Mihin hintaan halvimmillaan 150-hv:sta n.200-heppainen
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Mihin hintaan halvimmillaan 150-hv:sta n.200-heppainen
Olen vähän suunnitellut tuollaisen ostoa Saksasta, ja näyttäisi olevan paljon noita 150-heppaisia. Ja ainakin teoriassa voimansiirto on päässyt noissa vähän helpommalla, kuin tehoversioissa. mitä mieltä olette yleensäkin tuonnista, Saksa vai Ruotsi?. Vaihtoehtona myöskin 9000 cs. Niin ja Terve vaan kaikille, rekisteröidyin juuri, ja sairas olen ollut kohta 20 vuotta.
Viime syksynä kattelin hintoja, niin Saksassa näytti olevan hiukan halvempia autoja. Tarjontaa on molemmissa maissa yllinkyllin. Etelä-Saksasta saattaa saada jopa suht.koht. ruosteettoman käytetyn auton. Saksassakin kylvetään suolaa tielle tarpeen vaatiessa, mutta tarve on hiukan vähäisempi kuin esim. Ruotsissa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Kyllä oli katsastusmiehellä ihmettelemistä, kun hain E-Saksasta 95 aeron. Tosin pääsin itsekkin kunnolla katsomaan alustaa katsastuksessa ja täytyy sanoa, että oli kuin uudesta autosta, iskaritarratkin oli kuin juuri laitettu, että ei nämä juttuja vain ole. Kyllä siellä auto säilyy paljon paremmassa kunnossa alustaltaan ja myös muilta osiltaan kuten iskarit, puslat. Tiet ovat sileitä ja melkein aina päällystettyjä ja se suolaus on aika vähäistä verrattuna Suomeen ja Ruotsiin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Samat kokemukset itselläkin, kahden saksantuonnin alustaa on tullu kateltua ja kaikista tarroista pohjassa on voinut lukea tekstit ja numerot ihan selvästi. Kummatkin oli vähän yli 2 vuotiaita kun hain.joukolainen kirjoitti:Kyllä oli katsastusmiehellä ihmettelemistä, kun hain E-Saksasta 95 aeron. Tosin pääsin itsekkin kunnolla katsomaan alustaa katsastuksessa ja täytyy sanoa, että oli kuin uudesta autosta, iskaritarratkin oli kuin juuri laitettu, että ei nämä juttuja vain ole. Kyllä siellä auto säilyy paljon paremmassa kunnossa alustaltaan ja myös muilta osiltaan kuten iskarit, puslat. Tiet ovat sileitä ja melkein aina päällystettyjä ja se suolaus on aika vähäistä verrattuna Suomeen ja Ruotsiin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
En kyllä itselleni kelppuuttais 2-litraista ysifemmaa.
Raskas tankki kyseessä, 2.3t kärsii jo surkeesta sitkeydestä pienillä kiekoilla, miten tuolla pienemmällä motilla sitten kaupunkinykiminen sujuu
Raskas tankki kyseessä, 2.3t kärsii jo surkeesta sitkeydestä pienillä kiekoilla, miten tuolla pienemmällä motilla sitten kaupunkinykiminen sujuu
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Itse en kelpuuttaisi 2.3:sta.Termos kirjoitti:En kyllä itselleni kelppuuttais 2-litraista ysifemmaa.
Raskas tankki kyseessä, 2.3t kärsii jo surkeesta sitkeydestä pienillä kiekoilla, miten tuolla pienemmällä motilla sitten kaupunkinykiminen sujuu
Perusahtoja hieman isommalle niin jopas vääntääkin jopa alakierroksilla 2.3:sta paremmin ja on kierosherkempi ja käy muutenkin nätimmin ja tärinättömämmin.
On aivan turhaa sorsia 2.0-litraista, siinä jopa kestää tasapainohilutkin, päinvastoin kuin isommassa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuotaa ... onko sitten 280 Nm / 1800 rpm - 3000 rpm(?) vähän? Kuinka paljon vääntöä pitää sitten olla, että ajaminen on sujuvaa?Termos kirjoitti:En kyllä itselleni kelppuuttais 2-litraista ysifemmaa.
Raskas tankki kyseessä, 2.3t kärsii jo surkeesta sitkeydestä pienillä kiekoilla, miten tuolla pienemmällä motilla sitten kaupunkinykiminen sujuu
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Kyllähän sitä hyvä olis olla reilusti päälle 400Nm alkaen jostain puolestatoistatonnista.JKen kirjoitti:Tuotaa ... onko sitten 280 Nm / 1800 rpm - 3000 rpm(?) vähän? Kuinka paljon vääntöä pitää sitten olla, että ajaminen on sujuvaa?Termos kirjoitti:En kyllä itselleni kelppuuttais 2-litraista ysifemmaa.
