Eli vika on seuraavanlainen;
Auto toimii käynnistäessä normaalisti, kuin myös ajossa. Yhtäkkiä auto vain hyytyy, huomaa kun alkaa pudottamaan vaihteita (automaatti siis). Auto sammuu lopulta ja ei lähde käyntiin. Siinä ennättää polttelemaan parikin savuketta ennenkuin se lähtee tulille taas. Vähän aikaa sitten se lähti heti käyntiin hyydyttyään, mutta ei enää. Check engine syttyy silloin kun se rupeaa hyytymään/jos silloinkaan. Se ilmoittaa väliaikaista polttoaineen lihavuutta & laihuutta joutokäynnillä kuin myös vauhdissa. Lambda on testattu ja se näytti toimivan, mutta silloin ei auto temppuilutkaan (sillä hetkellä siis). Auto on 2,3 koneella ja mittarissa on 285 tkm. Bensapumppukin on vaihdettu vähän aikaa sitten n. 5000 km. Mikä ihme voi aiheuttaa tuollaisen vian? Mistä vikaa voisi lähteä etsimään ?
9000 hyytyy ja tarvisee aikaa käynnistyä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kampiakselin asentotunnistin teetti minulla semmoista, että pätkäisi menon lämmettyään liikaa eikä lähtenyt heti käymään. Sitten x-minuuttia odottelua ja taas mentiin. Anturi löytyy kampiakselin hihnapyörän takaa (vuosimalliin 1993 asti, uudemmissa Trionic-vehkeissä saattaa olla jossain muualla???), eli hihnapyörä pitää irroittaa jos haluaa anturin vaihtaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Itse asiassa, kyllä lykkäsi ajoittain vilkkukoodia Check Engine-valolla, kun laittoi virrat päälle mutta ei käynnistänyt. Periaatteessahan tuo anturi itsessään EI synnytä vikakoodia (tietääkseni?), mutta kummasti se CE-valo mulla vaan tuikki (ei ajossa, vain kun virrat päällä mutta kone ei käynnissä), ilmeisesti anturin toimintahärö sai muun erektloniikan sekoilemaan. En kyllä laittanut koodia mihinkään ylös, silloin kun se esiintyi enkä lukenut LH-jetin koodeja...Yleismittarilla ja pullollisella sadevettä sain todennettua anturin viallisuuden, kun tonttu oli noin pari-kolme viikkoa kiukutellut sammuilemalla perin vittumaisiin tilanteisiin. Käytä hakua ja etsi aiheesta tekemäni topikki, kokeile samaa, ei maksa pennin latia ja onpahan ainakin yksi mahdollinen vikakohde suljettu geimeistä...Jos ei tuo arpa tuo onnea, niin ilmavuodoista ja suuttimien/bensapumpun toiminnasta lähtisin seuraavaksi asiaa ihmettelemään.Orlando kirjoitti:Se ei varmaankaan silloin antanut noita vikailmoituksia? Mutta asiaa pitää tutkia...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84