Halvahkot iskarit madallussarjan kaveriksi?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Halvahkot iskarit madallussarjan kaveriksi?

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Suositelkaas joitain halvahkoja (alle 300e/sarja) iskareita OGsatkuun jota on jo madallettu madallussarjalla. Itsellä kokemusta vain Motonetista löytyvistä valkoisista Kybin (Gas-a-just) korkeapainekaasuista. Mites ne muut Motonetin iskarit? Paljos säädettävät Konit kustantais?

-John
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Mulla on Motonetin Sachsit. Tarkkaa hintaa en muista, mutta alle 300 oli. Tyytyväinen olen ollu. Ajettavuus parani, mutta mukavuus säilyi.
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Hyvähyvä, lisää vaan vastauksia kehiin... Lähinnä haen tässä KYB vs. Sachs- mielipiteitä. Konin säädettävät menee kai yli ton 300 euron?

-John

EDIT: Niin ja siis nimenomaan siksi tässä kyselen että tykkäsin kyllä KYBeistä mutta ne olivat mielestäni hieman liian lusut... tai siis kyllähän ne jäykät oli mutta sitten kun alkoi vauhtia olemaan reippaanlaisesti niin tuntuma ei ollutkaan niin jämäkkä kuin olisin odottanut :?: Ööö... eli ei kai ne sitten ollutkaan tarpeeksi jäykät :roll:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mulla satkussa KYBit ja tarkotettu 16vturboon... Maksokohan jotain 70€ eteen, taakse en muista...

Alle 120 lasissa niin toimii hyvin, mut sen yli ovat liian löysät...

Mutta valkoisista KYBeistä ei ole kokemusta, pitäs olla vielä jämäkämmät, noi oli mustat...

Kuulemma ei saanu satkuun :?:

Taas ässässä on varmaan jotkut alkuperäiset Saabin sportti iskarit ja ne on hyvät, on puolet paksummat kun noi KYBit :twisted:

Menee kuin juna 8) siinä on vakio jousetkin...


AVO-merkkiset säädettävät iskarit on kierros 400€...

Koneista oli puhe jostain 600€ kierros, kun joskus vuos sitte kyselin...

Kuulemma ei saa enää satkuun...
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Sachs maahantuoja ilmoitti vuosi-kaksi sitten näin:

Sachs kaasuiskareilla ei ole takuuta madallusjousien kanssa jos autossa on vakiona kaasuiskarit

Jos autossa on vakiona nesteiskarit on Sachs kaasuiskareilla takuu max perusmallli -35mm madallusjousien kanssa jos autossa on alkup. rekisteriotteen mukaiset renkaat/vanteet, isommilla ei ole takuuta

Eli siis madallusjousien kanssa kannattaa käyttää jotain sellaista merkkiä johon saa takuun, varmista myyjältä


Parempi olisi käyttää iskareita jotka sopivat madallusjousille, silloin sekä vaimennusominaisuudet että kestoikä ovat paremmat kuin vakio- ja hd-vakioiskareilla:

Sachsilla on sellaisia iskareita jotka on tarkoitettu madallusjousien kanssa käytettäväksi nimeltään Sachs Performance
ne kestävät hyvin madallusjousien kanssa ja takuukin on niiden kanssa voimassa
niitä käytetään mm Sachsin omissa Sachs Performance Set alustasrjoissa

Bilstein Sport ja Sprint

Koni Sport
Viimeksi muokannut T16, Ke Maalis 17, 2004 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

KYB

2 vuotta myönsivät takuun, ja mainitsin että autoa on laskettu -35mm
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Kun mietit paljonko yleensä maksaa asennus (150-200e sis suuntaukset) kannattaa valita sellaiset iskarit joka kestävät kauemminkin kuin vuoden
Viimeksi muokannut T16, Ke Maalis 17, 2004 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

No laajennetaas vähän tätä kyselyä... Nyt tuli hyvä tarjous Konin säädettävistä special- iskareista ja Bilsteinin sport- iskareista. Kummatkin on karvan alle 400e per sarja.

Eli, kumpi ois parempi: Bilstein sport vai Koni Special? En vielä ole ihan varma valitsenko halvemman (sachs/kyb/...) vai kalliimman (bilstein/koni) vaihtoehdon mutta luulempa että jos odottelen syksyyn niin voisin ostaa nuo paremmat...

Joten mielipiteitä; Bilstein Sport vai Koni Special? Autoa on madallettu madallusjousilla edellisen omistajan toimesta, en osaa yhtään sanoa paljonko madallus on mutta ihan "normaalilta" madallukselta se näyttää :oops:

-John
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Bilstein, koska en ole kuullut mitään pahaa vielä niistä...

Kaverin naapurilla on mennyt punaset konit jo kax kertaa takuusee, tavarat tullut ulos ja auto on vakiojousilla, tosin auto on rellu laguna...

Mistäs saat ?
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

johniemi kirjoitti:Joten mielipiteitä; Bilstein Sport vai Koni Special? Autoa on madallettu madallusjousilla edellisen omistajan toimesta, en osaa yhtään sanoa paljonko madallus on mutta ihan "normaalilta" madallukselta se näyttää :oops:

-John
Minua oheistettiin näin, kun kyselin vakio 9-3 alustaan iskareista, just noista samoista ProStreet-liikkeestä . "Koni Specialit lähinnä vakio alustaan korvaava iskari malli, kun taas Bilstein Sport vakio iskaria astetta jämäkämpi."
Itselle tulee noi Bilstein Sportit vakio alustaan (ehkä aeron jouset) kevään aikana, kunhan halvin liike löytyy.

http://www.rengastienautotarvike.fi/tuotteet/koni.htm
http://www.kotilainen.com/bilstein.htm
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Bilstein.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
prööt
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2004 15:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja prööt »

Kävin juuri hakemassa motonetin madallussarjan ja motonetin korkeapainekaasuiskarit (vain taakse..eteen tulee ensiviikolla) ja iskarit ovat jotkin HQ lip go kaasuiskarit. Ne ovat mustat ja tulivat punaisessa paketissa, jossa ei lue mitään tietoa esim. jäykkyydestä tms.

Sainko täyttä kakkaa vai mitä? Olisiko minun pitänyt ostaa seuraavanlaiset SACHS/BOGE/BILSTEIN KAASUISK. SAAB 900 79--93
vai onko nuo vain tavalliset iskunvaimentimet?

Onko kellään muulla samanlaisia käytössä?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itselläon 99:ssä edessä Kyb Gas-A-Just (hyvä 99:iin, huono OG:ssa) ja takana Sachs Advantage (hyvä 99:ssä ja OG:ssa). Mutta alan jo itsekin haikailemaan Bilsteinien perään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Entä Bilstein Racing? Ainakin SP:n listalta löytyy, lienevätkö jo liiankin jäykät normaaliajoon? Itse ainakin kaipaisin nykyistä enemmän jäykkyyttä, niin ei velloisi kiihdytyksissä niin paljon.
Mulla on nyt Sachsilta jotain sport tavaraa alla.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Itse kävin tuossa eilen heittämässä alle -40mm Mad-madallusjouset, mutta jätin vielä vakioiskarit kun ei ollut vaihtovärkkejä vielä. Kyllähän tuo tonnari laskeutui kohti maanpintaa ihan kivasti ja ajo-ominaisuudet kyllä muuttuivat aika paljon. Huomattavasti jämäkämpi tuli ajotuntumasta, vaikkakin alla vielä vakioiskarit. Toivottavasti tässä lähiaikoina löytyy budjettia vielä iskareihinkin...
Vastaa Viestiin