lefa42 kirjoitti:
Heh.. eipä ole 10kpl vääntimiä, jotta yhtaikaa pystyisin löysäämään. Vähän kerrallaan kaikkia kuitenkin.
Aksu tarkoittikin että ne pitää siis yksi kerrallaan avata ja samantien kiristää.
Jos avaat kaikki ensin ja sitten kirraat niin tiiviste on entinen. Ja paisunta säiliön korkki aina ensin auki ennekuin alkaa tekemään koko hommaa!
V-M
Jahas, tämä siis selvä. Onko oletettavissa että kansikin on nyt sitten kierossa, kun kiristin väärin ja ajoin about 100km?
En usko, jos lämmöt ei ole käyneet punaisella niin selviät tiivisteen vaihdolla. Tiivisteeseen ei saa koskea paljain sormin (jos on kunnon tiiviste eli suoja muovissa). ja sekä kannen että lohkon tiiviste pinnat pitää puhdistaa rasvattomiksi vaikka tentulla tjms ja sen jälkeen niihin ei saa koskea sormin. Tarkista myös että lohkossa kierteiden pohjalle ei ole jäänyt mönjää eikä öljyä/vettä. Pulttien kierteet pitää olla puhtaat, sekä pultista että lohkosta (sorry jos tää oli itsestään selvyyksiä).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M kirjoitti:
Aksu tarkoittikin että ne pitää siis yksi kerrallaan avata ja samantien kiristää.
Jos avaat kaikki ensin ja sitten kirraat niin tiiviste on entinen. Ja paisunta säiliön korkki aina ensin auki ennekuin alkaa tekemään koko hommaa!
V-M
Jahas, tämä siis selvä. Onko oletettavissa että kansikin on nyt sitten kierossa, kun kiristin väärin ja ajoin about 100km?
En usko, jos lämmöt ei ole käyneet punaisella niin selviät tiivisteen vaihdolla. Tiivisteeseen ei saa koskea paljain sormin (jos on kunnon tiiviste eli suoja muovissa). ja sekä kannen että lohkon tiiviste pinnat pitää puhdistaa rasvattomiksi vaikka tentulla tjms ja sen jälkeen niihin ei saa koskea sormin. Tarkista myös että lohkossa kierteiden pohjalle ei ole jäänyt mönjää eikä öljyä/vettä. Pulttien kierteet pitää olla puhtaat, sekä pultista että lohkosta (sorry jos tää oli itsestään selvyyksiä).
V-M
Ei lämmöissä moitteita ollut, hyvin pelasi lukuunottamatta öljynhäviötä / öljyn väriä. Haen uuden tiivisteen ja kokeilen, jos pystyn olemaan ei-rasvanäppi(tm).
Yritin kyllä kaikkeni, että toimenpide olisi puhtaampi, kuin sairaalaoloissa, mutta voi olla, että sovitusvaikeuksien yhteydessä likaakin eksyi joukkoon.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
V-M kirjoitti:En usko, jos lämmöt ei ole käyneet punaisella niin selviät tiivisteen vaihdolla. Tiivisteeseen ei saa koskea paljain sormin (jos on kunnon tiiviste eli suoja muovissa). ja sekä kannen että lohkon tiiviste pinnat pitää puhdistaa rasvattomiksi vaikka tentulla tjms ja sen jälkeen niihin ei saa koskea sormin.
tietysti pinnat kannattaa puhdistaa mahdollisimman puhtaiksi, mutta epäilyttää että onko tällä paljain sormin koskemisella mitään käytännön merkitystä..
ainakin itse olen aina kansipahvit asetellu paikalleen paljain sormin..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
V-M kirjoitti:En usko, jos lämmöt ei ole käyneet punaisella niin selviät tiivisteen vaihdolla. Tiivisteeseen ei saa koskea paljain sormin (jos on kunnon tiiviste eli suoja muovissa). ja sekä kannen että lohkon tiiviste pinnat pitää puhdistaa rasvattomiksi vaikka tentulla tjms ja sen jälkeen niihin ei saa koskea sormin.
tietysti pinnat kannattaa puhdistaa mahdollisimman puhtaiksi, mutta epäilyttää että onko tällä paljain sormin koskemisella mitään käytännön merkitystä..
ainakin itse olen aina kansipahvit asetellu paikalleen paljain sormin..
Kukin tyylillään, kaikki on vain riskin pienentämistä. Sormissa on aina "rasvaa". Ja rasva estää tuon tiivisteen kiinnittymisen/tiivistyksen pintoihin.
Ja se on vain neuvo, jokainen tekeen kuten haluaa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M kirjoitti:En usko, jos lämmöt ei ole käyneet punaisella niin selviät tiivisteen vaihdolla. Tiivisteeseen ei saa koskea paljain sormin (jos on kunnon tiiviste eli suoja muovissa). ja sekä kannen että lohkon tiiviste pinnat pitää puhdistaa rasvattomiksi vaikka tentulla tjms ja sen jälkeen niihin ei saa koskea sormin.
tietysti pinnat kannattaa puhdistaa mahdollisimman puhtaiksi, mutta epäilyttää että onko tällä paljain sormin koskemisella mitään käytännön merkitystä..
ainakin itse olen aina kansipahvit asetellu paikalleen paljain sormin..
