900i 16v -89 (ei kat) meno tuntuu väkinäiseltä....
900i 16v -89 (ei kat) meno tuntuu väkinäiseltä....
Tässä laitteessa sytkää ei voi säätää jakajasta, vaan siitä mustasta boksista vasemman etulokasuojan kyljessä. Löytyisikö täältä neuvoja sytytyksen säädön tarkastamiseksi?
Ongelmana on ajotuntuma, joka on alakierroksilla nykivää ja rytkyttävää ja yläkierroksilla ei kone oikein "kiekaise" sillä tavalla, kun olen tottunut Saabien tekevän.
Laite lähtee käyntiin hyvin, seokset tuntuvat olevan kohdallaan ja ilmavuotoja ei ole, mutta kaupungissa ajo on ikävää nykimisen takia.
Neuvoja kiitollisena odottaen...
Pekka
Ongelmana on ajotuntuma, joka on alakierroksilla nykivää ja rytkyttävää ja yläkierroksilla ei kone oikein "kiekaise" sillä tavalla, kun olen tottunut Saabien tekevän.
Laite lähtee käyntiin hyvin, seokset tuntuvat olevan kohdallaan ja ilmavuotoja ei ole, mutta kaupungissa ajo on ikävää nykimisen takia.
Neuvoja kiitollisena odottaen...
Pekka
Re: 900i 16v -89 (ei kat) meno tuntuu väkinäiseltä....
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... /ezkop.htmAalto kirjoitti:Löytyisikö täältä neuvoja sytytyksen säädön tarkastamiseksi?
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... kindex.htm
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... 088-93.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No nyt tuli juuri ne neuvot kun tarvitsinkin. Kun aikani luin näitä, niin tulin siihen lopputulokseen, että kampuran päässä oleva hall-anturin tunnistin ei ole kunnossa. Sytytyshetken vaihtelu stroboskoopin kanssa viittaisi tänne suuntaan. Tässähän sitä tuli taas pieni työmaa.
Kiitos linkeistä ja neuvoista!
T. Pekka
Kiitos linkeistä ja neuvoista!
T. Pekka
Käytännössä EZK hoitaa ennakon säädön elektronisesti portaittain ja pulssin se ottaa kampiakselin takapään siimapyörän alta olevalta anturilta eikä jakajasta ja nokka-akseleilta.
Oman 900i:n anturista on ruostunut todennäköisesti anturin pidätinjousi poikki ja se aiheutta sytytyskohdan hakemista keskikierroksilla ja meno on nykivää varsinkin kaupunkiajossa. Käytännössä tämän huomaa stroboskoopilla kun sytytyshetki heiluu muutaman asteen heitolla moottorin käydessä keskikierroksilla.
Jos jollain on ehjä 900i 16V anturi (kampiakselille) niin olen kiinnostunut!
T. Pekka
Oman 900i:n anturista on ruostunut todennäköisesti anturin pidätinjousi poikki ja se aiheutta sytytyskohdan hakemista keskikierroksilla ja meno on nykivää varsinkin kaupunkiajossa. Käytännössä tämän huomaa stroboskoopilla kun sytytyshetki heiluu muutaman asteen heitolla moottorin käydessä keskikierroksilla.
Jos jollain on ehjä 900i 16V anturi (kampiakselille) niin olen kiinnostunut!
T. Pekka
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä