanhassa tupliksessakin. Eikä sensossa ole vikaa, se yrittää kyllä toimia aivan oikein, mutta auto ei liiku mihinkään koska ilmeisesti asetelma on kaput.
Päästin työsylkästäkin paineet pihalle jolloin asetelman pitää olla vapaana, parkissa vaihde päälläkin autoa voi työntää kuin olisi vapaalla.
Kytkimestä kuuluu karsea kitinä, ääni jollainen syntyy kun kahta metallia hinkataan vastakkain. Eli joko asetelma sökö tai sen väliin on lentänyt levystä jousi tms.
Sensohan on vain pultattu pääsylkkään kiinni, ja WIS:in mukaan senson sopeutus onnistuu nopeasti kotikonsteinkin, ihme ettei ammattitaitoa ja realistista asennetta sen suhteen löydy kuin PCS:ltä.
Koko sensonkin voi heipata mäelle jos siihen kyllästyy, ei tartte kuin asentaa 9-3:n kytkinpoljin, pidempi kytkinletku ja pultata pääsylkkä polkimen yhteyteen, ja yhdistää kaksi johtoa senson ohjausyksiköltä jolloin senso ei sekaannu startin käyttöön, alle tunnin homma kaikenkaikkiaan. Mutta se ei ole tarpeen.
Jyskään on kyllä sellainen matka trailerin kanssa ajettavaksi että täytyy kait tehdä remontti itse, eikä ole kelvollista hinuriakaan.