uusi saabisti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
miksu75
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 14:37

uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja miksu75 »

No niin, nyt on "uusi" saabi 9-5 vector wagon, 2,0t vm. 2002 ostettu. Eikös saabilla ollut 2002 malliin ulottuva takaisinkutsukampanja liittyen sytytyskasettiin. Myyjällä ei ollut mitään tietoa, onko meikäläisen autoon se jo vaihdettu, joten ajattelin kysäistä onko ko. kampanja jo käynnistynyt?

Mistä saisi mukavaan hintaan metallisen koiraverkon sekä kumimaton takalaatikkoon. Merkkiliikkeestä tietysti saa muhkeaan hintaan, mutta olisiko halvempia vaihtoehtoja tiedossa?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä ole vielä mitään yhteydenottoja kuulunut DI-kasettien vaihdosta.

ProCarservicestä saa merkkiliikettä edullisemmin myös lisävarusteita. Vielä halvemmalla noita mainittuja tuotteita löytää käytettynä tämän foorumin myyntipalstalta...

Eski
ksa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 08:12
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja ksa »

Viahdettiin juuri ja DI-kasetin vaihdon kuitissa todettiin, että mahdollisesti syksyllä tuleva takaisinkutsu on tässä tapauksessa aiheeton eli syksyllä niitä alkanee tippua postiluukuista niille, joilla kasettia ei ole jo vaihdettu. Ja koskee muistaakseni vuosimalleja 2000-2002.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Nytkö on siis niin että jos kasetti paukahtaa ennen virallista kutsua niin uuden saa ilmaiseksi tuon kampanjan tiimoilta?
Pitääköhän auto hinauttaa pajalle vikakoodin lukemista varten vai riittääkö kun vie rikkinäisen kasetin että saa uuden tilalle?
9000CS 2,3
ksa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 08:12
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja ksa »

Minulla saab ei enään liikkunut minnekkään, joten hinauksella mentiin. Vaihtoivat samalla sytytystulpat, jotka saattavat kuulemma jossain tapauksissa hajoittaa juuri vaihdetun DI-kasetin. Tulpat ja työn jouduin TIETENKIN itse maksamaan. Samalla tarkastivat polttoaineenjärjestelmän.

DI-kasetin hajoaminen ei ainakaan minulla aiheuttanut vikakoodia, vehje ei vain käynnistynyt ja parin yrityksen jälkeen DI-kasetin päästä nousi jo hieman savua.

Tietääkseni saabissa ei ole "piilovikakoodeja" eli jos mittaristossa tai ajotietokoneella ei pala valoa tai ole ilmoitusta viasta, niin pajalla ei PC:llä ja puihalla saa asiasta yhtään enempää irti. Siinä tapauksessa, että ilmestyy esim. "check engine", niin vikakkodit tietysti kertovat tarkemmat vaihtoehdot....
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

ksa kirjoitti:DI-kasetin hajoaminen ei ainakaan minulla aiheuttanut vikakoodia, vehje ei vain käynnistynyt ja parin yrityksen jälkeen DI-kasetin päästä nousi jo hieman savua.
Ja niinhän asia oli, että jos vähääkään epäilee DI:n sanoneen sopimuksensa irti, ei kannata starttailla enempää ja yrittää autoa käyntiin. Seurauksena sahaamisesta voi bensaa joutua kattiin ja tämä on sitä mukaa entinen kalu. Kärähtäneen sytkäkasetin yleensä haistaa heti kun konepellin aukaisee.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
ksa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 08:12
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja ksa »

9-5T on varmaankin oikeassa...Tällaisen vastauksen kuitenkin sain, kun kävin merkkihuollossa kaupan teon jälkeen pyytämässä vikakoodien lukemista, jotta olisin voinut reagoida mahdollisiin yllätyksiin etukäteen. Ja siis vm. 2000. Uudempiin en kommentoi.
Vastaa Viestiin