Tankki tyhjenee...Nypyttelee...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
BASS
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 19:53

Tankki tyhjenee...Nypyttelee...

Viesti Kirjoittaja BASS »

Eli ongelma seuraavanlainen 9000 -92 2,3 16

Kun tankissa on (mittarin mukaan) 15 litraa bensaa alkaa auto nyppimään kovemmissa vedätyksissä.

Jos menee alle 10 litraa, on kuin tankki tulisi tyhjäksi, sammuu, eikä lähe käymään.

Otin tankkista siirtopumpun irti ja se ainakin tuntui toimivan kun akusta sitä monta kertaa kokeilin.

Onko jotain perusvikoja tälläiseen ongelmaan?
9000 2,3 16 -92
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tankki tyhjenee...Nypyttelee...

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

BASS kirjoitti:Eli ongelma seuraavanlainen 9000 -92 2,3 16

Kun tankissa on (mittarin mukaan) 15 litraa bensaa alkaa auto nyppimään kovemmissa vedätyksissä.

Jos menee alle 10 litraa, on kuin tankki tulisi tyhjäksi, sammuu, eikä lähe käymään.

Otin tankkista siirtopumpun irti ja se ainakin tuntui toimivan kun akusta sitä monta kertaa kokeilin.

Onko jotain perusvikoja tälläiseen ongelmaan?
Vaikka pumppu tavallaan toimii, niin sen tuotto heikkenee, joten vaihtoon vain.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
BASS
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 19:53

Viesti Kirjoittaja BASS »

Eli tankin pumppu vai varsinainen syöttöpumppu?

E: Ja sitten motonetin luettelossa lukee:

SIIRTOPUMPUT/SUODATTIMET SAAB 9000 --98
Ruiskukoneiden tankissa. Pumppaavat bensaa ruiskupumpulle
9000 SIIRTOpumppu jos Bosch-järjestelmä. . . . . . . . . . 28-1722 44.50 ???
Bosch-järjestelmässä SEKÄ RUISKU ETTÄ SIIRTOpumppu
Walbro-järjestelmässä 88-- vain YKSI pumppu!
Valmiste ja siirtopumppu näkyy vasta kun pumppu on irti!



Mulla oli kuitenkin siirtopumppu ja sen merkki oli Walbro...Että onko tuo nyt oikea pumppu?
9000 2,3 16 -92
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos ei ole tietoa koska on pumppuja vaihdeltu, niin molemmat vaan vaihtoon. Se, että toimii täydellä tankilla OK, viittaa kyllä enemmän siirtopumpun hyytymiseen, sen tehtävä kun on nostaa ne "pohjaliemetkin" tankista ruiskupumpulle. Itse vaihtaisin silti molemmat, uusisin bensansuodattimen ja tsekkaisin takaiskuventtiilin kunnon.

EDIT: Ota molemmat pumput mukaan varaostiskille, niin saat takuulla sopivat. Muistaakseni (olikohan "jus":in kirjoittamana) täällä on aiempaa juttua siitä, että hiukan piti veistellä tai modata pumppua/ämpäriä tms., että menee Motonetin pumppu paikoilleen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
BASS
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 19:53

Viesti Kirjoittaja BASS »

Ok!

Kiitoksia vinkeistä!
9000 2,3 16 -92
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jos on

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jos on siirtopumpullinen malli, niin oireet viitaavat siirtopumppuun. Satkussa oli aikoinaan samanlaista ongelmaa juuri tyhjällä tankilla. Muussa tapauksessa saattaa ämpäsi vuotaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
BASS
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 19:53

Re: Jos on

Viesti Kirjoittaja BASS »

9000LPT kirjoitti:ämpäsi vuotaa.
?? mikä
9000 2,3 16 -92
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ämpäri.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
BASS
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 19:53

Viesti Kirjoittaja BASS »

Joo, kylä se taitaa siirtopumpussa olla vika vaikka irti olevana tuntuikin toimivan.

Tankissa oli jotain 10 litraa bensaa niin piti aika rutinaa ja putketkin tuntui heiluvan kun rahisti niin...Otin 51 litraa lisää niin nyt käy siististi eikä ropise.
9000 2,3 16 -92
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

V.J.S kirjoitti:Muistaakseni (olikohan "jus":in kirjoittamana) täällä on aiempaa juttua siitä, että hiukan piti veistellä tai modata pumppua/ämpäriä tms.
Tuolla kuvat pumpun nipan veistämisestä, sitä en tiedä miten tuo nyt 92-autoon voisi soveltua.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 264#250264
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
BASS
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 19:53

Viesti Kirjoittaja BASS »

Tilasin uuden pumpun jonka pitäisi kuvan mukaan mennä heittämällä. Walbro valmiste ja ovh vaivaiset 79e 8O
9000 2,3 16 -92
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Olipas miellyttävän hintainen.. Nimim. CC:hen bensapumput äsken vaihtaneena ja pelkkä painepumppu maksoi sen 174e.

(tulin just tallilta bp-talkoista :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Miksköhän noihin 2 pumppu järjestelmiin ei sopis tuo walbro. :?:
Tuoton kyllä pitäisi riittää, jne. :)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kurko kirjoitti:Miksköhän noihin 2 pumppu järjestelmiin ei sopis tuo walbro. :?:
Tuoton kyllä pitäisi riittää, jne. :)
Kyllähän sinne soveltamalla menee mikä tahansa pumppu! Mutta varsinkin jo saa yks pumppu ämpärin niin helppohan tuo mutta kax pumppuseen joutuu hieman tekemään töitä.

Voiha sinne viritellä (ei tankkiin) vaikka K-jetin tai dieselin siirtopumpun niin riittää painetta ja tuottoa heti eri malliin. mutta sitten pitää vain laitella ämpäriin jetkuja ja letkunpäähän karkea suodatinta jne... helppoa ku juuston syönti :wink:

Mutta "plug and pray" miehille ei tietty sovi sellainen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vanhaan tonnariin näyttäis kyllä k-jetsonin pumppu uppoavan tosi helposti, ottaa vaikka suoraan satkusta sen sihteineen kaikkineen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin