900i 16v Kat käyntivaikeudet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kulkuri
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 22:54

900i 16v Kat käyntivaikeudet

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Ongelma on seuraava:
Auto käynnistyy pidemmän seisonnan jälkeen normaalisti (ei väliä onko pakkasta tai ei), käy ja vastaa kaasuun normaalisti jonkin aikaa. (3-8 min). Sitten tyhjäkäynti laskee ja vihdoin sammuu. Uudelleen startatessa käynnistyy mutta sammuu samantien. Tarkistettu: Bensanpaine 3 bar, jäännöspaine 2,9 bar ainakin 1 tunti, bensapumpun tuotto n.1,2 litraa/30 sek. Tyhjäkäyntimoottori tarkistettu, ei takertele, NTC vastus mitattu on ohjearvoissa, sytytyksen pääteaste uusittu, polttoainepumppu ja takiskuventtiili vaihdettu polttoaineputkeen. Ilmamassamittarin hehkulanka toimii korjaamokäsikirjan mukaisesti.
Olisikohan jollakin vinkkiä, mistä hakea vikaa alkaa tulla uskonpuute.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko sytytyspuola kunnossa? kuumuuko se?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kulkuri
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 22:54

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Sytytyspuola on vaihdettu, ei vaikutusta käyntiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Entä Sytytyksen HALL-anturi? Onko vika kipinän häviäminen?? Saahan kaikki sähkölaitteet sähköä? Sähköjärjestelmän maadoituspisteet puhtaat ja kunnossa (esim syylärin alla palkissa)?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kulkuri
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 22:54

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Maadoitukset tarkistettu ja putsattu, virranjakaja kaikkineen kunnossa, vika ei poistunut
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saisitkohan jostakin lainaan toisen ruiskun ohjausyksikön? Jotenkin vaikuttaa niin oudolta vialta, aivan kuin jossakin olisi kylmäjuotos tms. Vaikuttaako tärinä tms. asiaan? En tiedä, onko liian brutaalia lyödä nyrkillä ohjausyksikköä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

voisko ?

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

voisko olla katti tukossa tai pakoputki ?
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Yks vaihtoehtohan vois olla, että ohjausyksikkö saa väärää infoa moottrin lämmöstä ja käy liian rikkaalla ja sammuu
Kulkuri
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 22:54

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Pakoputki ei tukossa. Lämpötila-anturin arvot korjaamokäsikirjan mukaiset, vaikka kone sammuu niin uudelleen startatessa käynnistyy heti, mutta ei jää käymään. Ei savuta eikä kasta tulppia. Pidemmän seisonnan (esim.yli yön) jälkeen lähtee pakkasellakin kuin palmun alta, käy 2-5 min. normaalisti jonka jälkeen ei jaksa käydä.
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Oletko tarkastanut, ettei ole imuvuotoa missään. Omassa autoni käyttäytyi samalla tavalla, kun oli huohottimen letku irti imuputkesta. Eli ilmeisesti sai riittävästi bensaa kylmänä, mutta lämmettyään menee aivan liian laihalle. Omani on kylläkin 8-venttiilinen....
Vastaa Viestiin