Ettei sulle frosty nyt olis vaan käynyt niin, että susta on tullut vanha ukko ja sä et jaksa painaa tarpeeksi sitä kaasupedaalia (vitsi, vitsi)
Tein muuten takahelmaan loven toiselle ulostulolle vinkkisi mukaisesti pahvisapluunan ja pienen monitoimilaitteen (Einhell) avulla ja tulos on hyvä. Nyt kun vielä ne kaivatut putkisto ja viriboksi tulisivat, niin kevään voisi julistaa saapuneeksi.
Kunhan saan tuon putkiston asennettua, niin voin näpsäistä kuvan tai pari Saabini hanuripuolelta.
Tänään laitettu Aron SP:n steg1 paikalleen ja edelleen ahdot jummaa n. 0.6bar. Tech antoi testilenkilla tehoiksi 134kw ja n.240nm vääntöä, eli kaukana boksin 274hv luvatusta
Myös muutaman nakutuksen tunnisti, joten seuraavaksi täytyy tutkia bensapuoli, onko paineita, ym..
Tuli yksi vika mieleen, joka aiheuttaa ahtopaineiden putoamisen ja se on ahtimen pakopesä (se osa, jossa turbiini hyrrää ja myös hukkaportin lautanen sijaitsee). Jos ei muuta syytä löydy, kannattaisi ehkä kurkata sinne ja tarkistaa, että hukkaportin lautanen ei ole muljahtanut ympäri ja että tuo pakopesä ei ole halki.
Onko sulla OBD-loggeri käytössä tai saatko TECHin uudestaan autoon kiinni. Jos loggeri niin aja
fuel trim logi vaihteen läpi lintta pohjassa, samoin ilmamassa ja sytytys
jos tech niin tarkista myös mitkä aktivoinnit on päällä vedon alla.
Onko tämä ongelma ratkennut? jos vika on selvinnyt niin viitsisitkö kertoa mikä se oli, sillä mun saabissa on just täsmälleen sama vika ja meinaa usko loppua.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002