Kyseessä -79 mallinen 900 gls johon on vaihdettu -83 tai -85 vuosimallista oleva turbon mittaristo.Ongelmana on että bensamittari ja lämpömittari ovat epäkunnossa.Luovuttajaautossa ollessaan toimi normaalisti.Lisäksi mittaristossa palaa jatkuvasti jarrujen merkkivalo.Ilmeisesti kuitenkin sähköliittimissä eroja?
Mitenkäs tuon saisi toimimaan normaalisti?
Mittaristoongelma
Juu, vuosimallien välillä on eroja, yhden mittaristovaihdon johdotuksissa olen ollut mukana, eli otetaan sähkökaaviot molemmista autoista, kirjoitetaan ylös eroavaisuudet, ja siirretään auton johtosarjassa nastat oikeisiin kohtiin.
Helppoa sanoa, oli meinaan kivasit hommaa kun tehtiin ne listat
Silloin oli kyseessä 900T16 -85 johon laitettiin joku n. -90 mittaristo.
Helppoa sanoa, oli meinaan kivasit hommaa kun tehtiin ne listat

Silloin oli kyseessä 900T16 -85 johon laitettiin joku n. -90 mittaristo.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Joo, omalle kohdalle kävi samoin vaihtaessani -84 vuosmalliseen satkuuni
-90 mittariston. Käännettäessä virta päälle nousi hirveä savu, näköjään ihan eri johdotukset tossa vanhemmassa. Kokeilin sitten -86 mittaristolla jolloin
lämpötila ja p.ainemittari eivät toimineet. Toimi kyllä nätisti -84 mittaristolla.
-90 mittariston. Käännettäessä virta päälle nousi hirveä savu, näköjään ihan eri johdotukset tossa vanhemmassa. Kokeilin sitten -86 mittaristolla jolloin
lämpötila ja p.ainemittari eivät toimineet. Toimi kyllä nätisti -84 mittaristolla.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575