kallekoo kirjoitti:Eli 900 16V turbo olisi tarkoiitus hankkia, mutta kertokaapa viisaammat, minkäverran tuossa on vakiona tehoja, ja mitkä ovat ns. ahdistavat kohdat koneesta?
145=S matalapaine 160=kat täyspaine 175=täyspaine 185=täys punasella apc:llä
Tarkoitus olis tietty pikkasen ruuvata konetta pirteämpään suuntaan, mutta ei mitään hirveää rahareikää ole tarkoitus hankkia.
apc- purkin vastusten vaihto kustantaa noin alle 2€ jos ei tartte ostaa kolvia ja tinaa :d vastukset. sillä noin 190 heppaa jos säädöt onnistuu, mahdollisesti enemmän.
Eli millä muutoksilla saa minkäkin verran tehoja tuosta?
S=cooleri, lastu, turboruuvi ja paineet joku 0.8-1.0 niin 180-200 teho.
myös apc- järjestelmän voi lisätä ja säätää paineet sillä.
Ja kuinka paljon uskaltaa nostaa tehoja kestävyyden kärsimättä?
Auto tulee kuitenkin jokapäiväiseen ajoon, jolla ajaa myös emäntä, mutta "löysät" ja "helpot" tehot olisi kiva ottaa ulos...
yli 1.0 jatkuvassa käytössä joutuu uusimaan kansipahvia useesti
Liikkuuhan nimenomaan Saabin kohdalla huhuja yli 300 heppasista koneista, eikä tarvitse kuulemma paljonkaan nähdä vaivaa, mutta onko asia todellisuudessa näin on eri asia...
iso cooleri, turbo, suuttimet, pakoputki ja säätö, niin saa ton 300+ heppaa.
Heitän tähän nyt vaikka sen 200 heppaa, saako sen ulos ja kestääkö muu auto? Ja millä vaivalla sen saa?
kaikki saa rikki kun tarpeeksi yrittää, jopa saabin
vaiheloota on heikko lenkki, viimesissä satkuissa kestää hivenen paremmin.
Jos joku viisaampi voisi vastata niin olisin kovin kiitollinen.
Vaimo haluaa ison ja turvallisen auton, ja minä tehokkaan, tässä kompromissi...
