peugeot 205 kokemuksia?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
auto on koeajettu, ja vaikutti aika hyvältä. kuskin puolen ulompi vetonivel on remontissa ja myyjä lupasi vaihtaa uuden, kun toimittaa hänelle osan. motonetista ei löydy kun pelkkää vetoakselia 100 euroa 

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Noihin ei välttämättä saa edes irrallista niveltä... toisaalta 100€ ei niin kauhean paha hinta ole koko akselista ja onhan koko akselin vaihto puolet pienempi työkin kuin pelkän nivelen vaihto.lucaf kirjoitti:auto on koeajettu, ja vaikutti aika hyvältä. kuskin puolen ulompi vetonivel on remontissa ja myyjä lupasi vaihtaa uuden, kun toimittaa hänelle osan. motonetista ei löydy kun pelkkää vetoakselia 100 euroa
Varsinaiseen aiheeseen: En juuri katsoisi tuon hinta-/ikäluokan autossa merkkiä ja mallia saati niiden "tyyppivikoja". Muiden jutuissa itse autoa näkemättä täysin paskaksi ostokseksi tuomittu auto saattaa olla loistava ostos. Vikoja niissä on joka tapauksessa, oli sitten tyyppivikoja tai huonosta pidosta ja kulumisesta johtuvia.
Vikaherkäksi ja muutenkin kamalaksi vehkeeksi tuomittu auto oikealta ihmiseltä ostettuna saattaa olla todellinen löytö. Yleinen mielipide laitteesta syö hinnan pohjalukemiin, mutta jos edellisellä omistajalla on ollut taitoa ja harrastuneisuutta niin vikaherkkä romu on kuitenkin hintaluokassaan loistava ostos.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ei ole iso työ, mutta kannattaako jos täristää vain vain vähän, jarrut toimii ja levyt on vielä riittävän paksut?lucaf kirjoitti:ei näköjään saa kun pelkkää akselia. onkohan iso työ vaihtaa jarrulevyjä noihin. täristää vähän jarrutuksessa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
täristäminen on häiritsevän rajamailla ja uudet levyt eteen maksaa kohtuullisen vähän, 25 eur pari.Jussi kirjoitti:Ei ole iso työ, mutta kannattaako jos täristää vain vain vähän, jarrut toimii ja levyt on vielä riittävän paksut?lucaf kirjoitti:ei näköjään saa kun pelkkää akselia. onkohan iso työ vaihtaa jarrulevyjä noihin. täristää vähän jarrutuksessa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.lucaf kirjoitti:täristäminen on häiritsevän rajamailla ja uudet levyt eteen maksaa kohtuullisen vähän, 25 eur pari.Jussi kirjoitti:Ei ole iso työ, mutta kannattaako jos täristää vain vain vähän, jarrut toimii ja levyt on vielä riittävän paksut?lucaf kirjoitti:ei näköjään saa kun pelkkää akselia. onkohan iso työ vaihtaa jarrulevyjä noihin. täristää vähän jarrutuksessa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ettei kuitenkin ne liukutapit joiden varassa satula heiluu?peinu kirjoitti:Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kiitos vinkistä!peinu kirjoitti:Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Niin no joo, ne kanssa. Ja vielä sen lisäksi jos jarrupalajen reunat on ruostuneet, niin nekin voi jumia satulan nurkkaanJussi kirjoitti:Ettei kuitenkin ne liukutapit joiden varassa satula heiluu?peinu kirjoitti:Jos jarrumännät jumii, tuntuu pienikin heitto levyssä tärinänä. Notkeat männät antaa anteeksi pienen kierouden. ELi kannattaa ensin tsekata, ettei vika ole hapettuneissa männissä. Pientä kiillotusta ja menoksi.

Eli "ylimääräiset" ruosteet ja kakkurat pois

Paljon halvempaa kuin satuloiden ja levyjen hankkiminen. Ennen remonttia voi olla syytä hankkia jarrunestepurkki urheilujuomaksi.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
löydettiin kamulle punainen 309 GR 1.3 -90. ajettu 300tkm, leimaa 11 kk jäljellä, kaikki toimii, hinta naurettavat 250 euroa (siis pösön mittakaavassa edullinen, ei noita saa leimattuina tuohon rahaan). huonoa on pakoputki joka on aivan laho, ja näyttää olevan hitsattu yhdeksi pätkäksi. etujarrulevyt näytti myös aika surkeilta. tuulilasin yläreuna ruostunut kauttaaltaan pahasti. siinä ne viat. se tuulilasin yläreuna vähän huolestuttaa, mutta nyt tärkeintä että kamu pääsee käymään töissä!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Taitaa olla Pösöt kestäviä vehkeitä, kaveri kävi tänään ostamassa 309 1.9 GT:n, vuosimallia -88, mittarissa 380 tkm ja kaikki pelaa niinkuin pitääkin
Ihan hauska peli oikeastaan muutaman sadan euron autoksi, juuri katsastettu, löytyy kaikki sähköherkut ja aluvanteetkin...

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)