Kommetteja vm: 94 - 95

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kamppi
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 09:55
Paikkakunta: Ilmajoki

Kommetteja vm: 94 - 95

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

On alkanut olla aika ettiä työmatka-autoa. Aatoksissa on otsikon ikäluokan Saab 900:nen. Muutamaa on tuossa tullu käytyä kattomassa. Pyydänkin kommentteja muutamista jutuista:

- Mihin erikoisesti kannattaa kiinnittää huomiota?
- Mitkä kohdat korissa ovat korroosio herkkiä? Selvästi havaittavissa olevat.
- Pystyykö itse lukemaan vikakoodit kuten esimerkiksi Opeleissa johdon pätkää apuna käyttäen?
- Millaisia kokemuksia näistä 2.5l V6 moottoreista käyttäjillä on?

Ihan kaikenlaisia asiallisia kommentteja toivon saavani päätöksenteon tukeeksi.

t: Aloitteleva Saabisti :)
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Kannattaa katsoa oven alareunat ja peräkontin alareuna, ne ovat yleensä näissä malleissa heikkoja kohtia ruosteelle. Ovien alapuolella olevan muovisen listan allekkin kannattaa vilkaista, koska tahtoo ruostua myös sieltä. Itse en ainakaan saanut -94 Saabistani vikäkoodeja luettua scantoolin lelulla. V6 koneesta ei itsellä ole kokemuksia, mutta se että jakopää on hihnalla tuo miinusta tuolle koneelle aika paljon ja eikö tämä ole ooppelista lainattu.
Saab 900s -94 2.3i
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

^ Nuo kohdat tosiaan ja 5-ovisessa takaovien karmissa olevat saumat tuppaa mätänemään myös.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Haku-toiminnolla löytyy aiheesta vaikka kuinka paljon !
Kamppi
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 09:55
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Kiitos vastanneille. Eipä tullu heti huomattua tuota haku "painiketta" tuossa ylempänä :? . Tuntuu olevan vaihtoehdot melko lujassa täälä seuduin. Yhden 3 -ovisen löysin vaan se oli varustettuna integroidulla radiolla. Jotenkin karsastan sellaista mahdollisten ongelmien suhteen. Mutta täytyy etsintää laajentaa etelämmäs.
Onko muuten noissa 2.0l ketjulla tuo jakopää hoidettu. Ymmärrin ainakin noista jutuista. Tuo 2.5l V-kone taitaa ollakkin peräisin Opel:lta joten siihen nokkahihnan vaihto maksaa maltaita. Yhteen opel:iin vaihdatin ja kirpaisi melkoisesti.
7-spoke
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 10, 2004 07:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 7-spoke »

Kaksilitrainen on Saabin kone ja siinä on tosiaankin hihnan sijasta ketju.

En näe syytä miksi integoitua radiota pitäisi karsastaa. Se on laadultaan ja käytöltään hyvä. Jos se kuitenkin menisi rikki, niin tavallisen DIN-kokoisen radion saa käytännössä "heittämällä" paikalle.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

7-spoke kirjoitti:En näe syytä miksi integoitua radiota pitäisi karsastaa. Se on laadultaan ja käytöltään hyvä. Jos se kuitenkin menisi rikki, niin tavallisen DIN-kokoisen radion saa käytännössä "heittämällä" paikalle.
Itse pidin tuota plussana kun omaani ostin. OG:ssa minulla oli Sonyn CD-soitin, joka oli kyllä kuuluvuudeltaan kymmenenkertaa parempi kuin tuo Clarionin tekele, mutta kun itse tykkään siitä että tuo alkuperäinen soitin istuu tuohon paikkaansa ja kojelauta näyttää fiksulta kun kaikki on samaa sarjaa.
Ja jos ei ennestään ole, niin tuohon on helppo liittää CD-vaihtaja takakonttiin.
...eikä kukaan halua varastaa :lol: :lol: :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Asiaa sivuten, paljonkos muuten maksaa tuo cd-boxi takaronttiin?

-96 lähtien on paremmat takajarrut ja KUULEMMA ruostesuojausta parannettu. Itsellä -94 ja juurikin ovien alalaidat ja takarontin alalaita kaikki sisäpuolelta ruosteessa, odottaa maalarille pääsyä loppukesästä, samalla tectyylit pohjaan etc.

Etujousia noista on katkeillut, kuten itselläkin.

Koneista melkein kannattaa ottaa 2.3 jos ei ole tarve leikkimiseen, se on kuitenkin suht ripeä ja vääntää paljon mukavammin kuin tavallinen 2.0 ja kestää kauemmin kuin auton kori. Tai sitten turbo ja siihen viripalikkaa ja sielu on menetetty :twisted:
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

georges kirjoitti:Asiaa sivuten, paljonkos muuten maksaa tuo cd-boxi takaronttiin?
Tarkkaan en osaa sanoa kun omassa oli valmiina. Tuohan on tosiaan Clarionin tekemä maknetofooni, eli siihen käy Clarionin boksi. Niitä oli muistaakseni kaksi kelpuutettua vaihtoehtoa, en tosin muista mallinumeroita. Mallinumerot löytää tältä foorumilta haulla.
Löytyy uutena ja käytettynä.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Reteot

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Clario CDC-634 ja CDC-635 näin olen kuullut 8)
Vastaa Viestiin