Kukin tyylillään, kaikki on vain riskin pienentämistä. Sormissa on aina "rasvaa". Ja rasva estää tuon tiivisteen kiinnittymisen/tiivistyksen pintoihin.
Ja se on vain neuvo, jokainen tekeen kuten haluaa.
V-M
ok.. täytyy muistaa tuo kun seuraavan kerran kannentiivistettä vaihdan.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Eilen otin ja tein pahvinvaihdon (jälleen) alkoholin voimin. Aikaa kului tällä kertaa vain 5 tuntia, nyt on 200km testiajoa takana (aloitin heti aamusta, ettei mene päivä hukkaan) ja tuntuisi pelaavan. Öljyä ei katoa eikä valu, kuumaa tulee hyttiin ja lämmöt ovat hyvät, mitä nyt paskalla syylärillä voi olla.
Sytkä pitäisi vielä säätää, kunhan joku tuo strobolampun lainaan, satunnaisesti pätkii ahdoilla 3000-4000rpm kohdilla, syy tuntematon.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Syylärin hankintaa harkitaan, tarjouksia moisesta on tullutkin yllättävän paljon, niitä pitää siis vertailla.
Tänään säätelin vielä hieman sytkää, ja auto tuntuisi nyt olevan kovassa käyttökunnossa, nykyinen syyläri pitää auringonpaahteessakin lämmöt kurissa (vai flektikö sen tekee?) ja ahtaa hieman ulkolämpötilasta riippuen punaisen alun ja lopun väliltä. Aamuyöstä töihin mennessä sain ahdot pysymään punaisen puolessavälissä melko pitkään, ja kylläpä vihelsi.
Nyt täytynee rauhoittua, jotta pysyy kortti taskussa, kulkee liian helposti yli rajoitusten.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Menin tuossa talvella töihin ja pakkasta oli about 20 astetta. Tuo Jeppiksen ohitustie oli kuiva joten pitihän sitä kokeilla miten lähtee ja silloin meni ahdot punaiselle, ja vielä pysyivätkin. Ei tainnu kuitenkaan kovin korkealle mennä, kun ei ylipainekatkaisin katkonut.
Nyt on taas tullu kesä ja ahdot ei mene lähellekään punaista. Tosin syynä voi olla ne Boschin tulpatkin jotka muuten menee viimeistään seuraavassa öljyn vaihdossa vaihtoon.
Piiri pieni pyörii, ja niin edelleen. Onneksi myin tämän kärryn miehelle, joka piti sanansa, eikä myynyt ostajaehdokkaille, kun oli luvannut kaupantekohetkellä minulle etuosto-oikeuden.
Nyt on taas arvokkaan punainen viheltäjä omassa pihassa, ja vieläpä hyvin säädettynä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Paljonko suppari pitää syylärillä hintaa ? Minkä merkkinen ja onko iHAN tuliterä että ei "vähän käytetty"... Olisin kiinnostunut . laita YV;nä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Onneksi auto ei sentään ole täydellinen, väliomistaja on ilmeisesti kuluttanut loppuun sen lisäilmaluistin vai mikälie (pistoke päällä, letkut kiinni yllä ja alla), nimittäin tyhjäkäynti huitoo 1500-2000rpm välillä ja kun letkusta puristaa, niin tipahtaa käynti alas.
Käykö siis perus ruiskusatkun vastaavannäköinen osa?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jees. onkos tuon osan oikuttelulla muita oireita, kuin tuo tyhjäkäynnin korkeus? Tuntuu nimittäin keitto maistuvan (Ei se puhallinkaan kyllä kovin hiljaa ole pyörinyt tässä parin tunnin aikana).
Edit: Itse itselleni vastaten, lämpimällä koneella matalilla kierroksilla (1900-2500) kaasua vain hieman painaessa isolla vaihteella veto uupuu täysin. Johtunee varmaankin edellämainitusta, vai?
Edit2: Itse jälleen itselleni vastaten, ko. osan vaihdon jälkeen pelaa kuin junan vessa, eli voi ajaa normaalisti huudattamatta kierroksilla (vaikka kierroksillakin on kivaa, tosin melko kallista ainakin jos bensamittari on tosisaan).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Noniin, nyt sitten kävi se, jota olen kauan pelännyt, vaan missä en koskaan ole onnistunut... hukkasin auton avaimen (sen ainokaisen)
2 päivää olen nyt kuumeisesti etsinyt 40km säteellä kotoa, eikä missään näy, joten kai se on pakko vaihtaa koko virtalukko. Ja kun auton virtalukko on ilmeisen uusi, ei mikään muu avain kelpaa (10 kokeiltu).
Onko tähän mitään ns. nopeaa konstia, vai pitääkö oikeasti repiä koko hoito pois ja ottaa purkuautosta uutta tilalle. Haitanneeko pakkilukon päälläolo vaihtoa, jos vaihtaa koko alumiiniräppänän?
Että osaakin hävettää ja vituttaa... onneksi on olutta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI