Pimiä satku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Pimiä satku

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Satkustani on ajovalot kateissa..
En ole syytä vielä tarkemmin tutkinut, kun auto seisoo talven niin ei ole ollut kiirettä.
Muistelen, että og900:ssa tämä on aika yleistäkin.
Ennen kuin lopullisesti pimahti niin saattoi valot välillä sammua, mutta relettä heiluttelemalla sain ne aina palamaan.
Sen jälkeen sekään ei ole auttanut (kokeiltu toisella releelläki eikä syty).
Oisko mahdollista, että sen heiluttelun johdosta releen vastakappaleet ovat löystyneet tai jotain vastaavaa?
Muita mahdollisia vikoja?
Kuin helposti niihin vastakappaleisiin pääsee käsiksi jos vähän tiukentais ja öljyäis crc:llä.

AAAPUUVA :wink:
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

pimiä satku

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Maa vikaa hapettuneita liitoksia,sulakkeet hapettuneet=ei anna kontaktia.
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itsellä hiukan samaa vikaa, mutta onneksi vika tiedossa. Kuskinpuolen puolivalo pätkii, vika liittimessä. Edellinen omistaja varmaan pitänyt jotain 100/80-wattisia, ku on liittimet "sulaneet". Nooh, pitää korjata ensviikolla, kun menee vaihtaan öljyt...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Saitko kuntoon dimebak valosi? Mullakin näyttää rasia vähän liittimien kohdalta kärähtäneen..
Kokeilin johdonpätkällä suoraan kytkeä valoja.... ei auttanut.
Näytti aina vaan pitkien merkkivaloa mittaristossa, mutta ei valot pihahtaneetkaan.
Myös maaliittimen kävin läpi ja rasvoin wd:llä sitä.
Pitäs varmaan kaivaa ne vastakappaleet ulos siitä sulakerasian pohjasta, kun näyttää olevan sinne sisälle valetut jollain tavalla ettei niitä suoraan poiskaan saa..
Mykkä mikä mykkä
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Turbo900 kirjoitti:Saitko kuntoon dimebak valosi?
Joo, sain. Liittimet oli palaneet, melkeimpä palamalla palaneet, oli ne muovit niin sulanu. Reilun 5 senttiä piti johtoja lyhentää, että sai tervettä johdinta esille, olivat hieman hapettuneet ja sitähän saa 24 vuotta vanhassa ollakin :D Hain hajottamolta tonnari-Saabista ehjät liittimet ja autosähköliikkeestä liittimiin uudet abigot, on muuten H4:ssa oman kokoiset. Laitoin "uudet" osat paikoilleen ja valot pelaa taas, ilman pätkimisiä. Eli, oli onneksi kontaktivika liittimissä :D

P.S. Lähde tarkistaan valoja liittimistä "taaksepäin". Tässä on sähkökaavio hyvänä apuna, kyllä se virta jostain vielä löytyy... Niin, ja ku se päivä tulee, että valot syttyy, niin laita Philipsin BlueVision hehkut. Niissä sairaan hyvä väri, miltei valkoset...

EDIT:tiä vielä. Eikös siinä satkussa ole sulakerasiassa ihan abigoilla johdot kiinni. Niissä on sellainen "haitaksi" sanottu metalliläpyskä joka estää liittimen irti lähtemisen sulakerasiasta. Niin, ja jos vedät johdot ulos väkivalloin, niin se "haitta" menee paskaksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin