tuo hopea väri on täys kymppi satkussa
aattelin muuttaa viistokeulan -88 pystäriksi, kumpaan mahtaa sopia kelpommin vanhempi tonnarin ic?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija kirjoitti:tuo hopea väri on täys kymppi satkussa
aattelin muuttaa viistokeulan -88 pystäriksi, kumpaan mahtaa sopia kelpommin vanhempi tonnarin ic?
Pystärissä on ainakin aika mukavasti tilaa etupuskurin ja spoilerin takana.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
saabastelija kirjoitti:
aattelin muuttaa viistokeulan -88 pystäriksi, kumpaan mahtaa sopia kelpommin vanhempi tonnarin ic?
Ei taida kumpaankaan sopia tonnarin vanha iicee. Lukkopelti tuossa tulee ongelmaksi ja ic:n päätyjen/lähtöjen sijainti. En suosittele.
kyllähän noita on tietääkseni laiteltu
no ensi viikolla olen viisaampi asian suhteen
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija kirjoitti:
kyllähän noita on tietääkseni laiteltu
no ensi viikolla olen viisaampi asian suhteen
Onhan noita laiteltu, mutta kannattaako se enää. Uudempi tonnarin ic on kuulopuheiden mukaan huomattavasti parempi ja uudet "kiina-ic:t" ovat myös kohtalaisen halpoja.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Ainoa ongelma ettei noita uudemman tonnarin ic:tä saa mistään
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Taitaa olla yleisnimitys noille viripuljujen myymille tarvikecoolereille.
Ne kaiketi hitsataan kasaan tuolla kiinan suunnassa mistä nimi.
Reilulla parilla sadalla on tarjolla monen näköistä ja kokoista cooleria että sen puoleen ei kannattane tuota vanhempaa tonnarin ic:tä asentaan.
vältän dynon muutoskatsastuksen yhteydessä jos käytän tonnarin osia.
nurkissa makaa 240 volvon r-sportin turbotussarjaan kuuluva ic. pitää sovitella sitä. eroa tonnarin cooleriin tuskin huomaan katsastuksessa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Samalla vältät hyvän ahtoilman jäähdytyksen. En missään nimessä suosittele vanhan mallin 9000 cooleria enää nykypäivänä kun kunnollisetkin on halpoja. Työtä on paljon ja kenno aika heikko.
Aksu900 kirjoitti:Samalla vältät hyvän ahtoilman jäähdytyksen. En missään nimessä suosittele vanhan mallin 9000 cooleria enää nykypäivänä kun kunnollisetkin on halpoja. Työtä on paljon ja kenno aika heikko.
tullee vaihdettua leiman jälkeen parempaan
tavoitteena kun on huimat 300 hp
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Sitte asia on aivan toinen. 300hp oogeessa ei cooleri oo mikään ongelma vaan pahimmat on vaihdelaatikko, vaihdelaatikko, pito, vaihdelaatikko, kytkin ja vaihdelaatikko.
saabastelija kirjoitti:vältän dynon muutoskatsastuksen yhteydessä jos käytän tonnarin osia.
Mihin tämä väite perustuu?
Tuon minäkin haluaisin tietää.. meinaan satku luetaan eri malliksi kuin tonnari.. kuten tuplis ja noppakin, eikä tiedot/vertailumoottorit/tehot/speksit meinaa yhtään mitään.
Nimim. v*ttuuntunut katsastuskonttoreihin kun 99:iä sekä 900 on saatavilla ahtimella mut noppaan sitä ei saa kunnialla.. (mut mul on kyllä jo kiertotie tiedossa asiaan)
Edit: Saas muuten nähdä puuttuvatko seur.katsastuksessa kattoluukkuun.. kun sitä alunperin ei ole ollut ja luukku tulee olemaan toisesta saab-mallista. Ei meinaan jaksaisi yhtään ihmetyttää sekään niistä r***kareista, riippuen tietty että kuka sattuu vuoroon ja millä konttorilla(mut liki jokaisella lähiseudun konttorilla on ainakin 1 m*lkku töissä).
Ihmettelen kyl tota ettetkö muka sais laittaa 85 noppaan turboa..Koneen pohjana täytyy olla vaan alkuperäinen kone tai vastaava 100hp kone.Siitä sopivilla paineilla ja säädöillä hyvät laput.Ei ton vaikeempaa?