Raskas tankki kyseessä, 2.3t kärsii jo surkeesta sitkeydestä pienillä kiekoilla, miten tuolla pienemmällä motilla sitten kaupunkinykiminen sujuu
Itselläkin vaan 320Nm, eikä meinaa traktori liikkua mihinkään
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Oletko kokenut ettei ajo sinulla olisi sujuvaaJKen kirjoitti:Tuotaa ... onko sitten 280 Nm / 1800 rpm - 3000 rpm(?) vähän? Kuinka paljon vääntöä pitää sitten olla, että ajaminen on sujuvaa?Termos kirjoitti:En kyllä itselleni kelppuuttais 2-litraista ysifemmaa.
Raskas tankki kyseessä, 2.3t kärsii jo surkeesta sitkeydestä pienillä kiekoilla, miten tuolla pienemmällä motilla sitten kaupunkinykiminen sujuu
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Jos tämä kommentti oli meikäläiselle, niin tästä voi katella mikä olis mulle just sopiva moottoriPetter kirjoitti:Noilla kriteereillä hyvät moottorit jäävät melko vähiin.
over 580 Newton metres of torque as low down as some 1600 rpm
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Väittäisin kyllä päin vastaista? Ainakin automaattina 2.3 toimii paremmin kun 2.0 juurikin tuon väännon osalla.ng900aero kirjoitti: Itse en kelpuuttaisi 2.3:sta.
Perusahtoja hieman isommalle niin jopas vääntääkin jopa alakierroksilla 2.3:sta paremmin ja on kierosherkempi ja käy muutenkin nätimmin ja tärinättömämmin.
On aivan turhaa sorsia 2.0-litraista, siinä jopa kestää tasapainohilutkin, päinvastoin kuin isommassa.
Samat lääkkeet kun ehdotit tuossa tekee 2.3:eenkin mukavasti lisää vääntöä. Kierros herkkyys pitänee paikkaansa manuaalin kohdalla, massat pienempiä ja kampi kulma eri kuin 2.3:ssa. Tärinät ja nätimpi käynti taitavat olla tapaus kohtaista? Vakion vääntökäyriä voi vertailla 2.0 ja 2.3 välillä (kyllä tilavuudella on aina vaikutusta). Totta on että kampikulmalla on vaikutusta ja tuossa 2.0:ssa se on parempi (Mutta on enempi virittely asia kuin "normaali" käyttöön liittyvä juttu).
Tasapaino hiluista sanoisin kuitenkin jotta ne taitavat tulla ihan samoista paikoista molempiin ja eivät mitenkään eroa edes paikallaan olessa 2.3 hiluista eikä käyttöoloista. Eli tasapaino hiluihin vaikuttaa vain ne tiedossa olevat vuosimalli erot eikä koneen koko.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Itsellä 2,3t wagon 185 hv. Tosi on, että alkukiihdytys on vähän löysä ja tukkoinen. Kun kiekkaa alkaa oleen 2 puoli 3 niin varsinkin nelosella menee makeasti. Itse kun ajalen usein täydellä lastilla on hankkimassa piristystä Nordicilta --> 220 hv 330 Nm. Lähteepä rekan ohi rivakammin.JKen kirjoitti:Tuotaa ... onko sitten 280 Nm / 1800 rpm - 3000 rpm(?) vähän? Kuinka paljon vääntöä pitää sitten olla, että ajaminen on sujuvaa?Termos kirjoitti:En kyllä itselleni kelppuuttais 2-litraista ysifemmaa.
Raskas tankki kyseessä, 2.3t kärsii jo surkeesta sitkeydestä pienillä kiekoilla, miten tuolla pienemmällä motilla sitten kaupunkinykiminen sujuu
Kyllä saappi pelittää
Tasan samaa mieltä 9-5T:n kanssa!
Sekä 2,0T että 2,3t peräkkäin ajaneena voin todeta että ero on merkittävä vain onnelliselle 2,3t:n omistajalle. Ihan aikuisten oikeesti. 2,0t ei vakiona vedä puhtaasti ennenkuin turbo tulee peliin mukaan, mutta viritetyssä on jostain syystä eri moottorinohjauslogiikka alakierroksillakin. Tästä löytyy pitkä keskustelu "Saab 95 2.0t -03 tehottomuus alakierroksilla" vaikka hakusanalla "alavääntö".
Jos olet ostamassa käytettyä, niin katso ihmeessä 2.0t myös!
Sekä 2,0T että 2,3t peräkkäin ajaneena voin todeta että ero on merkittävä vain onnelliselle 2,3t:n omistajalle. Ihan aikuisten oikeesti. 2,0t ei vakiona vedä puhtaasti ennenkuin turbo tulee peliin mukaan, mutta viritetyssä on jostain syystä eri moottorinohjauslogiikka alakierroksillakin. Tästä löytyy pitkä keskustelu "Saab 95 2.0t -03 tehottomuus alakierroksilla" vaikka hakusanalla "alavääntö".
Jos olet ostamassa käytettyä, niin katso ihmeessä 2.0t myös!
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)