Jäähdytinnesteen häviäminen
Jäähdytinnesteen häviäminen
Olen tässä jo vähän ajan sisään joutunut muutaman kerran lisäämään nestettä säiliöön kun check radiator level syttyy. Viimeksi n.2 pari viikkoa sitten täytin lähes max merkkiin saakka ja nyt se on lähellä minimiä!!? Minnekähän se katoaa, kun mitään vuotoa en ole missään huomannut, ja autokin toimii normaalisti 

Saab 9-5 Aero -00
-
- "Hölösuu"
Re: Jäähdytinnesteen häviäminen
Koitappa apukuskin jalkatilasta maton kosteutta, ettei vaan liruttelisi lämppärin kennolta...Tero kirjoitti:Minnekähän se katoaa, kun mitään vuotoa en ole missään huomannut, ja autokin toimii normaalisti
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos lämppärin kennosto vuotaa. Mikä sijaitsee jossain sisätilassa pitäisi
tulla hieman makean hajua auton sisälle. Ja tosiaankin tuo apukuskin puoleinen lattia kannaattaa kokeilla ettei oo märkä.
Mulla vuoti vanhassa tonnarissa kenno ja matto oli selvästi märkä ja haju
nesteen haju tuli sisälle. Paikkasin vuodon nestemäisellä "stop radiator leak"-
aineella ja vuoto loppui siihen. Eli jäähdyttimen vuodon pysäyttäjää vaan
nesteen sekaan ja menoksi...
tulla hieman makean hajua auton sisälle. Ja tosiaankin tuo apukuskin puoleinen lattia kannaattaa kokeilla ettei oo märkä.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Sitä tököttiä ei kannata laittaa mihinkään muualle kun kaupan hyllylle takaisin jos sen on erehtynyt käteen ottamaan. Se tukkii sekä lämppärin kennon että rikkoo ajan kanssa lohkolämppärin. Eikä juuri paranna sen syylärinkään jäähdytys kykyä.kovasuo kirjoitti:Jos lämppärin kennosto vuotaa. Mikä sijaitsee jossain sisätilassa pitäisi
Ei sillä etteikö sillä saisi tuota vikaa korjattua mutta... pidemmän päälle se ei ole hyvä ratkaisu.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Itse olen käyttänyt kolmessa edellisessä autossa ja ei ole ongelmia tullut.V-M kirjoitti:Sitä tököttiä ei kannata laittaa mihinkään muualle kun kaupan hyllylle takaisin jos sen on erehtynyt käteen ottamaan. Se tukkii sekä lämppärin kennon että rikkoo ajan kanssa lohkolämppärin. Eikä juuri paranna sen syylärinkään jäähdytys kykyä.kovasuo kirjoitti:Jos lämppärin kennosto vuotaa. Mikä sijaitsee jossain sisätilassa pitäisi
Ei sillä etteikö sillä saisi tuota vikaa korjattua mutta... pidemmän päälle se ei ole hyvä ratkaisu.
V-M
En kiellä etteikö se ajanmittaa tuottaisi ongelmia. Itsekin olen kyllä
melkeinpä vaihtanut auton pois ennen kuin on isompia probleemoja
asian tiimoilta tullut.
Eli jos ajatuksena on, että pitää autoa pidempäänkin, niin kannattaa
varmaan tutkia kunnolla mistä vika johtuu ja vaihtaa tietysti mieluummin
uutta osaa.
Olikin hyvä saada tälläista kommentteja, enpähän ainakaan nykyiseen
autoon käyttäisi, tarkoitus kun olisi pitää autoa seuraavat max. 5 vuotta.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
Älkää laittako noita paikkausaineita (ennen vaikka kananmunia).
Piilevät pikkuvuodot löytyy takuuvarmasti, kun jättää auton yöksi seisomaan talliin paineilmasyöttö vakiopaineventtiilin kautta jäähdytysjärjestelmään (vaikka syylärin ja paisuntasäiliön letkuun).
Jos tuo korkin antama 0,7.1,1bar ei riitä, niin elmukelmua korkin väliin ja 2bar painetta niin vuodot löytyy takuuvarmasti yön seisonnalla, kun koneen lämpö ei haihduta niitä näkymättömiin.

Piilevät pikkuvuodot löytyy takuuvarmasti, kun jättää auton yöksi seisomaan talliin paineilmasyöttö vakiopaineventtiilin kautta jäähdytysjärjestelmään (vaikka syylärin ja paisuntasäiliön letkuun).
Jos tuo korkin antama 0,7.1,1bar ei riitä, niin elmukelmua korkin väliin ja 2bar painetta niin vuodot löytyy takuuvarmasti yön seisonnalla, kun koneen lämpö ei haihduta niitä näkymättömiin.
-
- "Saabisti"