Kiertokankiin punametalli-laakerit?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Kiertokankiin punametalli-laakerit?

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Miten on, kannattaako?
Varmaan jos tulee jotain häikkää ja laakeri leikkaa kiinni niin kankikin on sitten entinen? Orkkiksilla saattaa vielä selvitä "ehjin nahoin".

Eli onko tietoo/kokemista.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Laita vaan "punalaakerit", sopii sun punaiseen autoonkin niin hyvin... :wink:

..ai niin, ei ole tietoa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

no kiertokanki ei ihan välttämättä "pienestä"/alkavasta viasta ota pahasti itseensä, mutta kampiakselin menee kyllä koneistukseen. Noita kiertokankia löytyy kyllä käytettynäkin hyväkuntoisia.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

No höps, emmä mitään koneista :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ainii! :)

Mitä noi punametallilaakerit on? Onko ne huippuunviritettyjä kisakoneita varten jotain erikoislujia?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:ainii! :)

Mitä noi punametallilaakerit on? Onko ne huippuunviritettyjä kisakoneita varten jotain erikoislujia?
No niin ne väittää että olis pal kovemmat ku orkkikset, kestää paremmin.
Virittelyistä tms mä en tiiä mitään...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

punametallisia nuo orkkiksetkin on kun tarpeeksi raaputtelet :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Punametalli laakereita (siis sellaisia oikeita" eikä niitä Alu pinnoitettuja kupari seosteisia) käytetään noissa kisa vehkeissä joissa on nitratut akselit ( vaatii kovan laakerin).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

V-M kirjoitti:Punametalli laakereita (siis sellaisia oikeita" eikä niitä Alu pinnoitettuja kupari seosteisia) käytetään noissa kisa vehkeissä joissa on nitratut akselit ( vaatii kovan laakerin).

V-M
Eikös noiden punametallilaakereiden kanssa vaadita tuo nitraus? Taitaa karata budjetti aika äkkiä tavan virittelijälle... :roll:
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuumer kirjoitti:
V-M kirjoitti:Punametalli laakereita (siis sellaisia oikeita" eikä niitä Alu pinnoitettuja kupari seosteisia) käytetään noissa kisa vehkeissä joissa on nitratut akselit ( vaatii kovan laakerin).

V-M
Eikös noiden punametallilaakereiden kanssa vaadita tuo nitraus? Taitaa karata budjetti aika äkkiä tavan virittelijälle... :roll:
Niin enkös niin juuri tuossa edellä todennut? punametalli -> nitraus <- punametalli? Nitraaminen on kg hintaista touhua... aikasen kallista hommaa kampiaksilalle... tais olla nokka-akselillekin 80e

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

V-M kirjoitti:
Tuumer kirjoitti:
V-M kirjoitti:Punametalli laakereita (siis sellaisia oikeita" eikä niitä Alu pinnoitettuja kupari seosteisia) käytetään noissa kisa vehkeissä joissa on nitratut akselit ( vaatii kovan laakerin).

V-M
Eikös noiden punametallilaakereiden kanssa vaadita tuo nitraus? Taitaa karata budjetti aika äkkiä tavan virittelijälle... :roll:
Niin enkös niin juuri tuossa edellä todennut? punametalli -> nitraus <- punametalli? Nitraaminen on kg hintaista touhua... aikasen kallista hommaa kampiaksilalle... tais olla nokka-akselillekin 80e

V-M
Juujuu, Meinasin vain ettei kukaan laita punametallilaakereita ilman tuota nitrausta...
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kiitos vastauksista :) Nyt astetta viisaampi.
Vastaa Viestiin