Kunnostelin tässä taas autoani.
Tein niitä muutoksia kampikammiotuuletukseen. Kyllä sieltä jonkinverran höyryä tyhjäkäynnillä tulee. En tiedä sitten vaikuttaisko paljon jos käyttäs 5W-50 öljyä 5W-40 öljyn sijaan. Tuskinpa vaikuttaa.
Laitoin myös kaasutinöljyä kaasuttimiin. Seurauksena oli alkumatkasta ravistelua kun tyhjäkäynnilä lähti kiihdyttämään, ja muutenkin jos pienillä kierroksilla painoi lisää kaasua. Isommilla kierroksilla kyllä toimi sitten ihan hyvin.
Vähensin sitten kaasutin öljyä autostani ja se auttoi. Ensin epäilin niitä huohotukseen tekemiäni muutoksia, mutta muutin niitä ja sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Kumma juttu, luulisi että liian vähäinen öljymäärä aiheuttaa nykimistä kun seokset menee laihalle kaasuläppää nopeasti avattaessa ja kaasuttimien mäntien nopeasti noutessa.
Mutta mulla kyllä toimii vaikka siellä ei oikeestaan olisi yhtään öljyä.
Samaten kun on outoo se että toimii vaikka seosruuvit on kiinnikkin, nyt mä oon niitä avannut noin 3/4 kierrosta.
Liika kaasutinöljy -> ravistelu
Re: Liika kaasutinöljy -> ravistelu
Kaasariongelma, suosikkini.kimmoisa kirjoitti: Kumma juttu, luulisi että liian vähäinen öljymäärä aiheuttaa nykimistä kun seokset menee laihalle kaasuläppää nopeasti avattaessa ja kaasuttimien mäntien nopeasti noutessa.
Mutta mulla kyllä toimii vaikka siellä ei oikeestaan olisi yhtään öljyä.
Samaten kun on outoo se että toimii vaikka seosruuvit on kiinnikkin, nyt mä oon niitä avannut noin 3/4 kierrosta.

Veikkaisin toisen kaasuttimen räkimisen johtaneen koneen ravistukseen, eli ne ei pelaa kuin pitäisi. Öljy varmaankin oli oikeaa?
Melkein itse tekisin niin että purkaisin mäntää myöden hilut pois, puhdistaisin ja huolellisesti kasaten tarkistaisin vielä ennen öljyn lisäämistä ja korkin kiinniruuvaamista että mäntä todellakin pääsee vapaasti liikkumaan, ylös asti. Sen jälkeen normaali öljyntäyttö ja täyttökorkki kiinni.
Kannattaa sillä kaasutinöljyllä vähäsen voidella valmiiksi sitä männän akselia kasatessa, vaikka kyllä sitä öjyä roiskuu muutenkin käytössä sinne väliin.
Ja sitten lopuksi vielä niiden oikeiden säätöjen haku. Kaasarin saa kyllä toimimaan aivan ufoilla säädöillä, mutta kuluttaa ja on laiska jms.
ps. niin ja jos edelleen yrität repiä lisää vauhtia niillä pikku muutoksilla, niin vaihda mieluummin kalustoa ja hanki turbo-saab. Vaparit on tehty kuljettamaan väki paikasta A paikkaan B luotettavasti ja ne mieluummin sellaisina pitääkin
Voihan näitä viritellä mutta se ei tuo ikälisää ja luotettavuutta.
Melkein itse tekisin niin että purkaisin mäntää myöden hilut pois, puhdistaisin ja huolellisesti kasaten tarkistaisin vielä ennen öljyn lisäämistä ja korkin kiinniruuvaamista että mäntä todellakin pääsee vapaasti liikkumaan, ylös asti. Sen jälkeen normaali öljyntäyttö ja täyttökorkki kiinni.
Kannattaa sillä kaasutinöljyllä vähäsen voidella valmiiksi sitä männän akselia kasatessa, vaikka kyllä sitä öjyä roiskuu muutenkin käytössä sinne väliin.
Ja sitten lopuksi vielä niiden oikeiden säätöjen haku. Kaasarin saa kyllä toimimaan aivan ufoilla säädöillä, mutta kuluttaa ja on laiska jms.
ps. niin ja jos edelleen yrität repiä lisää vauhtia niillä pikku muutoksilla, niin vaihda mieluummin kalustoa ja hanki turbo-saab. Vaparit on tehty kuljettamaan väki paikasta A paikkaan B luotettavasti ja ne mieluummin sellaisina pitääkin

miksi rikkaalla
Niin miksiköhän ne seokset olis rikkaalla?
Kaasuttimiin on vaihdettu seososat, elikkä neulat ja suutimet.
Sitä vain ajattelin, että niitä suuttimia on vaikea liikutella. Kiinnilaitettaessa ne laitettiin niihin arvoihin jotka Alfamerin korjauskäsikirjassa luki.
Ajattelenpa nyt että jos olisikin laittanut niitä enemmän ylöspäin. Eli vaika lähelle kaasuttimen rungon ylätasoa. Kun tuntuu että se neulan säätäminen ei niin vaikuta mutta kuin että rikastaa, että sais siis olla enemmän varaa sinne laihankin seoksen puolelle.
Kaasuttimiin on vaihdettu seososat, elikkä neulat ja suutimet.
Sitä vain ajattelin, että niitä suuttimia on vaikea liikutella. Kiinnilaitettaessa ne laitettiin niihin arvoihin jotka Alfamerin korjauskäsikirjassa luki.
Ajattelenpa nyt että jos olisikin laittanut niitä enemmän ylöspäin. Eli vaika lähelle kaasuttimen rungon ylätasoa. Kun tuntuu että se neulan säätäminen ei niin vaikuta mutta kuin että rikastaa, että sais siis olla enemmän varaa sinne laihankin seoksen puolelle.
SAAB